15.12.2018

Volkswagen POLO-(1.4-2015) Klavuzu-4




VOLKSWAGEN POLO 1.4 BENZİNLİ 2015 MODEL KULLANIM KLAVUZU

NOT : Bu klavuz aynı model aracın 2011-2012-2013-2014-2016 yıl üretimleriyle ufak tefek birtakım değişiklikler olsada hemen hemen uyum sağlamaktadır.

BÖLÜM-4

Düzgün ve güvenli şekilde oturma

İÇİNDEKİLER :

Düzgün ve güvenli oturma
Ön ve arka koltuk ayarları
Direksiyon ayarı
Orta kol dayama (Kolçak)
Koltuk ısınması
Emniyet kemerleri ve ayarları
Hava yastıkları ve özellikleri (Air Bag)
Çocuk koltuğu ve kullanımI

Koltuk pozisyonunun ayarı

 Konuya giriş

Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Koltuk sayısı
Araç toplam 5 oturma yerine sahiptir: 2 oturma yeri önde ve 3 oturma yeri arkadadır. Her koltuk bir emniyet kemeri ile donatılmıştır.
Tamamlayıcı bilgiler ve uyarı notları:






UYARI
Araçta yanlış oturma pozisyonu ani sürüş ve fren manevralarında çarpma, kaza ve hava yastığının tetiklenmesi esnasında da ağır veya ölümcül yaralanmalara neden olabilir.
  • Sürüşe başlamadan önce tüm yolcular daima doğru oturma konumunu almalı ve seyir sürecince de bunu korumalıdır. Aynı durum emniyet kemerinin takılması için de geçerlidir.
  • Araçta mevcut koltuk ve emniyet kemeri sayısından fazla yolcu taşımayın.
  • Ayakları seyir sırasında daima ayak bölmesinde tutun. Kesinlikle ayaklarınızı koltuğa veya gösterge tablosuna dayamayın ve camlardan çıkarmayın. Aksi takdirde hava yastığı ve emniyet kemeri koruma etkisini kaybedeceği gibi kaza durumunda yaralanmaya neden olabilir.

UYARI
Tüm sürüşlerden önce daima koltuğu, emniyet kemerini ve kafalıkları doğru ayarlayın ve tüm yolcuların emniyet kemerlerini doğru takmalarını sağlayın.
  • Ön yolcu koltuğunu mümkün olduğunca arkaya doğru itin.
  • Sürücü koltuğunu, göğüs kafesi ile direksiyon ortası arasında en az 25 cm mesafe kalacak şekilde ayarlayın. Bu taleplerin, beden yapısı nedeniyle yerine getirilmesi mümkün değilse, gerekirse yetkili servisle özel montajları yaptırmak için mutlaka iletişime geçin.
  • Asla koltuk sırtlıkları arkaya doğru çok yatık durumda sürüş yapmayın. Koltuk sırtlığı ne kadar arkaya eğik olursa yanlış kemer akışı ve koltuk konumu nedeniyle oluşan yaralanma riski o kadar büyüktür.
  • Koltuk sırtlıkları öne doğru çok yatık durumda sürüş yapmayın. Tetiklenen ön hava yastığı koltuk sırtlığını arkaya itebilir ve arka koltuktaki yolcuların yaralanmasına neden olabilir.
  • Direksiyon simidine ve gösterge tablosuna mümkün olan en büyük mesafeyi koruyun.
  • Daima doğru ayarlanan ön koltukta sırtınız koltuk sırtlığına dik konumda oturun. Hava yastığı montaj yerine veya yakınına konumlanmayın.
  • Arka koltuk bölgesindeki yolcular dik oturmadıkları için emniyet kemerinin doğru pozisyonda olmaması nedeniyle yaralanma riskleri daha fazladır.

UYARI
Koltukların kuralına uygun olmayan ayarları, kazalara ve ağır yaralanmalara sebep olabilir.
  • Koltuklar sadece araç sabitken ayarlanmalıdır, aksi takdirde sürüş sırasında koltuklar beklenmedik şekilde kayabilir ve araç kontrolünü kaybetmenize neden olabilir. Ayrıca ayarlama sırasında yanlış oturma konumu alınabilir.
  • Ön koltukların, yükseklik, eğim ve ileri, geri ayarlarını, ayarlama bölgesinde kimse bulunmadığı zaman yapın.
  • Ön koltukların ayarlama alanı cisimlerle engellenmemelidir.

Yanlış oturma konumundan dolayı tehlike

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Eğer emniyet kemerleri takılmaz veya yanlış takılırsa, ciddi veya ölümcül yaralanma riski artar. Emniyet kemerleri sadece doğru olarak takılmışlarsa optimum koruma etkilerini gösterebilirler. Yanlış bir oturma konumu, emniyet kemerlerinin koruma etkisini büyük ölçüde azaltır. Bunun sonucu ağır ve hatta ölümcül yaralanma olabilir. Şişmek üzere olan bir hava yastığı, hatalı oturma konumuna sahip yolculardan birine çarptığında ağır veya ölümcül yaralanma riskini daha da artırır. Sürücü, özellikle başta araç içindeki çocuklar olmak üzere, tüm yolcular için büyük sorumluluk taşır.
Aşağıda, hangi oturma konumunun tüm yolcular için tehlikeli olabileceği gösterilmiştir.
Araç daima hareket halinde olduğunda, asla:

  • Kesinlikle araç içinde ayakta durmayın.

  • Kesinlikle koltukların üzerine çıkmayın.

  • Kesinlikle koltukların üzerinde diz çökmeyin.

  • Hiçbir zaman koltuk sırtlığını fazla geri yatırmayın.

  • Kesinlikle ön göğüse doğru dayanmayın.

  • Kesinlikle arka koltuğa yatmayın.

  • Kesinlikle koltuğun ön bölgesine oturmayın.

  • Kesinlikle yan oturmayın.

  • Kesinlikle camdan dışarı sarkmayın.

  • Kesinlikle ayaklarınızı camdan dışarı çıkarmayın.

  • Kesinlikle ayaklarınızı ön göğüse dayamayın.

  • Ayaklarınızı kesinlikle koltuk dolgusu ve sırtlığı üzerine koymayın.

  • Kesinlikle ayak bölmesine yolcu almayın.

  • Kesinlikle kol dayamalığına oturmayın.

  • Kesinlikle koltukta emniyet kemeri takılı olmaksızın oturarak yola devam etmeyin.

  • Kesinlikle bagaj içinde durmayın.

UYARI
Araçtaki her yanlış oturma konumu, kazalarda ve ani fren manevraları ile direksiyon manevralarında, ağır veya ölümcül yaralanma riskini artırır.
  • Tüm yolcular sürüş sırasında daima doğru oturma konumunda olmalı ve emniyet kemerlerini doğru takmış olmalıdır.
  • Özellikle hava yastıkları tetiklendiğinde ve bu sırada yanlış oturma konumundaki yolcuya çarptığında, yolcular yanlış oturma konumu, emniyet kemerinin takılmaması veya hava yastığına mesafenin az olması nedeniyle hayati tehlike arz eden risk altındadırlar.

Doğru oturma konumu


Şek.. 32 Sürücü ile direksiyon simidi arasındaki doğru mesafe Ⓐ en az 25 cm olmalıdır.

Şek.. 33 Doğru kemer takma ve doğru kafalık ayarı.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Aşağıda, sürücü ve ön yolcu için doğru oturma konumları verilmiştir.
Beden yapıları nedeniyle, doğru oturma konumuna erişemeyen kişiler, yetkili serviste olası özel montajlar hakkında bilgi almalıdırlar. Emniyet kemerleri ve hava yastığı sisteminin en iyi koruma etkisi, sadece oturma konumu doğru olduğunda sağlanır. Volkswagen, bunun için Volkswagen Yetkili Servislerini önermektedir.
Güvenliğiniz için ve ani bir fren manevrasında veya kaza durumunda yaralanma riskinin azaltılması için Volkswagen aşağıdaki koltuk konumlarını önerir:
Tüm araç yolcuları için geçerli:

  • Kafalığı, kafalığın üst kenarı mümkün olduğunca başınızın üst bölümü ile aynı çizgide olacak -ancak göz hizasının altında kalmayacak- şekilde ayarlayın. Ensenizi, mümkün olduğunca kafalığa yakın olacak şekilde pozisyonlandırın ⇒ Şek.. 32 ve ⇒ Şek.. 33.

  • Kısa boylu insanlarda baş kafalığın üst kenarı alt kısımda bulunsa da, kafalık tamamen aşağı doğru itilmelidir.

  • Uzun boylu insanlarda, kafalık dayanma noktasına kadar yukarı doğru itilir.

  • Koltuk sırtlığını, sırt tamamen koltuk sırtlığına dayanacak şekilde dik konuma getirin.

  • Sürüş sırasında her iki ayak da ayak bölmesinde kalmalıdır.

Sürücü için ayrıca geçerlidir:

  • Direksiyonu, direksiyon ile göğüs kafesi arasında en az 25 cm mesafe olacak ⇒ Şek.. 32Ⓐ ve direksiyonu her iki elinizle ve kollarınızı hafif bükerek dış kenardan sıkı tutabileceğiniz şekilde ayarlayın.

  • Ayarlanmış direksiyon simidi, yüz yönünde değil daima göğüs kafesi yönünde bakmalıdır.

  • Sürücü koltuğunu bacaklarınız hafif kırılmışken pedallara tam basacak şekilde ayarlayın.

  • Sürücü koltuğu yüksekliğini, direksiyonun en üst noktasına erişebilecek şekilde ayarlayın.

  • Araç kontrolünü her zaman sağlayabilmek için daima iki ayağınızı ayak bölmesinde tutun.
Ön yolcu için ayrıca geçerli olanlar:

  • Ön yolcu koltuğunu, hava yastığı tetiklendiğine, tam olarak koruma etkisine erişecek şekilde olmak üzere, mümkün olduğunca arkaya itin.

Ön koltukta mekanik kullanım öğeleri


Şek.. 34 Sol ön koltuktaki kullanım öğeleri.

Şek.. 35 Sol ön koltuktaki kullanım öğeleri.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Sol ön koltuktaki kullanım öğeleri ile giriş yardımı.
Sağ ön koltuğun kullanım öğeleri simetrik olarak düzenlenmiştir.
⇒ Şek.. 34 FonksiyonDavranış
Ön koltuğun öne veya arkaya kaydırılması.Kolu çekin ve ön koltuğu kaydırın. Ön koltuk kol bırakıldıktan sonra oturmalıdır!
Koltuk sırtlığının öne ve geri katlanması (sadece 2 kapılı araçlar)Öne katlama: Kolu çekin ve koltuk sırtlığını öne katlayın. Gerekirse aynı anda koltuğu öne doğru itin.
Geriye katlama:Kolu çekin ve koltuk sırtlığını geriye katlayın. Koltuk sırtlığı sabitlenmiş olmalıdır. Koltuğu tamamen geriye doğru itin .
Koltuk sırtlığının ayarlanması.El çarkını çevirin.
Koltuk yüksekliğinin ayarlanması.Kolu gerekirse bir çok defa aşağı ve yukarı doğru hareket ettirin.
Sağ ön koltuktaki kullanım öğeleri.
Sol arka koltuğun kullanım öğeleri simetrik olarak düzenlenmiştir.
⇒ Şek.. 35 FonksiyonDavranış
Ön koltuğun öne veya arkaya kaydırılması.Kilit silindirini yukarıya doğru çekin ve ön koltuğu çekin. Ön koltuk, kilit silindiri bırakıldıktan sonra oturmalıdır!
Koltuk sırtlığının ayarlanması.Kolu arkaya doğru basın ve koltuk sırtlığını ayarlayın. Ön koltuk kol bırakıldıktan sonra oturmalıdır!
Koltuk yüksekliğinin ayarlanması.Kolu yukarıya doğru çekin ve koltuk yüksekliğini vücut ağırlığını dağıtarak ayarlayın. Ön koltuk kol bırakıldıktan sonra oturmalıdır!

Kafalığın ayarlanması


Şek.. 36 Ön kafalığın ayarlanması.

Şek.. 37 Arka kafalığın ayarlanması.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Tüm koltuklar kafalıklar ile donatılmıştır. Arka orta kafalık, özel olarak sadece arka koltuk grubu orta koltuğu için geliştirilmiştir. Bu nedenle kafalığı başka bir konuma göre monte etmeyin.
Yükseklik ayarı


  • Kafalık bir konumda emniyetli şekilde sabitlenmelidir.
Kafalıkların doğru ayarlanması
Kafalığı, kafalığın üst kenarı mümkün olduğunca başınızın üst bölümü ile aynı çizgide olacak -ancak göz hizasının altında kalmayacak- şekilde ayarlayın. Başın arkası mümkün olduğunca kafalığa yakın olmalıdır.
Kısa boylu kişiler için kafalık ayarı
Baş, kafalığın üst kenarının, altında bulunsa da, kafalık dayanma noktasına kadar aşağı yönde itilir. En alt konumda, kafalık ile sırtlık arasında küçük bir boşluk bulunmalıdır.
Uzun boylu kişiler için kafalık ayarı
Kafalığı dayanma noktasına kadar yukarı itin.

UYARI
Kafalığın sökülmüş veya yanlış ayarlanmış olması, kazalarda ve ani fren manevraları ile direksiyon manevralarında, ağır veya ölümcül yaralanma riskini artırır.
  • Koltukta bir kişi oturuyorsa bile, daima doğru takılmış ve ayarlanmış kafalık ile sürüş yapın.
  • Kaza durumunda boyun yaralanması riskini düşürmek için her yolcu kafalığını kendi vücut boyutuna uygun ayarlamalıdır. Bu sırada kafalığın üst kenarı mümkün olduğunca başın üst kısmı ile aynı çizgide olmalıdır – asla göz hizasının altında olmamalıdır. Başın arkası mümkün olduğunca kafalığa yakın konumlandırılmalıdır.
  • Kafalıkları kesinlikle sürüş sırasında ayarlamayın.

Kafalığın sökülmesi ve takılması

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Tüm koltuklar kafalıklar ile donatılmıştır. Arka orta kafalık, özel olarak sadece arka koltuk grubu orta koltuğu için geliştirilmiştir. Bu nedenle kafalığı başka bir konuma göre monte etmeyin.
Kafalığın sökülmesi


  • Kafalığı tamamen yukarı doğru kaydırın .


  • Arka koltuk sırasının sırtlığını arkaya katlayın ve güvenli şekilde oturtun.
Baş dayamalığının takılması


  • Kafalığı, kafalıkların kılavuzları üzerinden doğru biçimde konumlandırın ve ilgili koltuk sırtlığı kılavuzlarına takın.


  • Arka koltuk sırasının sırtlığını arkaya katlayın ve güvenli şekilde oturtun.


UYARI
Kafalığın sökülmüş veya yanlış ayarlanmış olması, kazalarda ve ani fren manevraları ile direksiyon manevralarında, ağır veya ölümcül yaralanma riskini artırır.
  • Koltukta bir kişi oturuyorsa bile, daima doğru takılmış ve ayarlanmış kafalık ile sürüş yapın.
  • Yolcuların doğru biçimde korunabilmesi için sökülen kafalıkları tekrar takın.

NOT
Kafalığı sökerken veya takarken, kafalığın tavan kaplamasına veya ön koltuk sırtlığına çarpmamasına dikkat edin. Aksi takdirde tavan kaplaması ve diğer araç parçaları zarar görebilir.

Direksiyon konumunun ayarlanması


Şek.. 38 Direksiyon konumunun mekanik ayarlanması.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Direksiyonu, sürüşe başlamadan önce ve araç sabit durduğunda ayarlayın.


  • Direksiyonu, her iki el ve hafif bükülmüş kollar ile dış tarafından (Saat 9 ve 3 konumu) sabit tutacak şekilde ayarlayın.

  • Kolu direksiyon ile aynı hizada olana kadar yukarı doğru kuvvetlice bastırın .

UYARI
Direksiyon konum ayarının uygun olmayan kullanımı ve direksiyon simidinin yanlış ayarlanması, ağır veya ölümcül yaralanmalara yol açabilir.
  • Seyir sırasında istenmeden direksiyon konumunun değişmemesi için, kolu ⇒ Şek.. 38① ayar sonrasında kuvvetlice yukarı doğru itin.
  • Direksiyonu, asla sürüş sırasında ayarlamayınız. Sürüş sırasında bir ayarın gerekli olduğu belirlenirse, güvenli bir şekilde durun ve direksiyonu doğru olarak ayarlayın.
  • Bir kaza durumunda, sürücü ön hava yastığı koruma etkisinin sınırlanmaması için, ayarlanmış direksiyon simidi, yüz yönünde değil daima göğüs kafesi yönünde bakmalıdır.
  • Sürücü ön hava yastığının tetiklenmesinde yaralanmaları azaltmak için, direksiyonu seyir esnasında iki elinizle dış çevresinden ve yanlardan kavrayacak şekilde tutun (saat 9 ve saat 3 konumu).
  • Direksiyonu kesinlikle saat 12 konumunda veya başka bir şekilde sabit tutmayın, örn. direksiyon ortasından. Ön hava yastığı tetiklendiğinde kollarda, ellerde veya baş da ağır yaralanmalara neden olabilir.

Orta kolçak


Şek.. 39 Ön orta kolçak.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Orta kolçağı kaldırmak için, ok yönünde ⇒ Şek.. 39 kademeli olarak yukarı doğru çekin.
Orta kolçağı indirmek için, tamamen yukarı doğru çekin. Ardından orta kolçağı aşağı doğru indirin.

UYARI
Orta kolçak sürücü kolunun rahat hareket etmesini engelleyebilir ve bu nedenle kazaya ve ağır yaralanmalara neden olabilir.
  • Orta kolçaktaki eşya gözleri sürüş sırasında daima kapalı olmalıdır.
  • Orta kolçakta kesinlikle kişi veya çocuk taşınmamalıdır. Bu yanlış oturma konumu ağır yaralanmalara neden olabilir.
  • Sıcak içecek ve sıvıları kesinlikle bardaklığa koymayın. Bunlar sürüş sırasında ve fren veya sürüş manevrasında çalkalanabilir.

Koltuk fonksiyonları


 Konuya giriş

Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Tamamlayıcı bilgiler ve uyarı notları:







UYARI
Koltuk fonksiyonlarının uygun olmayan kullanımı ağır yaralanmalara sebep olabilir.
  • Sürüşe başlamadan önce, daima doğru oturma konumunu alın ve seyir sürecince bunu koruyun. Bunlar yolcular için de geçerlidir.
  • Eller, parmaklar ve ayakları veya diğer uzuvları koltukların fonksiyon ve ayarlama bölgelerinden uzak tutun.

Koltuk ısıtması


Şek.. 40 Orta konsolda: Ön koltukların koltuk ısıtma tuşları.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Motor çalışırken koltuk yüzeyleri elektrikli olarak ısıtılabilir.
Koltukta kimse oturmadığında koltuk ısıtmasını kapatın.
FonksiyonDavranış
Açılması:m/k/v062MK tuşuna basın. Koltuk ısıtması maksimum ısıtma gücü ile açılır ve tüm kontorol tuşları yanar durumdadır.⇒ Şek.. 40
Isıtma gücünün ayarlanması:m/k/v062MK tuşuna istediğiniz ısıtma kademesi ayarlanana kadar basın.
Kapatılması:m/k/v062MK tuşuna, tuşta hiçbir kontrol lambası yanmayana kadar basın .
İkinci sıcaklık kademesinin 15 dakikadan fazla çalışmasında, otomatik olarak ilk sıcaklık kademesine geçilir ve bir kontrol lambası yanar .

UYARI
İlaç alımı, sakatlık veya kronik hastalıklar (örn. diyabet) nedeniyle az ağrı hissine veya sıcaklık algısına sahip kişilerde koltuk ısıtması kullanımında sırtta, kalçada veya bacaklarda uzun süreli tedavi gerektirebilecek veya tedavi edilemeyen yaralanmalar ortaya çıkabilir. Sağlık durumunuzla ilgili sorularınız için bir doktara başvurun.
  • Az ağrı hissine veya sıcaklık algısına sahip kişilerin koltuk ısıtmasını kullanmaması gerekir.

NOT
  • Koltuk ısıtma öğelerine zarar vermemek için, koltuk üzerine diz çökmeyin veya koltuk yüzeyi ve koltuk sırtlığına başka noktalardan kuvvet uygulamayın.
  • Koltuk üzerine gelen, sıvılar, sivri uçlu nesneler ve izolasyon malzemeleri koltuk ısıtmasına zarar verebilir.
  • Koku oluşumunda, koltuk ısıtmasını hemen kapatın ve yetkili serviste kontrol edilmesini sağlayın.

Koltuk ısıtmasını sadece gerektiği sürece açık bırakın. Aksi takdirde gereksiz yere yakıt tüketimi yapılır.

Emniyet kemerleri


 Konuya giriş

Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Düzenli olarak, tüm emniyet kemerlerinin durumu kontrol edilir. Kemer dokusu, kemer bağlantıları, sarma otomatı veya kilit parçalarının hasar görmesi durumunda, ilgili emniyet kemerinin yetkili servis tarafından değiştirilmesini sağlayın . Yetkili Servis, aracın donanımana ve model yılına uygun doğru yedek parçaları kullanmalıdır. Volkswagen, bunun için Volkswagen Yetkili Servislerini önermektedir.
Tamamlayıcı bilgiler ve uyarı notları:






UYARI
Emniyet kemerlerinin yanlış takılması veya hiç takılmaması, ağır veya ölümcül yaralanma riskini artırır. Emniyet kemerlerinin en iyi koruma etkisine, sadece emniyet kemerlerinin takılması ve doğru kullanılması suretiyle erişilir.
  • Emniyet kemeri kaza sırasında ağır ve ölümcül yaralanma riskini azaltmada önemli bir araçtır. Sürücü ve yolcuların güvenliği için araç hareket halindeyken emniyet kemerleri daima doğru takılmalıdır.
  • Araçtaki her yolcu, doğru oturma konumunu almalı, koltuğuna ait emniyet kemerini her yola çıkmadan önce daima doğru şekilde takmalı ve seyir süresince takılı tutmalıdır. Bu tüm yolcular için ve şehir trafiğinde de geçerlidir.
  • Çocuklar araç seyir halindeyken yaşına, ağırlığına ve vücut ölçülerine uygun bir güvenlik sistemiyle ve takılı bir emniyet kemeri ile araç içinde emniyete alınmalıdır ⇒ Çocuk koltukları (Aksesuar).
  • Tüm yolcular emniyet kemerlerini doğru taktıktan sonra ancak sürüşe başlayın.
  • Kilit dili daima sadece ilgili koltuğun kemer kilidine takılmalı ve emniyetli biçimde oturtulmalıdır. Koltuğa ait olmayan bir kemer kilidinin kullanılması, koruma etkisini azaltır ve ağır yaralanmalara sebep olabilir.
  • Kemer kilidi giriş yuvasına kesinlikle yabancı cisim ve sıvı girmemelidir. Bu nedenle kemer kilidi ve emniyet kemeri fonksiyonu etkilenebilir.
  • Sürüş sırasında emniyet kemerini kesinlikle çıkarmayın.
  • Daima bir emniyet kemerini sadece tek kişi takmalıdır.
  • Asla çocukları veya bebekleri kucağınızda taşımayın ve aynı emniyet kemerini takmayın.
  • Kalın ve bol giysiler, örn. ceket üstüne palto giymek gibi, ile sürüş yapmayın, çünkü bu durumda emniyet kemerlerinin doğru oturması ve fonksiyonları engellenir.

UYARI
Hasar görmüş emniyet kemerleri büyük risk oluşturmaktadır ve ağır veya ölümcül yaralanmalara sebep olabilir.
  • Emniyet kemeri kapıya ve koltuk mekaniğine sıkışma nedeniyle zarar görmemelidir.
  • Kemer kumaşı veya emniyet kemerinin diğer parçaları zarar görürse, emniyet kemeri kaza durumunda veya ani fren manevrasında yırtılabilir.
  • Hasar görmüş emniyet kemerlerini hemen, Volkswagen tarafından bu araç için onaylanmış emniyet kemerleri ile değiştirin. Bir kaza esnasında kullanılmış ve bundan dolayı ters dönmüş emniyet kemerleri bir Yetkili Servis tarafından yenilenmelidir. Gözle görülür herhangi bir hasar olmasa bile kemerler yenilenmelidir. Ayrıca emniyet kemerlerinin kancaları kontrol edilmelidir.
  • Emniyet kemerini kesinlikle kendiniz onarmaya, değiştirmeye veya sökmeye çalışmayın. Emniyet kemerlerinde, sarma otomatlarında ve kilit parçalarındaki onarım çalışmalarının yetkili servis tarafından yapılmasını sağlayın.

Uyarı lambası


Şek.. 41 Gösterge tablosundaki uyarı lambası.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Yanıyor veya yanıp sönüyorolası nedenlerYardım
m/r/v072MR Ön yolcu koltuğu dolu ise, ön yolcu ve sürücünün emniyet kemerleri takılmamış.Emniyet kemerini takın.
m/r/v072MR Ön yolcu koltuğunda nesneler bulunmaktadır.Nesneleri ön yolcu koltuğundan alın ve emniyetli şekilde muhafaza edin.
Kontak açılırken, fonksiyon testi için, gösterge tablosundaki bazı uyarı ve kontrol lambaları kısa süre yanar. Birkaç saniye sonra sönerler.
İlk hareket esnasında ve 25 km/sa (15 mph) üstünde bir hıza ulaşıldığında emniyet kemerleri takılmamışsa veya sürüş sırasında çıkarılırsa, maks. 120 saniye süreyle sesli bir sinyal duyulur. Ek olarak kemer uyarı lambası yanıp söner m/k/v072MK.

UYARI
Emniyet kemerlerinin yanlış takılması veya hiç takılmaması, ağır veya ölümcül yaralanma riskini artırır. Emniyet kemerlerinin en iyi koruma etkisine, sadece emniyet kemerlerini doğru kullanmak suretiyle erişilir.

Önden çarpmalar ve fizik yasaları


Şek.. 42 Yolcularının kemerlerinin takılı olmadığı bir araç bir duvara doğru gitmekte

Şek.. 43 Bir araç, kemerleri takılı olmayan yolcularla duvara çarpıyor
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Bir önden çarpmanın fiziksel prensibi basitçe şöyle açıklanabilir. Araç hareket eder etmez ⇒ Şek.. 42 hem araçta hem de araçta bulunan kişilerde kinetik enerji olarak tabir edilen devinim enerjisi oluşur.
Araç hızı ve ağırlık ne kadar fazlaysa kaza durumunda sönümlenmesi gereken enerji o kadar fazladır.
Fakat buradaki en etkin faktör aracın hızıdır. Örneğin aracın hızı 25 km/saatten 50 km/saate (15 mph'den 30 mph'e) çıktığında hareket enerjisi dört kat artar!
Kinetik enerjinin büyüklüğü tamamen aracın hızına, aracın ve araçta bulunanların ağırlığına bağlıdır. Artan hızda ve ağırlıkta, bir kaza anında daha fazla enerjinin azaltılması gerekir.
Kemerlerini takmamış olan yolcular kısaca araç ile bağlı değillerdir. Önden kazada bu yolcular, aracın çarpmadan önce sahip olduğu aynı hızla durdurulana kadar hareket etmeye devam edeceklerdir! Yolcuların emniyet kemeri takmamış olduğu örneğimizde, bir çarpma anında araçtaki yolcuların toplam hareket enerjisi sadece duvara çarparak boşaltılmaktadır ⇒ Şek.. 43.
Hız 30 km/sa. (18 mph) ila 50 km/sa. (30 mph) arasında olduğunda, bir kaza olduğunda, bedende bir tonu (1000 kg) rahatlıkla aşabilen bir kuvvet etkisi yapar. Beden üzerine uygulanan kuvvetler yüksek hızlarda daha da artar.
Bu örnek sadece önden çarpmalar için geçerli değil; aynı zamanda her türlü kaza ve çarpmalar için de geçerlidir.

Kemeri takılı olmayan yolculara ne olur?


Şek.. 44 Kemeri takılı olmayan sürücü öne doğru fırlar.

Şek.. 45 Arka koltukta kemeri takılı olmayan yolcu, önde kemeri takılı olan sürücüye doğru savrulur.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Çoğu insan hafif bir kaza anında bedenini eli ile destekleyebileceğini düşünür. Bu kanı tamamen yanlıştır!
Düşük çarpma hızında dahi bedene kol ve elllerle desteklenemeyecek derecede kuvvet etki eder. Bir önden çarpmada, kemeri takılı olmayan yolcular öne doğru fırlar ve kontrolsüz bir şekilde aracın iç kısmındaki parçalara çarparlar, örneğin direksiyon, ön göğüs, ön cam ⇒ Şek.. 44.
Hava yastığı emniyet kemerinin yerini tutmaz. Hava yastıklarının şişmesinde hava yastıkları sadece ek bir koruma sağlar. Hava yastıkları tüm kaza türlerinde tetiklenmez. Araç hava yastığı sistemi ile donatıldığında da sürücü dahil tüm yolcular emniyet kemerini takmalı ve sürüş sırasında takılı bulundurmalıdır. Bir kaza durumunda oluşacak ağır veya ölümcül yaralanmalar ancak bu şekilde en aza indirgenir - koltuk için bir hava yastığının bulunup bulunmamasının burada bir etkisi yoktur.
Bir hava yastığı sadece bir kez tetiklenir. Hava yastığının tetiklenmediği kazalarda en iyi korumayı sağlamak amacıyla emniyet kemerleri her zaman doğru takılmış olmalıdır. Emniyet kemerini takmayan yolcular araçtan savrulabilir ve bu nedenle ağır veya ölümcül yaralar alabilir.
Bir kaza anında aracın arkasında bulunan yolcular kontrolsüz bir şekilde aracın içinde hareket etmemeleri için onlarında emniyet kemerlerini takmaları önemlidir. Arka koltukta oturan bir yolcu, kemerini takmadığında sadece kendisini değil araçta bulunan diğer kişileri de riske atmaktadır ⇒ Şek.. 45.

Emniyet kemerleri korur


Şek.. 46 Ani frenleme manevrasında doğru takılmış emniyet kemeri tarafından tutulan, kemerini takmış sürücü.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Doğru takılan emniyet kemerleri büyük bir fark yaratır. Doğru olarak takılmış emniyet kemerleri araçtaki yolcuları doğru oturma konumunda tutar ve bir kaza anında hareket enerjisini büyük ölçüde azaltır. Emniyet kemerleri ayrıca, ağır yaralanmalara neden olabilecek kontrolsüz hareketleri önlemenize de yardımcı olur. Ayrıca doğru takılmış emniyet kemerleri aracın içinden dışarıya fırlama tehlikesini azaltır ⇒ Şek.. 46.
Emniyet kemerini doğru takan yolcular hareket enerjisinin emniyet kemeri üzerinden tutulmasının avantajından faydalanır. Aracın ön tasarımı ve hava yastığı sistemi gibi aracın diğer pasif güvenlik sistemleri, hareket enerjisinin azaltılmasında büyük pay sahibidir. Bu şekilde ortaya çıkan enerji azalır ve yaralanma riski düşer.
Bu örnek önden çarpmaları açıklamaktadır. Emniyet kemerleri tabii ki başka tip kazalarda da yaralanma riskini oldukça düşürür. Bu nedenle, emniyet kemerlerinin hareket etmenden takılmış olması gerekmektedir, sadece köşeye kadar gitmek durumunda dahi. Tüm yolcuların da kemerlerini takmış olmasına dikkat edilmelidir.
Yapılan kaza istatistikleri sonucu emniyet kemerlerinin doğru takılmış olması yaralanma riskini oldukça düşürdüğünü ve ağır bir kaza durumunda hayatta kalma şansını arttırdığını göstermiştir. Tüm bu bahsi geçen hususların yanı sıra doğru olarak takılmış emniyet kemerleri bir kaza anında şişen hava yastığının uygun koruma etkisini gösterebilmesi için bir ön koşuldur. Bu sebeple çoğu ülkelerde emniyet kemerinin kullanılması yasal bir zorunluluktur.
Araç her ne kadar hava yastıklarıyla donatılmış olsa dahi, emniyet kemerlerinin mutlaka takılması gerekir. Örneğin ön hava yastığı sadece bazı önden çarpma kazalarında tetiklenir. Ön hava yastıkları önden ve yandan alınan hafif darbelerde, arka darbelerde, aracın takla atması durumunda ve kontrol ünitesindeki hava yastığı tetikleme değerinin aşılmadığı kazalarda, tetiklenmez.
Bu nedenle, daima emniyet kemerini takın ve tüm yolcuların da emniyet kemerlerini hareket etmeden önce doğru şekilde takmış olmalarına dikkat edin!

Emniyet kemeri kullanımı

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş

Kontrol listesi

    Emniyet kemerlerinin kullanımı :

  • Düzenli olarak, tüm emniyet kemerlerinin durumu kontrol edilir.

  • Emniyet kemeri temiz tutulur.

  • Yabancı cisimleri ve sıvıları daima kemer bandından, kilit dilinden ve kemer kilidindeki yönlendirme düzeneğinden uzak tutun.

  • Emniyet kemerini ve kilit dilini sıkıştırmayın veya hasar vermeyin, örn. kapıyı kapatırken.

  • Emniyet kemeri ve kemer sabitleme öğeleri asla sökülmez, üzerinde değişiklik yapılmaz veya onarılmaz.

  • Emniyet kemerini her sürüşten önce daima doğru takın ve sürüş sırasında takılı tutun.
Kıvrılan emniyet kemeri
Eğer emniyet kemeri, kemer kılavuzundan çok zor dışarı çekilebiliyorsa, büyük olasılıkla emniyet kemeri, kemerin çıkartılması sırasında aceleyle yerine yerleştirilirken yan kaplama içinde kıvrılmıştır:

  • Emniyet kemerini, kilit dilinden tutarak yavaşça ve dikkatlice tamamen dışarı çekin.

  • Emniyet kemerinin kıvrıklığını düzeltin ve kemeri yavaşça el ile geriye kılavuzu içine itin.
Emniyet kemerindeki kıvrılma giderilmese dahi, emniyet kemerini mutlaka takın. Ancak kıvrık yer, doğrudan beden üzerine dayanan kemer bölgesinde bulunmamalıdır! Bu kıvrıklığın giderilmesini sağlamak için hemen bir yetkili servise başvurun.

UYARI
Emniyet kemerlerinin kuralına uygun olmayan kullanımı, ağır veya ölümcül yaralanma riskini artırmaktadır.
  • Düzenli olarak, emniyet kemerleri ile bunlara ait parçaları kusursuz durumda olması açısından kontrol edin.
  • Emniyet kemerini daima temiz tutun.
  • Kemer bandının, sıkışması, hasar görmesi veya keskin kenarlara sürtünmesine engel olun.
  • Kemer kilidi ve kilit dili giriş yuvasını daima yabancı maddelerden ve sıvılardan arınmış olarak muhafaza edin.

Emniyet kemerinin takılması veya çıkartılması


Şek.. 47 Emniyet kemeri kilit dilini, kemer kilidine takın.

Şek.. 48 Kilit dilini kemer kilidinden ayırın.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Doğru takılmış emniyet kemeri, fren manevrasında veya kaza sırasında, yolcuları maksimum koruma sağlanacak şekilde konumda tutar .
Emniyet kemerinin takılması
Emniyet kemerini her sürüşe başlamadan önce takın.


  • Arka koltuk sırtlıklarını dikey konumda kilitleyin .

  • Kemer bandını, kilit dilinden eşit olarak göğüs ve kalça üzerinden geçirin. Bu sırada kemer bandını kıvırmayın.

  • Kilit dilini, koltuğa ait kemer kilidine sabit olarak takın ⇒ Şek.. 47.

  • Kilit dilinin, kilide emniyetli ve sabit şekilde girip girmediğini emniyet kemerinde çekme denemesi yaparak kontrol edin.
Emniyet kemerinin çıkarılması
Emniyet kemerini sadece araç sabit durduğunda çıkarın .

  • Kemer kilidindeki kırmızı tuşa basın ⇒ Şek.. 48. Kilit dili dışarı çıkacaktır.

  • Kemeri, kemer bandının kolayca sarılması, emniyet kemerinin kıvrılmaması ve kaplamanın hasar görmemesi için el ile geri itin.

UYARI
Yanlış bir kemer bandı geçişi, bir kaza anında ağır veya ölümcül yaralanmalara yol açabilir.
  • Sırtlık dik konumda bulunduğunda ve emniyet kemerleri beden ölçüsüne uygun olarak doğru takıldığında emniyet kemerinin en uygun koruma etkisi sağlanmış olur.
  • Seyir halindeyken, emniyet kemerinin çıkarılması, bir kaza anında veya fren manevrasında, ağır veya ölümcül yaralanmalara neden olabilir.

Kemer bandı yönü


Şek.. 49 Doğru kemer takma ve doğru kafalık ayarı.

Şek.. 50 Hamile kadınlarda doğru kemer bandı geçişi.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Sadece, doğru kemer bandı geçişi sağlandığında, takılı emniyet kemerlerinin bir kaza sırasında, en iyi koruma sağlaması ve ağır veya ölümcül yaralanma riskini azaltması mümkündür. Ayrıca, doğru kemer bandı geçişi, tetiklenen hava yastığı yolcuları maksimum koruma sağlayabilecek bir konumda tutar. Bu nedenle daima emniyet kemerini takın ve doğru kemer bandı geçişine dikkat edin.
Yanlış oturma konumu ağır veya ölümcül yaralanmalara neden olabilir ⇒ Koltuk pozisyonunun ayarı.
Doğru kemer bandı geçişi

  • Emniyet kemerinin kemer omuz parçası, daima omuzun ortasından geçmelidir, asla boyundan, kolların üstünden, kollarına altından veya sırtın arkasından geçmemelidir.

  • Emniyet kemerinin kalça kemer parçası daima kalça üzerinden geçmelidir, göbek üzerinden değil.

  • Emniyet kemerinin daima bedene tam ve sabit olarak dayanmasını sağlayın. Kemer bandından gerekirse biraz daha çekin.
Hamile kadınlarda, ve tüm hamilelik süresince, emniyet kemeri mümkün olduğunca göğüs üzerinden ve kalçada en alt seviyeden geçmeli ayrıca tam olarak dayanmalıdır, bu şekilde karın boşluğuna baskı yapılmaz ⇒ Şek.. 50.
Kemer bandı geçişinin beden ölçülerine adaptasyonu
Kemer bandı geçişi, aşağıdaki donanımlara adapte edilebilir:

  • Ön koltuklar için kemer yükseklik ayarı.

  • Yüksekliği ayarlanabilir ön koltuklar.

UYARI
Yanlış bir kemer bandı yönü kaza durumunda veya ani fren ve sürüş manevrasında ağır yaralanmalara neden olabilir.
  • Sırtlık düzgün bir konumda bulunduğunda ve emniyet kemerleri doğru olarak takıldığında emniyet kemerinin en uygun koruma etkisi sağlanmış olunur.
  • Emniyet kemeri sert beden bölümünden yumuşak bölümlere (örn. karın) kaydığında emniyet kemerinin kendisi veya gevşek bir emniyet kemeri ağır yaralanmalara neden olabilir.
  • Emniyet kemerinin omuz parçası, omzun ortasından geçmeli, asla kol altından veya boyun üzerinden dolaşmamalıdır.
  • Emniyet kemeri üst gövdeyi dayanır ve sıkı bir şekilde sarmalıdır .
  • Emniyet kemerinin karın boşluğu parçası karın boşluğunun önünden geçmeli, asla göbek üzerinden geçmemelidir. Emniyet kemeri karın boşluğunu tam ve sıkı şekilde sarmalıdır . Kemer bandından gerekirse biraz daha çekin.
  • Emniyet kemerinin alt bölümü hamilelerde mümkün olduğunca alttan geçmeli ve karnı düz şekilde çepeçevre sarmalıdır.
  • Kemer bandını kıvrık olarak takmayın.
  • Emniyet kemerini asla el ile bedenden ayrı olarak tutmayın.
  • Kemer bandını, sabit veya kırılgan eşyalar üzerinden geçirmeyin, örneğin gözlük, tükenmez kalem veya anahtar gibi.
  • Kemer bandı geçişini, kemer bandı kıskaçları, tutucu kancalar ve benzerleri vasıtasıyla değiştirmeyin.

Beden yapıları nedeniyle, en iyi kemer bandı geçişine erişemeyen kişiler, emniyet kemerleri ile hava yastıklarının optimal koruma etkisine ulaşmak için, yetkili serviste olası özel montajlar hakkında bilgi almalıdırlar. Volkswagen, bunun için Volkswagen Yetkili Servislerini önermektedir.

Kemer yükseklik ayarı


Şek.. 51 Ön koltukların yanında: Kemer yükseklik ayarı.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Ön koltuklar için kemer yükseklik ayarı yardımıyla omuz kısımlarındaki emniyet kemerinin geçişi kemerin doğru takılması için bedeninize uygun olarak ayarlanabilir:

  • Hareket çemberini ⇒ Şek.. 51 ok yönünde bir araya bastırın ve bu şekilde tutun.

  • Emniyet kemeri omzun ortasından geçene kadar hareket çemberini yukarı veya aşağı doğru kaydırın ⇒ Kemer bandı yönü.

  • Hareket çemberini bırakın.

  • Emniyet kemerinden ani şekilde çekmek suretiyle, hareket çemberinin sabit olup olmadığını kontrol edin.

UYARI
Kemer yüksekliğini kesinlikle sürüş sırasında ayarlamayın.

Kemer sarma otomatı, kemer gerdirici, kemer sıkışma önleyici

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Araçtaki emniyet kemeri araç güvenlik konsepti parçasıdır ⇒ Araç güvenlik konseptinin temel parçaları ve aşağıdaki önemli fonksiyonlardan oluşur:
Kemer sarma otomatiği
Her emniyet kemeri omuz kemer parçasındaki bir kemer sarma otomatı ile donatılmıştır. Emniyet kemerinden yavaşça çekildiğinde veya normal sürüşte omuz kemerinde hareket serbestliği sağlayacaktır. Emniyet kemeri hızla çekildiğinde, ani frenlemede, rampa sürüşünde, virajda ve ivmelenmede kemer sarma otomatı emniyet kemerini bloke eder.
Kemer gerici
Ön koltuklardaki yolcuların emniyet kemerlerinde kemer gericileri mevcuttur.
Önden - yandan ve arkadan yapılan ağır dereceli kazalarda, sensörler vasıtasıyla kemer gerdiriciler aktif hale getirilir ve emniyet kemerlerini çekme yönünün tersine gerdirir. Gevşek bir emniyet kemeri sıkılır ve böylece yolcuların öne hareketi veya çarpma yönünde hareketi azaltılır. Kemer gerdirici hava yastığı sistemi ile birlikte çalışır. Kemer gerdirici yan hava yastığı aktif değilse takla atma durumunda tetiklenmez.
Tetiklendiğin çok ince tozlar oluşur. Bu durum tamamen normaldir ve araçta bir yangın olduğunu göstermez.
Kemer sıkışma önleyici
Kemer sıkışma önleyici kaza durumunda emniyet kemerinin vücuda olan etkisini en aza indirir.

Aracı veya sistemin tekli parçalarını hurdaya çıkarma işleminde, güvenlik kurallarına dikkat edilmelidir. Bu kurallar Yetkili Servisler tarafından bilinmektedir ⇒ Servis ve kemer gerdiricinin imha edilmesi.

Servis ve kemer gerdiricinin imha edilmesi

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Onarım çalışmaları çerçevesinde, kemer gerdiriciler üzerinde çalışırken veya diğer araç parçalarını sökerken, emniyet kemeri farkında olmadan zarar görebilir. Bunun sonucunda kemer gerdiricinin bir kaza anında doğru olarak çalışmaması ve hatta germemesi söz konusu olabilir.
Kemer gerdirici etkisinin kısıtlanmaması ve sökülen parçaların yaralanmalar ile çevre kirliliğine yol açmaması için, kurallara dikkat edilmelidir. Bu talimatlar Volkswagen Servis tarafından bilinmektedir.

UYARI
Emniyet kemerleri, kemer sarma otomatı ve kemer gerdiricilerin uygun olmayan işleme tabi tutulması ve sizin tarafınızdan onarılması, ağır veya ölümcül yaralanma riskini artırır. Kemer gerdirici tetiklenmesi gerektiği halde tetiklenmeyebilir veya beklenmedik şekilde tetiklenebilir.
  • Kemer gerdirici ve kemer sarma otomatları onarılmaz, sadece değiştirilmelidir.

Hava yastığı modülü ve kemer gerdirici perchlorat içerebilir. İmha için yasal talimatlara dikkat edin!

Hava yastığı sistemi


 Konuya giriş

Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Araç sürücü ve ön yolcu için bir ön hava yastığı ile donatılmıştır. Koltuk, emniyet kemeri, kafalıkları ve sürücü için direksiyon simidi doğru ayarlanmışsa ve doğru kullanılıyorsa ön hava yastığı sürücünün ve ön yolcunun göğüs kafesi ve başı için ek koruma sağlar. Hava yastıkları sadece ek koruma için yapılmıştır. Hava yastıkları ön koltuklar ön hava yastığına sahip olsa dahi daima takılması gereken emniyet kemerlerinin yerini almaz.
Tamamlayıcı bilgiler ve uyarı notları:








UYARI
Asla korunmak için sadece hava yastığı sistemine güvenmeyin.
  • Bir hava yastığı tetiklendiğinde de sadece destekleyici koruma fonksiyonuna sahiptir.
  • Hava yastığı sistemi en iyi şekilde doğru takılan emniyet kemerleri ile korur ve yaralanma riskini azaltır ⇒ Emniyet kemerleri.
  • Araçtaki her yolcu, doğru oturma konumunu almalı, koltuğuna ait emniyet kemerini her yola çıkmadan önce daima doğru şekilde takmalı ve seyir süresince takılı tutmalıdır. Bu tüm yolcular için geçerlidir.

UYARI
Yolcular ile hava yastığının etki alanı arasında cisimler mevcutsa hava yastığı tetiklendiğinde yaralanma riski artar. Böylece hava yastığının şişme alanı değişir veya cisimler bedeninize doğru savrulabilir.
  • Kesinlikle sürüş sırasında cisimleri elinizde tutmayın veya kucağınızda taşımayın.
  • Cisimleri kesinlikle ön yolcu koltuğunda taşımayın. Cisimler ani fren veya sürüş manevrasında hava yastığı etki alanına gelebilir ve hava yastığı tetiklendiğinde iç mekanda savrulabilir.
  • Ön koltuklarda oturan kişilerle hava yastığının etkime alanı arasında başka kişiler, hayvanlar veya nesneler bulunmamalıdır. Buna çocukların ve yolcuların da uymasına dikkat edin.

UYARI
Hava yastığı sisteminin koruma fonksiyonu sadece bir kez aktifleşmek üzere öngörülmüştür. Hava yastığı tetiklendiğinde sistem değiştirilmelidir.
  • Tetiklenen hava yastığı ve ilgili sistem parçaları hemen Volkswagen tarafından araç için onaylanan yeni parçalarla değiştirilmelidir.
  • Araçtaki onarım ve değişiklikler sadece Yetkili Servis tarafından uygulanmalıdır. Yetkili Servisler, gerekli olan aletlere, teşhis cihazlarına, onarım bilgilerine ve kalifiye personele sahiptir.
  • Eski araçlardan sökülen veya geri dönüşümden elde edilen hava yastığı sistemlerini kesinlikle araca takmayın.
  • Kesinlikle hava yastığı sistemi bileşenlerini değiştirmeyin.

UYARI
Hava yastığının tetiklenmesi esnasında ince bir toz bulutu oluşabilir. Bu normaldir ve araçta bir yangına işaret etmez.
  • İnce toz cildi ve gözü tahriş edebilir ve özellikle astım veya başka bir sağlık sorunu nedeniyle nefes alması zor olan kişilerde nefes alma zorluğuna yol açabilir. Nefes darlığını azaltmak için araçtan inin veya temiz hava solumak için cam veya kapıları açın.
  • Tozla temas ettiğinizde yemekten önce elinizi ve yüzünüzü sabun ve su ile yıkayın.
  • Toz gözlere veya diğer açık yaralara gelmemelidir.
  • Sabun kaçmış ise gözünüzü su ile yıkayın.

UYARI
Çözülme maddesi içeren temizleyiciler hava yastığı modülü yüzeyini gözenekli yapar. Hava yastığının tetiklendiği bir kazada çözülen plastik parçalar ağır yaralanmalara neden olabilir.
  • Gösterge tablosunu ve hava yastığı modülü yüzeyini kesinlikle çözülme maddesi içeren temizleyicilerle temizlemeyin.

Ön yolcu ön hava yastığı sistemi türleri

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Volkswagen'de 2 farklı ön yolcu ön hava yastığı sistemi mevcuttur:
AB
Sadece yetkili serviste kapatılabilir ön yolcu ön hava yastığının özellikleri.Anahtar şalteri ile manuel kapatılabilir ön yolcu ön hava yastığının özellikleri ⇒ Ön yolcu ön hava yastığının anahtar düğmesi ile manuel kapatılması ve açılması.
– Tanımlama: Hava yastığı sistemi.– Tanımlama: Ön yolcu ön hava yastığını devre dışı bırakan hava yastığı sistemi.
– Gösterge tablosundaki kontrol lambası m/k/v133MK– Gösterge tablosundaki kontrol lambası m/k/v133MK
– Gösterge tablosundaki ön yolcu hava yastığı.- Orta konsoldaki kontrol lambası PASSENGER AIR BAGm/k/v042MKm/k/v033MKm/k/v033MKm/k/s025MK"YOLCU HAVA YASTIĞI".
– Ön yolcu tarafında, gösterge tablosundaki eşya gözünde yer alan anahtar şalteri.
– Gösterge tablosundaki ön yolcu hava yastığı.

Kontrol lambaları


Şek.. 52 Orta konsoldaki ön yolcu ön hava yastığı kapatmasına ait kontrol lambası.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
YanıyorYerolası nedenlerYardım
m/y/v133MY Gösterge tablosu.Hava yastığı ve kemer gerdirici sistem arızalı.Yetkili servise başvurun ve sistemin hemen kontrol edilmesini sağlayın.
m/y/v042MYm/y/v033MYm/y/v033MYm/y/s025MY Orta konsolÖn yolcu ön hava yastığı devre dışı.Hava yastığının kapalı kalıp kalmaması gerektiğini kontrol edin.
Kontak açıldığında fonksiyon kontrolü için bazı uyarı ve kontrol lambaları kısa süreli yanar. Birkaç saniye sonra sönerler.
Ön yolcu ön hava yastığı kapatılmış olduğunda, orta konsoldaki PASSENGER AIR BAGm/k/v042MKm/k/v033MKm/k/v033MK "YOLCU HAVA YASTIĞI" m/k/s025MK kontrol lambası kesintili olarak veya gösterge tablosundaki kontrol lambası m/k/v133MK ile birlikte yanıyorsa, hava yastığı sisteminden bir arıza olabilir :

TEHLİKE
Hava yastığı sisteminde bir arıza olduğunda, hava yastığı büyük olasılıkla sorunsuz olarak tetiklenmez, hatta hiç tetiklenmez veya yanlış zamanda tetiklenir, bu da ağır ya da ölümcül yaralanmalara neden olabilir.
  • Hava yastığı sisteminin hemen bir yetkili serviste kontrol edilmesini sağlayın.
  • Bir çocuk koltuğunu kesinlikle ön yolcu koltuğuna monte etmeyin veya mevcut çocuk koltuğunu çıkarmayın! Arızaya rağmen, ön yolcu ön hava yastığı, bir kaza anında tetiklenebilir.

NOT
Araç hasarlarını önlemek için yanan kontrol lambaları ve ilgili tanım ve notları daima dikkate alın.

Hava yastığı tanımı ve fonksiyonu

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Hava yastığı, bir kaza anında, önden veya yandan bir çarpmada, çarpma yönünde yolcuların hareketini hafifletmek suretiyle, araç yolcularını korur.
Tetiklenen her hava yastığı bir gaz jeneratörü tarafından doldurulur. Böylece ilgili hava yastığı kapakları açılır ve hava yastığı milisaniye içinde etki alanında yüksek güç altında şişer. Kemerleri bağlı olan yolcular, şişen hava yastığı içine gömülürken, yolcuları tutmak ve frenlemek üzere, içinde bulunan gaz dışarı çıkar. Bu şekilde, ağır ve ölümcül yaralanma riski azaltılır. Şişme, darbe yarası, yanıklar ve deri yırtılması gibi diğer yaralanmalar, tetiklenen hava yastığı vasıtasıyla engellenmez.
Hava yastıkları kol ve vücudun alt bölümleri için koruma sağlamaz.
Hava yastığı tetiklenmesinin önemli faktörleri, kazanın türü, çarpma acısı, aracın hızı ve aracın çarpıştığı nesnenin özellikleridir. Bu sebeple, her görünür araç hasarında hava yastığı tetiklenmez.
Hava yastığı sisteminin tetiklenmesi bir kazanın neden olduğu ve elektronik kontrol ünitesi tarafından kaydedilen, aracın gecikme oranına bağlıdır. Gecikme oranı değeri kontrol ünitesinde programlanan değerin altındaysa hava yastığı bir kaza nedeniyle olası ağır araç hasarına rağmen tetiklenmez. Araçtaki zarar, onarım masrafları veya araç hasarının kalması bir hava yastığının tetiklenmesi gerekip gerekmediğine dair belirti olmamalıdır. Çeşitli çarpma durumları çok farklı olabileceğinden araç hızı ve referans değerlerindeki aralık tanımlanamamaktadır Bu nedenle hava yastığının tetiklenmesine neden olacak her çarpma türü ve çarpma açısını tanımlamak mümkün değildir. Önemli faktörler diğerleri yanında araca etki eden cismin özelliği (sert veya yumuşak), çarpma açısı, araç hızıdır.
Hava yastıkları bazı kaza durumlarında sadece aracın gecikmesi hava yastığının tetiklenmesi için yeterli olduğunda üç noktalı emniyet kemerlerini tamamlayıcı işlev görür. Hava yastıkları sadece bir defa ve sadece belirli koşullarda tetiklenir. Emniyet kemerleri daima hava yastıklarının tetiklenmediği veya önceden tetiklendiği durumlarda koruma sağlar. Örneğin araç ilk çarpmadan sonra başka bir araca çarptığında veya başka bir araç çarptığında.
Hava yastığı sistemi, pasif araç güvenlik konseptinin tamamının bir parçasıdır. Hava yastığı sisteminin mümkün olan en iyi koruma etkisine, sadece doğru takılmış emniyet kemeri ve doğru koltuk konumu ile birleştiğinde ulaşılır m/r/v155MR⇒ Koltuk pozisyonunun ayarı.
Araç güvenlik konseptinin temel parçaları
Araçta yer alan aşağıdaki güvenlik donanımları birlikte, ağır veya ölümcül yaralanma riskini azaltmak için araç güvenlik konseptini oluşturur. Donanıma bağlı olarak, bazı donanımlar büyük olasılıkla araçta takılı değildir veya bazı pazarlarda edinilmesi dahi mümkün değildir.

  • Tüm koltuklarda en iyi hale getirilmiş emniyet kemerleri.

  • Sürücü ve ön yolcu için kemer gerdirici,

  • Sürücü, ön yolcu ve gerekirse arka yan koltuklar için kemer sıkışma önleyicisi.

  • Ön koltuklar için kemer yükseklik ayarı.

  • Kemer uyarı lambası.

  • Sürücü ve ön yolcu için ön hava yastıkları.

  • Kombine tavan ve yan hava yastığı veya sürücü ve ön yolcu için yan hava yastığı.

  • Sağ ve sol, kafa yastıkları.

  • Hava yastığı kontrol lambası m/k/v133MK.

  • PASSENGER AIR BAG m/k/v042MKm/k/v033MKm/k/v033MK m/k/s025MK Orta konsoldaki kontrol lambası

  • Kontrol üniteleri ve sensörler.

  • Arka darbeler için optimal ve yükseklik ayarlı kafalıklar.

  • Ayarlanabilir direksiyon kolonu.

  • Arka koltuklardaki çocuk koltuğu bağlantı noktaları

  • Gereğinde, çocuk koltuklarının üst sabitleme kemeri için sabitleme noktaları.
Ön, yan ve tavan hava yastığının tetiklenmediği durumlar:

  • Bir çarpışma esnasında kontak kapatılırsa.

  • Araç önündeki çarpışmada kontrol ünitesi tarafından ölçülen gecikme çok düşükse.

  • Hafif yandan darbelerde.

  • Arkadan darbelerde.

  • Aracın takla atması durumunda.

  • Çarpma hızının, kontrol ünitesindeki gerekli referans değerinden düşük olmasında.

Ön hava yastığı


Şek.. 53 Sürücü ön hava yastığının montaj yerleri ve etki alanları.

Şek.. 54 Ön yolcu ön hava yastığının montaj yerleri ve etki alanları.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Ön hava yastığı sistemi emniyet kemerleri ile birlikte, sürücünün ve ön yolcunun baş ve göğüs kısmına ağır dereceli önden çarpmalarda ek koruma sağlar. Daima ön hava yastığına doğru olası en büyük mesafenin korunması gerekir. Böylece bir kaza anında ön hava yastıkları tamamen şişebilir ve bu sayede maksimum koruma etkisini gösterebilirler.
Sürücü ön hava yastığı direksiyon simidinde ⇒ Şek.. 53 ve ön yolcu ön hava yastığı ön göğüste ⇒ Şek.. 54 bulunmaktadır. Hava yastıkları montaj yerlerinde AIRBAG yazısı mevcuttur.
Kırmızı çerçeve içindeki bölgeler ⇒ Şek.. 53 ve ⇒ Şek.. 54 tetiklenen ön hava yastığı tarafından kapsanır (Etki alanı). Bu nedenle, bu alanlara asla nesneler bırakılmaz veya sabitlenmez . Fabrika çıkışlı takılmış montaj parçaları, tetiklenen sürücü ve ön yolcu ön hava yastığını engellemez, örn. mobil telefon kiti temel plakası.
Sürücü ve ön yolcu ön hava yastığının şişerek açılmasında, direksiyondaki ⇒ Şek.. 53 ya da gösterge tablosundaki hava yastığı kapakları açılır ⇒ Şek.. 54. Hava yastığı kapakları direksiyon veya ön göğüs ile bağlı kalmışlardır.

TEHLİKE
Tetiklenen bir hava yastığının şişerek açılması saliselerle ölçülebilir ve çok hızlı gerçekleşir.
  • Ön hava yastığı etki alanının daima boş olmasını sağlayın.
  • Kapakların üzerine ve hava yastığı modülünün etki alanına, örneğin bardaklık veya telefon kiti gibi nesneler sabitlemeyin.
  • Ön koltuklardaki yolcular ile hava yastığı etki alanı arasında, başka kişiler, evcil hayvanlar veya nesneler bulunmamalıdır.
  • Ayrıca, ön yolcu tarafında, ön cam önünde ön hava yastığının üst kısmında nesneler sabitlenmemelidir.
  • Direksiyonun dolgu plakası ve ön hava yastığı modülünün köpük dolgulu üst yüzeyine, gösterge tablosunda ve ön yolcu tarafında bir şey yapıştırılmaz, örtülmez veya başka tür bir işlem yapılmaz.

UYARI
Ön hava yastıkları, direksiyonda ⇒ Şek.. 53 ve gösterge tablosunda ⇒ Şek.. 54 şişerek açılır.
  • Sürüş sırasında direksiyonu daima iki elinizle dış çevresinden saat 9 ve saat 3 konumunda tutun.
  • Sürücü koltuğunu, göğüs kafesi ile direksiyon ortası arasında en az 25 cm mesafe kalacak şekilde ayarlayın. Bunun, beden boyut özelliklerinden dolayı yerine getirilmesi mümkün değilse, mutlaka bir yetkili servis ile bağlantıya geçin.
  • Ön yolcu koltuğunu, ön yolcu ile gösterge tablosu arasında mümkün olan en büyük mesafe kalacak şekilde ayarlayın.

Ön yolcu ön hava yastığının anahtar düğmesi ile manuel kapatılması ve açılması


Şek.. 55 Ön yolcu tarafındaki eşya gözünde: Ön yolcu ön hava yastığının kapatılması ve açılması için anahtar şalteri.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Yönü arkaya dönük olarak ön yolcu koltuğuna bir çocuk koltuğu sabitlendiğinde ön yolcu hava yastığının devre dışı bırakılması gerekir!
Ön yolcu hava yastığının kapatılması

  • Kontağı kapatın.

  • Ön yolcu tarafındaki eşya gözünü açın.


  • Araç anahtarını kullanarak, eşya gözündeki anahtar şalterini OFF konumuna çevirin ⇒ Şek.. 55.

  • Ön yolcu tarafındaki eşya gözünü kapatın

  • Orta konsoldaki PASSENGER AIR BAG m/k/v042MKm/k/v033MKm/k/v033MKm/k/s025MK "YOLCU HAVA YASTIĞI" kontrol lambası kontak açık olduğunda sürekli yanar ⇒ Kontrol lambaları.
Ön yolcu hava yastığının açılması

  • Kontağı kapatın.

  • Ön yolcu tarafındaki eşya gözünü açın.


  • Araç anahtarını kullanarak, eşya gözündeki anahtar şalterini ON konumuna çevirin ⇒ Şek.. 55.

  • Ön yolcu tarafındaki eşya gözünü kapatın

  • Kontak açık olduğunda orta konsoldaki PASSENGER AIR BAG OFF m/k/s025MK "YOLCU HAVA YASTIĞI KAPALI" kontrol lambasının yanıp yanmadığını kontrol edin ⇒ Kontrol lambaları.
Kapatılmış ön yolcu ön hava yastığının ayırt edici özellikleri
Kapatılmış ön yolcu ön hava yastığı sadece, sürekli olarak yanan PASSENGER AIR BAGm/k/v042MKm/k/v033MKm/k/v033MKm/k/s025MK "YOLCU HAVA YASTIĞI" kontrol lambası vasıtasıyla orta konsolda belirtilir (m/k/v042MKm/k/v033MKm/k/v033MKm/k/s025MK sürekli sarı yanar) ⇒ Kontrol lambaları.
Orta konsoldaki bu kontrol lambası m/k/v042MKm/k/v033MKm/k/v033MKm/k/s025MKsürekli yanmıyorsa veya gösterge tablosundaki kontrol lambası m/k/v133MK ile birlikte yanıyorsa, güvenlik nedenlerinden dolayı çocuk koruma sistemi ön yolcu koltuğuna monte edilmez. Ön yolcu ön hava yastığı bir kazada tetiklenebilir.

UYARI
Ön yolcu ön hava yastığı sadece çok özel durumlarda kapatılmalıdır.
  • Ön yolcu ön hava yastığı, hava yastığı sistemine zarar vermemek için, sadece kontak açık olduğunda açılıp kapatılmalıdır.
  • Anahtar şalterinin doğru konumu ile ilgili sorumluluk tamamen sürücüdedir.
  • Ön yolcu ön hava yastığını, sadece istisnai durumlarda, ön yolcu koltuğuna bir çocuk koltuğu sabitlendiğinde kapatın.
  • Ön yolcu ön hava yastığını, ön yolcu koltuğundaki çocuk koltuğu kullanılmadığında hemen yeniden açın.

Yan hava yastığı


Şek.. 56 Ön koltukta yanda: Yan hava yastığı montaj yeri ve etki alanı.

Şek.. 57 Ön koltukta yanda: Kombine edilen tavan ve yan hava yastığı montaj yeri ve etki alanı.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Yan hava yastıkları sürücü ve ön yolcu koltuğunun dış koltuk sırtlığı dolguları içinde bulunmaktadır⇒ Şek.. 56veya⇒ Şek.. 57. Montaj yerleri AIRBAG yazılı etiketlerle belirtilmiştir.
Yandan bir çarpmada, kaza olan araç tarafındaki yan hava yastığı tetiklenir ve bu şekilde kazanın olduğu taraftaki uzuvların yaralanma tehlikesini azaltır.

UYARI
Tetiklenen bir hava yastığının şişerek açılması saliselerle ölçülebilir ve çok hızlı gerçekleşir.
  • Yan hava yastığı etki alanının daima boş olmasını sağlayın.
  • Ön koltuklarda oturan kişilerle hava yastığının etkime alanı arasında başka kişiler, hayvanlar veya nesneler bulunmamalıdır.
  • Araçtaki elbise askılarına sadece hafif giysiler asılmalıdır. Ceplerinde ağır veya keskin kenarlı nesnelerin olmamasına dikkat edilmelidir.
  • Kapılarda aksesuar parçalar sabitlenmiş olmamalıdır.
  • Kesinlikle aracınızda kullanımına onay verilmiş koltuk veya minder kılıfları giydirmeniz gerekir. Yoksa yan hava yastığı bir tetiklenmede şişerek açılmaz.

UYARI
Sürücü ve ön yolcu koltuğunun uygun olmayan kullanımı yan hava yastığının doğru çalışmasını önler ve ağır yaralanmalara neden olabilir.
  • Ön koltukları kesinlikle araçtan sökmeyin veya bunların parçalarını değiştirmeyin.
  • Koltuk sırtlık kenarına çok fazla kuvvet uygulandığında yan hava yastığı kusursuz tetiklenmeyebilir, hiç tetiklenmeyebilir veya umulmadık şekilde tetiklenebilir.
  • Orijinal koltuk döşemelerinde veya modül bölgesindeki dikiş hasarlarının, en kısa zamanda yetkili servis tarafından giderilmelerini sağlayın.

Tavan hava yastığı


Şek.. 58 Aracın sol tarafında: Tavan hava yastığının montaj yeri ve etki alanı.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Sürücü ve ön yolcu tarafında, iç mekanda kapıların üst tarafında birer hava yastığı yer alır ⇒ Şek.. 58. Montaj yerleri AIRBAG yazısı ile işaretlenmiştir.
Kırmızı çerçeveli alan ⇒ Şek.. 58 tetiklenen tavan hava yastığı tarafından kapsanır (etki alanı) Bu nedenle, bu alanlara asla nesneler bırakılmaz veya sabitlenmez .
Yandan bir çarpmada, aracın kaza olan tarafındaki tavan hava yastığı tetiklenir.
Yandan bir çarpmada, tavan hava yastıkları, ön koltuklardaki ve arak dış koltuklardaki yolcuların, kaza tarafına denk düşen beden kısmının yaralanma riskini azaltır.

UYARI
Tetiklenen bir hava yastığının şişerek açılması saliselerle ölçülebilir ve çok hızlı gerçekleşir.
  • Tavan hava yastığı etki alanının daima boş olmasını sağlayın.
  • Tavan hava yastığının kapağı üzerine ve etki alanına kesinlikle cisim sabitlemeyin.
  • Ön koltuklarda oturan kişilerle hava yastığının etkime alanı arasında başka kişiler, hayvanlar veya nesneler bulunmamalıdır.
  • Araçtaki elbise askılarına sadece hafif giysiler asılmalıdır. Ceplerinde ağır veya keskin kenarlı nesnelerin olmamasına dikkat edilmelidir.
  • Kapılarda aksesuar parçalar sabitlenmiş olmamalıdır.
  • İlgili araçta kullanımı onaylanmamış hiç bir güneşlik rulosunu yan camlara monte etmeyin.
  • Güneşlikleri, sadece örneğin kalem veya garaj kumandası gibi nesneler blendajda bunmadığında, yana camlara doğru kaydırın.

Çocuk koltukları (Aksesuar)


 Konuya giriş

Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Ön yolcu koltuğunda bebek ve çocukların bir çocuk koltuğunda taşınması için hava yastığı sistemi bilgilerinin acilen tam olarak okunması gereklidir.
Bu bilgiler sizin ve yolcularınızın -özellikle bebeklerin ve küçük çocukların- güvenliği için son derece önemlidir.
Volkswagen, çocuk koltuklarını Volkswagen aksesuar programından almanızı tavsiye eder. Bu çocuk koltukları Volkswagen araçlarında kullanılmak üzere geliştirilmiştir ve kontrol edilmiştir. Çeşitli sabitleme sistemlerinin çocuk koltukları Volkswagen Yetkili Servislerinden alınabilir.
Tamamlayıcı bilgiler ve uyarı notları:



UYARI
Emniyete alınmamış veya doğru emniyete alınmamış çocuklar, seyir sırasından ağır veya ölümcül yaralanabilirler.
  • Ön yolcu ön hava yastığı açıkken kesinlikle ön yolcu koltuğunda sürüş yönüne ters düzenlenen çocuk koltuğu kullanmayın.
  • 12 yaşından küçük çocuklar daima arka koltukta taşınmalıdır.
  • Çocuklar, araç içinde, vücut ölçüleri ile ağırlıklarına göre daima onaylı ve uygun emniyet sistemleri ile emniyete alınmalıdırlar.
  • Çocukların kemerlerini daima doğru şekilde bağlayın ve doğru konumda oturmalarını sağlayın.
  • Bu koltukta bir çocuk koltuğu kullanıldığında koltuk sırtlığını dik konuma getirin.
  • Çocuğun başı veya başka bir uzvu yan hava yastığı etki alanına gelmemelidir.
  • Doğru kemer geçişine dikkat edin.
  • Asla, çocukları veya bebekleri kucağınıza ya da elinizde tutarak taşımayın.
  • Daima bir çocuğu bir çocuk koltuğunda kemer ile bağlayın.
  • Çocuk koltuğu üreticisinin kullanım kılavuzunu okuyun ve dikkate alın.

UYARI
Ani bir fren veya sürüş manevrasında, ayrıca bir kaza anında, sabitlenmemiş, kullanılmayan çocuk koltuğu araç içinde savrulur ve yaralanmalara sebep olur.
  • Kullanılmayan çocuk koltuğunu, seyir sırasında daima sabitleyin veya bagaj bölmesinde emniyetli şekilde tutun.

Bir kaza sonrasında, zorlanmaya maruz kalmış çocuk koltuğunu değiştirin, çünkü görünmeyen hasarlar oluşması mümkündür.

Araçta çocukların taşınmasına dair genel bilgiler

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Talimatlar ile yasal kurallar, ilke olarak bu kullanım kılavuzunda yer alan açıklamalara göre daha önceliklidir. Çocuk koltuklarının kullanımı ve bunları sabitleme olanakları hakkında, çeşitli normlar ile talimatlar mevcuttur . Bazı ülkelerde, örneğin çocuk koltuklarının araç içindeki belirli koltuklar üzerinde kullanılması yasak olabilir.
Bir çarpma veya başka bir kaza durumunda araca etki eden fizik kuralları çocuklar için de geçerlidir ⇒ Emniyet kemerleri Çocukların, yetişkinlere ve gençlere göre farkları, kas ve kemiklerinin tam olarak gelişmemiş olmasıdır. Çocukların kaza durumunda yetişkinlere göre ağır yaralanma riski daha yüksektir.
Çocukların bedeni tam olarak gelişmediğinden çocuklar için boyut, ağırlık ve beden yapısına göre özel olarak uyarlanmış çocuk koruma sistemleri kullanılmalıdır. Çoğu ülkede bebek ve küçük çocuklar için izin verilen çocuk koltuk sistemleri kullanımını açıklayan yasalar geçerlidir.
Sadece, ilgili araç için uygun, onaylı ve müsaade edilen çocuk koltukları kullanın. Çelişki durumunda, daima Volkswagen Bayileri veya Yetkili servislere başvurun.

Kontrol listesi

    Çocukların araçta taşınması :

  • Ülkeye özgü yasal kuralları dikkate alın.

  • Volkswagen, 12 yaş altındaki çocukların daima arka koltuklarda taşınmasını tavsiye eder.

  • Bir çocuk, sadece istisnai durumlarda ön yolcu koltuğunda taşınabilir Ön yolcu koltuğunda çocuk koltuğu kullanımı. Araçtaki en emniyetli yer, arka koltuk grubundaki sürücünün arkasında yer alan koltuktur.

  • Bir çocuğu araçta daima emniyet sistemi ile emniyete alın. Emniyet sistemi, çocuğun beden yapısına, ağırlığına ve boyuna uygun olmalıdır.

  • İlke olarak sadece çocuk koltuğu başına bir çocuk taşınmalıdır.

  • İlgili çocuk koltuğu üreticisinin kullanım kılavuzunu dikkate alın ve daima araçta taşıyın.

  • Çocuk koltuğunu emniyet kemeri ile sabitlerken, kemeri çocuk koltuğu üreticisinin verileri doğrultusunda çocuk koltuğu üzerinden veya içinden geçirin.

  • Çocukta, doğru kemer geçişine ve doğru oturma konumunda olmalarına dikkat edin.

  • Çocuk koltuğunu en iyisi arka koltukta sürücü koltuğu arkasına denk gelen koltuğa monte etmektir, böylece çocuk kaldırım tarafından araçtan inebilir.

  • Seyir sırasında, oyuncak veya başka nesneleri sabit olmadan çocuk koltuğunda veya araç koltuğu üzerinde bırakmayın.
Ülkelere özgü çocuk koltukları normları (Seçim)
Çocuk koltukları ECE-R 441) normuna uymalıdır. Diğer bilgileri Volkswagen Yetkili Servisinden veya www.volkswagen.com adresinden öğrenebilirsiniz.
ECE-R 44'e göre çocuk koltukları grupları
Ağırlık sınıfıÇocuğun ağırlığıYaş grubu
Grup 010 kg'a kadaryakl. 9 aya kadar
0+ grubu:13 kg'a kadaryakl. 18 aya kadar
Grup 19 ila 18 kgYakl. 8 ay ila 3 1/2 yaş
Grup 215 ila 25 kg3 ila 7 yaşa kadar
Grup 322 ila 36 kg6 ila 12 yaşa kadar
Her çocuk kendi ağırlık gurubunda bir koltuğa uygun olmayabilir. Ayrıca her koltuk da her araca uygun olmayabilir. Bunun için, çocuğun çocuk koltuğuna uygun olup olmadığını ve koltuğun araca sabitlenmesinin mümkün olup olmadığını kontrol edin.
ECE-R 44 standardına uygun olarak kontrol edilmiş çocuk koltukları ECE-R 44 kontrol işaretine sahiptir: Daire içinde bir E harfi ve altında kontrol numarası.

UYARI
Kendi güvenliğiniz için önemli olan kontrol listesini dikkate almadığınızda kaza ve yaralanmalar ortaya çıkabilir.
  • Kontrol listesini dikkate alın ve işlemleri uygulayın.

UYARI
Arka koltuk kaza durumunda kemeri doğru takılmış çocuklar için güvenli bir alandır.
  • Doğru monte edilen ve arka koltukta kullanılan uygun bir çocuk koltuğu çoğu kaza durumunda 12 yaş altı çocuklar için en yüksek korumayı sunar.
1) ECE-R: Economic Commission for Europe-Regelung.

Çeşitli sabitleme sistemleri


Şek.. 59 Arka koltuk grubunda: Şekiller Ⓐ ve Ⓑ, çocuk koruma sistemlerinin alt tutucu kancalardan ve üst sabitleme kemerlerinden prensipte sabitlenmesini göstermektedir. Şekil Ⓒ, çocuk koruma sisteminin araç emniyet kemeri ile sabitlenmesini göstermektedir.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Çocuk koltukları, daima çocuk koltuğu üreticisinin montaj kılavuzuna göre doğru ve emniyetli olarak araca sabitlenir.
Monte edilen çocuk koltuğunun araç koltuğuna dayanması gerekmektedir ve 2.5 cm'den fazla hareket etmemeli veya devrilecek durumda olmamalıdır.
Sabitlenmesi için, bir Top Tether sabitleme kemeri öngörülmüş çocuk koltukları, araç içinde bir Top Tether sabitleme kemeri ile sabitlenmelidir .⇒ Çocuk koltuğunun Top Tether sabitleme kemeri ile sabitlenmesi Sabitleme kemeri sadece öngörülen tutucu kancalara sabitlenmelidir. Bazı bağlantı kancaları Top Tether için kullanılamaz. Top Tether sabitleme kemerini daima, çocuk koltuğu sabit ve ilgili koltuğa dayanarak bağlanacak şekilde sıkın.
Ülkelere özgü sabitleme sistemleri
Sabitleme versiyonları⇒ Şek.. 59:
  1. Avrupa: ISOFIX tutucu kancaları ve en üst sabitleme kemerleri ⇒ Çocuk koltuğunun alt bağlantı noktaları ile sabitlenmesi (ISOFIX, LATCH)ve ⇒ Çocuk koltuğunun Top Tether sabitleme kemeri ile sabitlenmesi.
  2. Tutucu kancalar ve en üst sabitleme kemeri:
    ABD: LATCH (Lower Anchors and Tethers for CHildren)
    Kanada: lower universal anchorages
  3. Üç noktalı emniyet kemeri ve en üst sabitleme kemeri ⇒ Çocuk koltuğunun emniyet kemeri ile sabitlenmesi.
Sistemlerde, çocuk koruma sisteminin en üst sabitleme kemeri (Top Tether) ve koltuktaki alt bağlantı noktaları ile sabitlenmesi yer alır.

Ön yolcu koltuğunda çocuk koltuğu kullanımı

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Bazı ülkelerde, ön yolcu koltuğunda çocuk taşınmasına izin verilmez. Bazı çocuk koltuklarının ön yolcu koltuğunda kullanımı onaylı değildir. Volkswagen Yetkili servisi, tüm onaylı çocuk koltuklarının bir listesine sahiptir. Sadece ilgili araç için onaylı çocuk koltuklarını kullanın.
Ön yolcu tarafındaki aktif ön hava yastığı çocuğunuz için büyük bir tehlike teşkil eder . Çocuğunuzu, seyir yönüne ters monte edilmiş bir çocuk koltuğunda taşıdığınızda, ön yolcu kısmı çocuk için tehlikeli bir yer haline gelir.
Seyir yönüne ters olarak ön yolcu koltuğunda yer alan bir çocuk koltuğuna, tetiklenen ön yolcu hava yastığı yüksek enerji ile çarparsa, ciddi ve ölümcül yaralanmalar meydana gelebilir . Bu sebeple, ön yolcu hava yastığı aktif olduğunda, asla bir çocuk koltuğunu seyir yönüne sırtı dönük olarak ön yolcu koltuğunda kullanmayın!
Bir çocuk koltuğunu ön yolcu koltuğunda sırtı seyir yönüne dönük olarak, sadece ön yolcu ön hava yastığının kesin olarak kapatılması durumunda kullanın. Bu, orta konsoldaki sarı PASSENGER AIR BAG m/k/v042MKm/k/v033MKm/k/v033MKm/k/s025MK "YOLCU HAVA YASTIĞI" kontrol lambasının yanması ile belirtilir ⇒ Hava yastığı sistemiÖn yolcu ön hava yastığı kapatılamıyor ve aktif kalıyorsa, ön yolcu koltuğunda çocuk taşınamaz .
Ön yolcu koltuğunda çocuk koltuğu olduğunda mutlaka dikkat edilmesi gerekenler:


  • Ön yolcu koltuğunun sırtlığı dik konumda olmalıdır.

  • Ön yolcu koltuğu tamamen arkaya itilmiş olmalıdır.

  • Ön yolcu koltuğu, yükseklik ayarlı koltukta en yukarı ayarlanmış olmalıdır.

  • Emniyet kemerinin kemer yükseklik ayarı en yüksek konuma ayarlı olmalıdır.
Uygun çocuk koltukları
Çocuk koltuğunun, ön ve yan hava yastığına sahip araçlarda ön yolcu koltuğunda kullanılmak üzere onaylanmış olması gerekmektedir.
Ön yolcu koltuğunda, ECE-R 44' e uygun grup 0, 0+, 1, 2 veya 3 için olan üniversal çocuk koltukları monte edilebilir.
Ön yolcu koltuğunda tutucu kancalar mevcutsa, çocuk koltuğu, ilgili ülkeye özgü geçerli normlara uygun olarak bu araç için onaylı ise, bunun için izin verilen bir emniyet sistemi ile sabitlenmelidir.

TEHLİKE
Ön yolcu koltuğuna bir çocuk koltuğu monte edildiğinde, bir kaza anında çocuk için ciddi veya ölümcül yaralanma riski artar. Ön yolcu ön hava yastığı açıkken kesinlikle ön yolcu koltuğunda sürüş yönüne ters düzenlenen çocuk koltuğu kullanmayın. Çocuk koltuğu tetiklenen hava yastığı alanında olacağından ve koltuk sırtlığına çarpacağından ön hava yastığı tetiklendiğinde çocukların ölümüne neden olabilir.

TEHLİKE
İstisnai durumlarda bir çocuk ön yolcu koltuğunda sırtı sürüş yönüne bakacak şekilde taşınacaksa aşağıdakilere dikkat edilmelidir:
  • Ön yolcu ön hava yastığı daima kapatılmalı ve kapalı bırakılmalıdır.
  • Çocuk koltuğu, çocuk koltuğu üreticisi tarafından ön veya yan hava yastığına sahip ön yolcu koltuğunda kullanılmak üzere onaylanmış olmalıdır.
  • Çocuk koltuğu üreticisinin montaj talimatları izlenmeli ve uyarı bilgileri dikkate alınmalıdır.
  • Ön hava yastığına mümkün olan en fazla mesafeyi oluşturmak için ön yolcu koltuğunu ileri-geri yönde tamamen arkaya itin ve tamamen yukarı ayarlayın.
  • Koltuk sırtlığı dik konuma getirilmelidir.
  • Kemer yüksekli ayarı en yükseğe ayarlanmalıdır.
  • Çocuklar, araç içinde, vücut ölçüleri ile ağırlıklarına göre daima onaylı ve uygun emniyet sistemleri ile emniyete alınmalıdırlar.

Arka koltuk sırasında çocuk koltuğu kullanımı

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Arka koltuk grubuna çocuk koltuğu sabitlenmesinde, ön koltuk konumu, çocuk yeterli yere sahip olacak şekilde düzenlenmelidir. Sonra, ön koltuk çocuk koltuğu ebadına ve çocuğun boyuna göre ayarlanmalıdır. Bu sırada ön yolcunun doğru oturma konumuna dikkat edilmelidir m/r/v155MR⇒ Koltuk pozisyonunun ayarı.
Uygun çocuk koltukları
Çocuk koltuğu üretici tarafından yan hava yastığı ile arka koltuk sırasında kullanım için onaylanmış olmalıdır.
Arka koltuklarda, ECE-R 44' e uygun grup 0, 0+, 1, 2 veya 3 için olan üniversal çocuk koltukları monte edilebilir.
Arka koltuk grubu için onaylanmış ISOFIX çocuk koltukları
ISOFIX çocuk koltukları, üniversal, semi-üniversal veya araca özgü kategorilerine ayrılmıştır.

  • ISOFIX çocuk koltuğu üniversal ruhsatına sahipse, alt bağlantı noktaları ve Top Tether sabitleme kemeri ile sabitlenmelidir.

  • semi-universal veya araca özgü onaylı ISOFIX çocuk koltuklarında kullanımdan önce çocuk koltuğunun araç için onaylı olup olmadığı kontrol edilmelidir. Bunun için çocuk koltuğu üreticisi ilgili ISOFIX çocuk koltukları için onaylı araçların listesini verir. Gerekirse, çocuk koltuğu üreticisinin güncel araç listesine bakın.

UYARI
Arka koltuk grubunda kullanılan bir çocuk koltuğundaki çocuğun, kullanılmayan kilitlenebilir emniyet kemerleri ile oynaması ölümcül yaralanmalara sebep olabilir.
  • Arka koltuk grubunun kullanılmayan kilitlenebilir emniyet kemerlerini daima emniyete alın.

Çocuk koltuğunun emniyet kemeri ile sabitlenmesi

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Turuncu etiketinde üniversal yazılı çocuk koltukları, emniyet kemeri ile tabloda u ile işaretli koltuk alanlarına sabitlenmelidir.
Ağırlık grubuÖn yolcu koltuğuArka koltuk sırasındaki arka yan koltuklar
0 grubu
0 - 10 kg
uu
0+ grubu
0 - 13 kg
uu
1. grup
9 - 18 kg
uu
2. grup
15 - 25 kg
uu
3. grup
22 - 36 kg
uu
Çocuk koltuğunun emniyet kemeri ile sabitlenmesi

  • Çocuk koltuğu üreticisinin kılavuzunu okuyun ve dikkate alın.


  • Çocuk koltuğunu, çocuk koltuğu üreticisinin kılavuzuna göre koltuğa yerleştirin.

  • Emniyet kemerinin kemer yükseklik ayarı en yüksek konuma ayarlı olmalıdır.

  • Emniyet kemerini, çocuk koltuğu üreticisinin kılavuzuna göre bağlayın veya çocuk koltuğu üzerinden geçirin.

  • Emniyet kemerinin ters dönmemesine dikkat edin.

  • Kilit dilini, koltuğa ait kemer kilidine, duyulur şekilde sabitlenene kadar sokun.

  • Üst kemer bandı sabit olarak ve tamamen çocuk koltuğuna dayanmalıdır .

  • Emniyet kemerinde bir çekme denemesi yapın - alt kemer bandı dışarı çekilemez olmalıdır.
Çocuk koltuğunun sökülmesi
Emniyet kemerini sadece araç sabit durduğunda çözün .

  • Kemer kilidindeki kırmızı tuşa basın. Kilit dili dışarı çıkacaktır.

  • Kemeri, kemer bandının kolayca sarılması, emniyet kemerinin kıvrılmaması ve kaplamanın hasar görmemesi için el ile geri itin.

  • Çocuk koltuğunu araçtan dışarı alın.

UYARI
Seyir halindeyken, emniyet kemerinin çıkarılması, bir kaza anında veya ani fren ve sürüş manevrasında, ağır veya ölümcül yaralanmalara neden olabilir.
  • Emniyet kemerini, sadece araç sabit durduğunda çıkarın.

Çocuk koltuğunun alt bağlantı noktaları ile sabitlenmesi (ISOFIX, LATCH)


Şek.. 60 Araç koltuğunda: Çocuk koltuğu alt bağlantı noktalarının işaretleme sürümleri.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Alt bağlantı noktaları adı verilen her 2 tutucu halka, arka koltuk grubunun her dış koltuğunda yer bulunur.
ISOFIX ile montaja genel bakış
Avrupa standartları ECE 16'ya göre, aşağıdaki tabloda aracın her alanında ISOFIX çocuk koltuğu alt bağlantı noktalarına takma olanakları listelenmiştir.
Çocuk koltuğu için onaylı beden ağırlığı veya A ila G ağırlık sınıfı bilgileri üniversal veya semi üniversal onaylı çocuk koltuklarında çocuk koltuğunda bulunan seviyede verilmiştir.
Grup (Ağırlık sınıfı)
Grup 0: 10 kg'a kadarGrup 0: 10 kg'a kadarGrup 1: 9 ila 18 kg'a kadar
Grup 0+: 13 kg'a kadar
Montaj yönüGeriye yönelik
(sürüş yönü tersine)
Geriye yönelik
(sürüş yönü tersine)
Geriye yönelik
(sürüş yönü tersine)
ileriye yönelik
(sürüş yönünde)
Beden sınıflarıFGCDECDABB1
Ön yolcu koltuğuna montajBağlantı noktası olmayan koltuk, ISOFIX/LATCH ile sabitlenmez
Arka koltuk sırası dış koltuk alanlarına montajIL-SUIL-SUIL-SUIUF/IL-SU
Arka koltuk sırası orta koltuk alanına montajBağlantı noktası olmayan koltuk, ISOFIX/LATCH ile sabitlenmez
X: Koltuk alanı bu grupta ISOFIX çocuk koltuğunun sabitlenmesi için uygun değildir.
IL-SU: semi-universal onaylı ISOFIX çocuk koltuğu montajı için uygun koltuk alanları, çocuk üreticisinin araç listesini dikkate alın.
IUF: universal onaylı ISOFIX çocuk koltuğu montajı için ve Top Tether sabitleme kemeri ile sabitleme için uygun koltuk alanları.
Sabit bağlantılı çocuk koltukları
Bir çocuk koltuğu esnek olmayan sabitleme ile takılırken montaj yardımcısı kullanılabilir. Monte edilen montaj yardımcıları montajı kolaylaştırır ve koltuk kılıflarını korur. Montaj yardımcıları çocuk koltuğu teslimat kapsamının kısmen temel parçasıdır ve Volkswagen Yetkili Servislerinden temin edilebilir. Montaj yardımcıları gerektiğinde aracın her iki bağlantı noktasındaki kilitlere oturtulur .

  • Sökme ve takma işlemlerinde, çocuk koltuğu üreticisinin talimatlarına dikkat edin .

  • Çocuk koltuğunu, ok yönünde tutucu kancalara ⇒ Şek.. 60 takın. Çocuk koltuğu emniyetli ve duyulur şekilde sabitlenmelidir.

  • Çocuk koltuğunun her iki tarafından bir çekme denemesi yapın.
Ayarlanabilir sabitleme kemerlerine sahip çocuk koltuğu

  • Sökme ve takma işlemlerinde, çocuk koltuğu üreticisinin talimatlarına dikkat edin .

  • Çocuk koltuğunu koltuk üzerine yerleştirin ve sabitleme kemerinin kancalarını, tutucu kancalara ⇒ Şek.. 60 takın.

  • Sabitleme kemerini, ilgili ayar düzeneğinden eşit oranda gergin sıkın. Çocuk koltuğu, araç koltuğuna yapışık şekilde dayanmalıdır.

  • Çocuk koltuğunun her iki tarafından bir çekme denemesi yapın.

UYARI
Çocuk koltuğu için alt bağlantı noktası bağlantı kancası değildir. Alt bağlantı noktalarına sadece çocuk koltuklarını sabitleyin.

NOT
  • Döşemelerin üzerinde kalıcı izlerin oluşumunu önlemek için, aracın bağlantı noktalarında çocuk koltuğu takılı değilken montaj yardımcıları bağlantı noktalarından çekilmelidir.
  • Koltuk döşemesi, dolgusu veya montaj yardımcısının zarar görmemesi için montaj yardımcısı arka koltuk sırası öne katlanmadan önce daima bağlantı noktalarından çekilmelidir.

Çocuk koltuğunun Top Tether sabitleme kemeri ile sabitlenmesi


Şek.. 61 Arka koltukların arkasındaki eşya gözünde Top Tether tutma halkaları.

Şek.. 62 Bagaj bölmesindeki takılmış olan üst sabitleme kemeri.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş

  • Sökme ve takma işlemlerinde, çocuk koltuğu üreticisinin talimatlarına dikkat edin .




  • Çocuk koltuğu üst sabitleme kemerini arkaya doğru sürün.

  • Üst sabitleme kemerini arka koltukların arkasındaki eşya gözünde ⇒ Şek.. 61 veya bagaj bölmesinde arka koltuk sırtlığında bulunan tutucu halkalara asın ⇒ Şek.. 62.

  • Kemeri sabit gerdirin, böylece çocuk koltuğu üstten koltuk sırtlığına dayanır.

  • Bagaj örtüsünü tekrar takın

UYARI
Çocuk koltuğu, alt bağlantı noktalarından ve üst sabitleme kemeri ile, üreticinin verilerine göre monte edilmelidir. Yoksa ağır yaralanmalara sebep olabilir.
  • Daima, çocuk koltuğunun sadece bir sabitleme kemerini tutucu kancaya sabitleyin.
  • Daima, sabitleme kemeri için belirlenen tutucu kancayı kullanın.
  • Sabitleme kemerini asla bir bağlantı kancasına takmayın.

KAYNAK : binekapps.vw.com.tr/








Bizi Takip Edin

Share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder