15.12.2018

Volkswagen POLO-(1.4-2015) Klavuzu-5




VOLKSWAGEN POLO 1.4 BENZİNLİ 2015 MODEL KULLANIM KLAVUZU

NOT : Bu klavuz aynı model aracın 2011-2012-2013-2014-2016 yıl üretimleriyle ufak tefek birtakım değişiklikler olsada hemen hemen uyum sağlamaktadır.

BÖLÜM-5

Far ve görüş

İÇİNDEKİLER :

Kontrol lambaları
Sinyal ve uzun far kolu
Far açma-kapatma anahtarı
Gündüz sürüş farı
Statik viraj ve sis farları
Far ve gösterge ışık ayarı
Far uzaklık ayarı
İç aydınlatma lambaları
Bagaj lambaları
Güneşlikler
İzolasyonlu ön camlar
Cam silecek kolu ve kullanımı
Ön arka cam fıskiyeleri
Far yıkama
Silecekler
Yağmur Sensörü
Cam yıkama su seviyesi kontrolü
Dikiz aynası
Yan aynalar ve ayarları

Farlar


 Konuya giriş

Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Araç aydınlatmalarının kullanımına ilişkin olarak ülkeye özgü yasal kuralları dikkate alın.
Doğru far ayarı ve doğru sürüş lambasından daima sürücü sorumludur.
Tamamlayıcı bilgiler ve uyarı notları:



UYARI
Çok yüksek ayarlanan far ve uzun farın yanlış kullanımı trafikteki diğer sürücülerin dikkatini dağıtabilir ve gözünü alabilir Kazalara ve ağır yaralanmalara neden olabilir.
  • Farın doğru ayarlanmasına daima dikkat edin.
  • Kesinlikle diğer sürücülerin gözünü alabilecek uzun far veya selektör kullanmayın.

Kontrol lambaları

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Yanıyorolası nedenlerYardım
m/y/v131MY Sürüş lambası kısmen veya tamamen devre dışıİlgili ampulü değiştirin ⇒ Ampul değişimi.
Tüm ampuller sorunsuzsa, gerekirse bir Yetkili Servise başvurun.
m/y/v009MY Arka sis lambası açık.⇒ Sis lambaları:.
m/g/v008MG Sis lambası açık.
m/g/v011MGm/g/v012MG Sol veya sağ sinyal lambası.Gerekirse aracın ve römorkun aydınlatmalarını kontrol edin.
Araçta veya römorkta herhangi bir sinyal lambası devre dışı kalırsa, kontrol lambası yaklaşık iki kat daha hızlı yanıp söner.
m/b/v003MB Uzun far açık veya selektör yapılıyor.⇒ Sinyal ve uzun far kolu.
Yanıp sönüyorolası nedenlerYardım
m/y/v131MY Viraj ışığı sistem arızası.Yetkili servise gidin ⇒ Far ve görüş - Fonksiyonlar.
Kontak açıldığında fonksiyon kontrolü için bazı uyarı ve kontrol lambaları kısa süreli yanar. Birkaç saniye sonra sönerler.

UYARI
Yanmakta olan uyarı lambalarını ve metin mesajlarını dikkate almamak, trafikte yolda kalınmasına, kazalara ve ağır yaralanmalara sebep olabilir.
  • Asla yanmakta olan uyarı lambalarını ve metin mesajlarını yok saymayın.
  • Mümkün ve güvenliyse, en kısa sürede aracı durdurun.
  • Aracı en kısa zamanda trafikten uzak, egzoz sisteminin örneğin kuru otlar, yakıt, yağ gibi aracın altında kolay alev alabilir malzemelere temas etmeyeceği bir yere park edin.
  • Yolda kalan araç kendiniz ve trafikteki diğer kişiler için yüksek kaza riski taşır. Gerekiyorsa trafikteki diğer sürücüleri uyarmak için uyarı üçgenini kurun ve flaşörü açın.

NOT
Yanan kontrol lambaları ve mesajların dikkate alınmaması aracın zarar görmesine neden olabilir.

Sinyal ve uzun far kolu


Şek.. 63 Sinyal ve uzun far kolu.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Sinyal ve uzun far kolunu istenilen konuma getirin:
  1. Sağa sinyal. Kontak kapalı olduğunda sağ park lambası ⇒ Park lambası.
  2. Sola sinyal. Kontak kapalı olduğunda sol park lambası ⇒ Park lambası.
  3. Uzun farları açın . Uzun far açıkken gösterge tablosundaki kontrol lambası m/k/v003MK yanar.
  4. Selektör işlemi. Selektör işlemi kol çekili tutulduğu müddetçe devam eder. Kontrol lambası m/k/v003MK yanar.
İlgili fonksiyonu kapatmak için kolu temel konumuna getirin.
Komfortblinken "Konforlu yanıp sönme"
Konforlu sinyal ve uzun far için, kolu sadece baskı noktasına kadar aşağı veya yukarı hareket ettirin ve sinyal ve uzun far kolunu bırakın. Sinyal lambası üç kez yanıp söner.
Bu fonksiyonlar Yetkili Servis tarafından devre dışı bırakılabilir.

UYARI
Uzun farların uygun olmayan kullanımı, kaza ve ağır yaralanmalara sebep olabilir, çünkü uzun far trafikteki diğer sürücülerin dikkatini dağıtabilir ve gözünü kamaştırabilir.

Sinyal lambaları sadece kontak açıkken çalışırlar. Flaşör kontak kapalıyken de çalışır ⇒ Acil durumda.

araçta veya römorkta bir sinyal lambası devre dışı kalırsa, kontrol lambası yaklaşık iki kat daha hızlı yanıp söner.

Uzun farlar sadece kısa far açıkken açılabilir.

Farın açılması ve kapatılması


Şek.. 64 Direksiyonun yanında: Far düğmelerinin bazı versiyonlarının görüntüsü.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Araç aydınlatmalarının kullanımına ilişkin olarak ülkeye özgü yasal kuralları dikkate alın.
Fabrika montajlı römork düzeneğine sahip araçlarda: Sis lambasına sahip elektrik bağlantılı römorkta, araçtaki sis lambası otomatik olarak kapanır.
Far düğmesini istenilen konuma çevirin ⇒ Şek.. 64:
Kontak kapalı olduğundaKontak açık olduğunda
m/k/v042MK Sis farları, kısa far ve park lambası kapalı.Far kapalı veya sürekli sürüş farı veya gündüz sürüş farı açık.
m/g/v007MG Park lambası açıktır.Park lambası açıktır.
m/k/v004MK Kısa far kapalı - gerektiğinde park lambası bir süre daha yanar.Kısa far açıktır.
Sis lambaları:
Ek olarak far düğmesindeki kontrol lambaları m/k/v008MK veya m/k/v009MK açık sis lambasını gösterir.

  • Sis farlarının m/k/v008MK açılması: Düğmeyi bu konumlardan m/k/v007MK veya m/k/v004MK ilk kademeye kadar olmak üzere çıkarın.

  • Arka sis lambalarının m/k/v007MK açılması: Far düğmesini m/k/v007MK veya m/k/v004MK konumundan tamamen dışarı çekin.

  • Sis lambasını kapatmak için far düğmesine basın veya m/k/v042MK konumuna çevirin.
Kapatılmamış far için uyarı sesleri
Araç anahtarı kontak kilidinden çıkartılmış ve sürücü kapısı açık olduğunda aşağıdaki koşullarda uyarı sesi duyulur: Bu, farın gerekirse kapatılacağını hatırlatır.


  • Far düğmesi m/k/v007MK konumunda.

  • Far düğmesi m/k/v004MK konumunda.

UYARI
Park lambası veya gündüz sürüş farı caddeleri aydınlatmak için yeterli parlaklıkta değildir ve trafikteki diğerleri tarafından görülmesi zordur.
  • Karanlıkta, yağışlı havalarda ve kötü görüş koşullarında kısa farı mutlaka açın.

Far ve görüş - Fonksiyonlar

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Park lambası
Park lambası açık olduğunda (sol veya sağ sinyal lambası), aracın ilgili tarafındaki far, park lambası ve stop lambası ile yanar. Park lambaları sadece kontak kapalı iken yanar.
Sürekli sürüş farı
Sürekli sürüş farı yanarken, kısa far veya park lambası ile plaka aydınlatması da yanar.
Sürekli sürüş farı, far düğmesi m/k/v042MK konumunda bulunuyorsa, kontak her açıldığında açılır. Far düğmesindeki kontrol lambası m/k/v007MK, bazı model sürümlerinde açık olan sürekli sürüş farını gösterir.
Sürekli sürüş farı manuel olarak açılıp kapatılamaz.
Gündüz sürüş farı
Gündüz sürüş farı için ön farlarda veya ön tamponda ayrı bir lamba yer alır.
Gündüz sürüş farı açık olduğunda, sadece ayrı aydınlatmalar yanar .
Gündüz sürüş farı, far düğmesi m/k/v042MK konumunda bulunuyorsa, kontak her açıldığında açılır.
Gündüz sürüş farını devre dışı bırakma/aktifleştirme (Sürüm 1)
Gündüz sürüş farının aktif hale getirilmesiGündüz sürüş farının devre dışı bırakılması
Gündüz sürüş farını aktifleştirmek için ilgili sigorta takılı olmalıdır.Gündüz sürüş farını devre dışı bırakmak için ilgili sigorta çıkartılmalıdır.
Volkswagen, bunun için Volkswagen Yetkili Servislerini önermektedir.
Gündüz sürüş farını devre dışı bırakma/aktifleştirme (Sürüm 2)
Gündüz sürüş farının aktif hale getirilmesiGündüz sürüş farının devre dışı bırakılması
Sinyal ile uzun far kolunu yukarı ve arkaya doğru bastırın ve bu şekilde tutun (Sağ sinyal ve selektör).Sinyal ile uzun far kolunu aşağı ve arkaya doğru bastırın ve bu şekilde tutun (Sol sinyal ve selektör).
Kontağı yaklaşık 3 saniye açın ve tekrar kapatın.
Statik viraj farı
Yavaş dönüşlerde veya çok dar virajlarda otomatik olarak farda entegre olan statik viraj lambası açılır. Statik viraj ışığı, sadece 40 km/sa (25 mph) altındaki hızlarda fonksiyonunu yerine getirir.
Statik viraj lambası donanıma bağlı olarak sis lambasında veya ön farda entegredir.

UYARI
Yollar yeterli derecede aydınlatılmamış ve araç trafikteki diğer sürücüler tarafından görülemez veya zor görülürse kazalar meydana gelebilir.
  • Yol hava koşulları ve aydınlatma oranı nedeniyle yeterli aydınlatılmıyorsa kesinlikle gündüz sürüş farı ile yolculuk yapmayın. Gündüz sürüş farı caddeleri aydınlatmak için yeterli parlaklıkta değildir ve trafikteki diğerleri tarafından görülmesi zordur.
  • Gündüz sürüş farı açık olduğunda, arka lambalar birlikte açılmaz. Bir araç, stop lambaları açık olmadığında, karanlıkta, yağışta veya kötü görüş koşullarında trafikteki diğer sürücüler tarafından görülemez.

Soğuk veya nemli hava koşullarında, farlar ile stop lambaları ve sinyallerin içi geçici olarak buğulanabilir. Bu görüntü normaldir, aracın aydınlatma düzeneğinin kullanım ömrüne bir etkisi yoktur.

Farın kapatılması veya donanım değişikliği

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Ülkenizden farklı olarak yolun diğer şeridinin kullanıldığı ülkelere yapılan seyahatlerde asimetrik kısa far karşıdan gelen trafikteki sürücülerin gözünü kamaştırır. Bu nedenle yurtdışı yolculuğunda gerekirse farları yapıştırarak kapatın veya donanım değişikliği yapın.
Farların yönü, gösterge tablosunda Einstellungen "Ayarlar" menüsü içinde Reisemodus "Yolculuk modu" alt menüsünde adapte edilebilir ⇒ Volkswagen bilgi sistemi.
Farın menü üzerinden ayarlanamadığı araçlarda ya far camının belirli alanları folyo ile kapatılır ya da Yetkili Serviste far donanımı değiştirilir. Diğer bilgiler için Yetkili servise başvurun. Volkswagen, bunun için Volkswagen Yetkili Servislerini önermektedir.

Farda folyonun kullanımı sadece kısa süreliğine izinlidir. Sürekli donanım değişikliği için bir Yetkili Servise başvurun. Volkswagen, bunun için Volkswagen Yetkili Servislerini önermektedir.

Far ayarı, gösterge ve düğme aydınlatması


Şek.. 65 Direksiyonun yanında: Gösterge ile düğme aydınlatması ① ve far ayarı ② için ayar düğmesi.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
① Gösterge ve düğme aydınlatması
Aydınlatma açıldığında ayar düğmesi ⇒ Şek.. 65①, gösterge ve düğme aydınlatmasının şiddetini istenen seviyeye ayarlayacaktır.
② Far ayarı
Far uzunluk ayarı ⇒ Şek.. 65② ayar değerine göre, farın ışık huzmesi kademesiz olarak aracın yük durumuna uyum sağlar. Bu şekilde sürücü en iyi görüş koşullarına sahip olur ve karşıdan gelenlerin gözü kamaşmaz .
Farlar sadece kısa farlar açıkken ayarlanabilir.
Ayarlama için, düğmeyi ⇒ Şek.. 65② çevirin:
Ayar değeriAracın yük durumu a)
Ön koltuklar dolu ve bagaj boş.
1Tüm koltuklar dolu ve bagaj boş.
2Tüm koltuklar dolu ve bagaj tam yüklü. Düşük destek yüklü römork kullanımı.
3Sadece sürücü koltuğu dolu ve bagaj tam yüklenmiş. Maksimum yükleme kapasiteli römork kullanımı.
Dinamik far uzaklık ayarı
Düğme ② dinamik far uzunluk ayarına sahip araçlarda iptal edilmiştir. Far uzunluğu, farların açılmasında aracın yük durumuna otomatik olarak uyum sağlar.
Gösterge tablosu aydınlatması
Aydınlatma açıldığında ayar düğmesi ⇒ Şek.. 65①, gösterge tablosu aydınlatmasının şiddetini istenen seviyeye ayarlayacaktır.
Gündüz sürüş farına sahip araçlarda gösterge tablosu aydınlatması karanlıkta ve örn. tünel geçişinde kapanır. Böylece sürücü aracın arka aydınlatmasının da açılması için kısa farı manuel açması konusunda uyarılır ⇒ Gündüz sürüş farını devre dışı bırakma/aktifleştirme (Sürüm 1)

UYARI
Araçtaki ağır cisimler farın trafikteki diğer sürücülerin gözlerinin almasına veya dikkatlerini dağıtmasına neden olabilir. Kazalara ve ağır yaralanmalara neden olabilir.
  • Işık demetini aracın yük durumuna daima diğer sürücülerin gözlerini almayacak şekilde adapte edin.
a) Farklı araç yüklemelerinde, düğmenin ara ayarı da mümkündür.

İç aydınlatma ve okuma lambaları

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Tuş veya konumFonksiyon
m/k/v042MK İç aydınlatmaların kapatılması.
m/k/v024MK İç aydınlatmaların açılması.
m/k/v132MK Kapı temas şalterinin açılması (Orta konum).
İç aydınlatmalar aracın kilitleri açıldığında, bir kapı açıldığında veya araç anahtarının kontak kilidinden çıkarılmasında otomatik olarak açılır.
Lamba, tüm kapıların kapatılmasından, aracın kilitlenmesinden veya kontağın açılmasından sonraki bir kaç saniyede söner.
m/k/v025MK Okuma lambasının açılması veya kapatılması.
Bagaj aydınlatması
Bagaj kapağının açılması ve kapatılmasında, bir aydınlatma otomatik olarak açılıp kapanır.

Araç kilitlendiğinde veya araç anahtarı kontak kilidinden çıkarıldıktan birkaç dakika sonra, okuma lambası söner. Araç aküsünün boşalması önlenir.

Güneşlik


 Konuya giriş

Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:

UYARI
Aşağı katlanan güneşlikler görüşü azaltabilir.
  • Güneşliği gerekli olmadığında daima tutucuya geri sürün.

Güneşlikler


Şek.. 66 Güneşlikler.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Sürücü ve ön yolcu için güneşlikleri ayarlama olanakları:

  • Ön cama doğru katlayın.

Aydınlatmalı makyaj aynası
Kapatılmış güneşliklerde, kapak arkasında bir makyaj aynası yer alır. Kapak itilerek açıldığında ⇒ Şek.. 66② bir lamba yanar.
Makyaj aynasının önündeki kapak geriye itilir veya güneşlik yukarı kaydırılırsa, lamba söner.

Güneşliğin üst tarafındaki lamba, belirli koşullarda otomatik olarak bir kaç dakika sonra söner. Araç aküsünün boşalması önlenir.

İzolasyonlu ön camlar


Şek.. 67 İletişim penceresine sahip metal kaplı kızılötesi ön cam (mavi alan)
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
İzolasyonlu ön camlar kızıl ötesini yansıtan bir kaplamaya sahiptir. Aksesuar satıcılarından temin edilen elektronik parçaların fonksiyonunu yerine getirmesi için, dikiz aynasının üst tarafında katmansız bir bölüm bulunmaktadır (İletişim penceresi) ⇒ Şek.. 67.
Tabakasız alan ya dışardan içe kapatılır ya da etiketle donatılır, aksi takdirde elektronik bileşenlerde fonksiyon arızası olabilir.

Cam sileceği ve yıkama sistemi


 Konuya giriş

Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Tamamlayıcı bilgiler ve uyarı notları:




UYARI
Cam yıkama suyu, yeterli antifriz yoksa, ön camda buzlanma yapabilir ve ileri doğru görüşü kısıtlar.
  • Cam yıkama sistemini, kış aylarında sadece yeterli antifriz ekleyerek kullanın.
  • Ön cam havalandırma sistemi ile ısıtılmıyorsa kış aylarında kesinlikle cam yıkama sistemini kullanmayın. Aksi takdirde antifriz karışımı ön camda donabilir ve görüş sınırlanabilir.

UYARI
Aşınmış ve kirli cam silecekleri görüşü azaltır ve kaza ve yaralanma riskini artırır.
  • Cam silecek süpürgelerini, hasar gördüğü veya aşındığı ve bunun sonucunda camları artık yeteri kadar temizlemediğinde değiştirin.

NOT
Buzlanmada cam sileceklerini açmadan önce, cam silecek süpürgelerinin donmuş olup olmadığını kontrol edin! Soğuk havalarda, araç uzun süre park edildiğinde, ön cam sileceklerinin servis konumu çok yardımcı olan bir durumdur ⇒ Ön cam sileceği servis konumu.

Kontrol lambası

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Yanıyorolası nedenlerYardım
m/y/v054MY Cam yıkama suyu seviyesi çok düşük.Cam yıkama suyu haznesini ilk fırsatta doldurun ⇒ Cam yıkama su seviyesinin kontrolü ve eklenmesi.
Kontak açıldığında fonksiyon kontrolü için bazı uyarı ve kontrol lambaları kısa süreli yanar. Birkaç saniye sonra sönerler.

NOT
Yanan kontrol lambaları ve mesajların dikkate alınmaması aracın zarar görmesine neden olabilir.

Cam silecek kolu


Şek.. 68 Ön cam sileceklerinin kullanımı.

Şek.. 69 Arka cam sileceklerinin kullanımı.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Cam silecek kolunu istenilen konuma getirin :
OFFCam silecekleri kapalı.
m/k/n499MK Ön cam için fasılalı silme.
⇒ Şek.. 68Ⓐ düğmesi ile fasıla kademesini (yağmur sensörü olmayan araçlar) veya yağmur sensörü hassaslığını ayarlayın.
LOWYavaş silme.
HIGHHızlı silme.
m/k/v015MKxTek silme - kısa silme. Daha hızlı silmek için kolu uzun süre aşağıda basılı tutun.
m/k/v080MK Kol çekilmiş olduğunda, ön camın silinmesi için otomatik silme yıkama.
m/k/v082MK Arka cam için fasılalı silme. Silecekler yaklaşık her 6 saniyede bir siler.
m/k/v084MK Cam silecek kolu basılı olduğunda arka camın silinmesi için otomatik silme yıkama.

NOT
Cam silecekleri açık olduğunda kontak kapatılırsa, kontak tekrar açıldığında cam silecekleri aynı silme kademesinden başlayarak silme işlemine devam eder. Ön camda buz, kar ve diğer engeller, cam sileceklerinin ve cam silecek motorunun hasar görmesine neden olabilir.
  • Sürüşe başlamadan önce cam silecek kolunu buz ve kardan temizleyin.
  • Donan cam silecek lastiklerini ön camdan dikkatlice ayırın. Volkswagen bunun için buz çözücü sprey önerir.

Cam silecekleri, sadece kontak açık ve motor kaputu veya bagaj kapağı kapalı olduğunda fonksiyonunu yerine getirir.

Arka cam silecekleri, ön cam silecekleri açıldığında ve geri vitese geçildiğinde otomatik olarak açılır.

Cam sileceği fonksiyonları

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Cam sileceğinin davranışı:
Otomatik silme yıkama sırasında:Cam silecek suyunun kötü kokusunun araç iç mekanına girmemesi için, klimatronik yaklaşık 30 saniyeliğine hava devridaimi işletimine geçer.
Fasılalı silmede:Fasılalar hıza bağlı olara kumanda edilir. Hız ne kadar yüksekse, fasıla o kadar kısadır.
Isıtılabilir cam yıkama fıskiyeleri
Isıtma, su beslemesi yapan hortumları değil, sadece donmuş cam yıkama fıskiyelerinin buzunu çözer. Isıtmalı cam yıkama fıskiyeleri, kontak açıkken ısıtma gücünü, dış ortam sıcaklığına bağlı olarak otomatik ayarlar.
Far temizleme sistemi
Far temizleme sistemi far camlarını temizler.
Kontak açıldıktan sonra, ön cam yıkama sisteminin ilk ve her beşinci açılışında farlar da birlikte yıkanır. Bunun için, cam silecek kolunun kısa far veya uzun far açıkken direksiyona doğru çekilmesi gerekir. Düzenli aralıklarla, örneğin yakıt alımında, örneğin böcek kalıntıları gibi zor ve yapışmış kirleri, far camlarından temizleyin.
Far temizleme sisteminin kışın da çalışmasını sağlamak için, tampondaki yıkama fıskiyesi tutucularını kullanım öncesinde kardan arındırmanız gerekir. Buzu gerekirse buz çözme spreyi ile temizleyin.

Ön camda bir engel olması durumunda, silecek bu engeli silmeye çalışacaktır. Bu engel sileceği bloke etmeye devam ederse, silecek durur. Engeli giderin ve sileceği yeniden çalıştırın.

Ön cam sileceği servis konumu


Şek.. 70 Cam sileceği bakım konumunda.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Servis konumunda, cam silecek kolları ön camdan kaldırılabilir ⇒ Şek.. 70. Cam sileceğini servis konumuna getirmek için aşağıdakileri uygulayın:

  • Kontağı açın ve tekrar kapatın.

Cam silecek kollarını sürüşe başlamadan önce tekrar ön cam üzerine indirin! Kontak açıkken silecek koluna basıldığında cam silecek kolu otomatik olarak çıkış konumuna geri döner.
Ön cam silecek süpürgelerinin kaldırılması ve dışarı katlanması

  • Cam silecek kollarını servis konumuna getirin .

  • Cam silecek kollarını sadece silecek süpürgesi sabitleme bölümünden tutun.

NOT
  • Motor kaputunun ve cam silecek kollarının zarar görmesini önlemek için ön cam sileceğinin silecek kolları sadece servis konumunda iken öne katlanır.
  • Sürüşe başlamadan önce cam silecek kollarını daima cama doğru katlayın.

Yağmur sensörü


Şek.. 71 Cam silecek kolu: Yağmur sensörünün Ⓐ ayarlanması.

Şek.. 72 Yağmur sensörü hassas yüzeyi.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Aktif yağmur sensörü, yağmurun şiddetine bağlı olarak cam sileceğinin fasılalı hareketini kumanda eder . Yağmur sensörü hassasiyeti manuel olarak ayarlanabilir. Manuel silme ⇒ Cam silecek kolu.
Kolu istenilen konum bastırın ⇒ Şek.. 71:
  1. Yağmur sensörü devre dışı.
  2. Yağmur sensörü aktif - gerektiğinde otomatik silme.
  3. Yağmur sensörü hassasiyetinin ayarlanması:

    • Düğme sağa doğru ayarlanır – yüksek hassasiyet.

    • Düğme sola doğru ayarlanır – düşük hassasiyet.
Kontağın kapatılıp tekrar açılmasından sonra yağmur sensörü aktif kalır ve cam sileceği kolu ① konumunda bulunduğunda ve 16 km/sa (10 mph) üzerindeki bir hızda sürüş yapıldığında çalışmaya başlar.
Yağmur sensörünün değişen devreye girme davranışı
Yağmur sensörünün olası arızları ve hassas yüzey bölgesinde⇒ Şek.. 72 hatalı yorumlarının -diğerleri yanında- sebepleri aşağıdakilerdir:

  • Hasar görmüş silecekler: Hasar görmüş silecek süpürgeleri vasıtasıyla ortaya çıkan, ince su tabakası veya silme şeridi, açılma süresini uzatır, silme fasılasını çok kısaltır veya hızlı sürekli silme etkisi yapar.

  • Böcekler: Böceklerin gelmesi silmenin başlamasına yol açar.

  • Tuz tabakası: Kışın, camlar üzerindeki tuz tabakası nedeniyle, neredeyse kuru olan camlarda alışılmadık derecede uzun silme işleminin başlamasına yol açar.

  • Kir: Kuru toz, balmumu, cam katmanları (lotus efekti), deterjan kalıntıları (Yıkama tesisi), yağmur sensörünün sürekli olarak daha az hassas olmasına yol açar veya geç ya da çok yavaş temizlemeye veya hiç temizlememeye sebep olur.

  • Camda çatlaklar: Bir taş darbesi, yağmur sensörü açık olduğunda bir silme periyodu başlamasına sebep olur. Sonra yağmur sensörü hassas yüzeyin azalmasını algılar ve kendini buna göre ayarlar. Sensörün devreye girme davranışı taşın büyüklüğüne göre değişir.

UYARI
Yağmur sensörünün her yağışı yeterli derecede algılayarak cam sileceklerinin aktifleşmesini sağlaması mümkün olmayabilir.
  • Ön camdaki su görüşü etkiliyorsa cam sileceğini zamanında manuel açın.

Yağmur sensörünün hassas yüzeyini ⇒ Şek.. 72 (ok) düzenli olarak temizleyin ve silecek süpürgelerini hasar açısından kontrol edin.

Balmumu ve cila katmanlarının tam temizlenmesi için alkol içeren bir cam temizleme maddesi tavsiye edilir.

Cam yıkama su seviyesinin kontrolü ve eklenmesi


Şek.. 73 Motor bölmesinde Cam yıkama suyu haznesinin kapağı
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Cam yıkama suyu seviyesini düzenli olarak kontrol edin ve gerekirse ekleyin.

  • Motor kaputunu açın m/r/n157MR⇒ .

  • Cam yıkama suyu haznesi, kapak üzerindeki bu sembolden m/k/v054MK algılanabilir ⇒ Şek.. 73.

  • Hazne içinde henüz yeterli cam yıkma suyu bulunup bulunmadığın kontrol edin.

  • Eklemek için, temiz suyu Volkswagen tarafından önerilen cam temizleyici ile karıştırın . Ambalaj üzerindeki karışım oranına dikkat edin.

  • Dış ortam sıcaklığı düşük olduğunda, suyun donmaması için özel antifriz karıştırın .
Dolum miktarları
Cam yıkama suyu haznesinin dolum miktarı yakl. 3,5 litredir, far temizleme sistemine sahip araçlarda yakl. 5,4 litredir

UYARI
Soğutucu donma korumasını veya diğer uygun olmayan katkıları kesinlikle cam yıkama suyuna karıştırmayın. Aksi halde camda görüşü ciddi şekilde engelleyebilecek yağlı bir film tabakası oluşabilir.
  • Temiz, berrak suyu Volkswagen tarafından önerilen cam temizleyici ile kullanın.
  • Gerekirse cam yıkama suyuna uygun antifriz de karıştırın.

NOT
  • Volkswagen tarafından önerilen temizlik maddesini başka temizlik maddeleri ile asla karıştırmayın. Aksi takdirde temel parçalara kar gelebilir ve cam yıkama kanalları tıkanabilir.
  • Eklerken işletme sıvılarını kesinlikle karıştırmayın! Aksi takdirde fonksiyon kusurları ve motor hasarları oluşabilir!

Ayna


 Konuya giriş

Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Tamamlayıcı bilgiler ve uyarı notları:





UYARI
Otomatik karartmalı aynada, ayna camı kırıldığında dışarı akabilecek bir elektrolit sıvısı bulunmaktadır. Bu sıvı cildi, gözleri ve solunum organlarını tahriş edebilir.
  • Dışarı akan elektrolit sıvı, ten, göz ve solunum organlarını tahriş edebilir, özellikle de astım ve benzeri hastalıkları olan kişilerde. Hemen yeterli oranda temiz hava solunmasını sağlayın ve araçtan çıkın veya bu mümkün değilse tüm camları ve kapıları açın.
  • Elektrolit sıvı, ten ve göze temas ederse, hemen en az 15 dakika süre ile bol su ile yıkayın ve bir doktora gidin.
  • Elektrolit sıvı ayakkabı veya giysilere temas ettiğinde, hemen en az 15 dakika süre ile bol su ile yıkayın. Tekrar kullanmadan önce, ayakkabı ve elbiseleri iyice temizleyin.
  • Elektrolit sıvıyı yutarsanız, ağzınızı hemen en az 15 dakika süreyle bol su ile çalkalayın. Doktor tavsiye etmediği sürece kusmayın. Hemen tıbbi yardım alın.

NOT
Otomatik karartmalı aynada, elektrolit sıvı kırılan ayna camından dışarı çıkabilir. Bu sıvı plastik üst yüzeye zarar verir. Örneğin ıslak bir sünger kullanarak sıvıyı en kısa zamanda temizleyin .

Dikiz aynası


Şek.. 74 Manuel karartmalı dikiz aynası.

Şek.. 75 Otomatik karartmalı dikiz aynası.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Sürücü dikiz aynasını arkaya arka camdan yeterli görüş olacak şekilde ayarlayın.
Manuel kararan dikiz aynası

  • Temel konum: Ayna alt kenarındaki kol öne, ön cama doğru bakar.

Otomatik kararan dikiz aynası
⇒ Şek.. 75 için açılımlar:
  1. Kontrol lambası
  2. Düğme
  3. Işık azalmasını algılayan sensör
Otomatik karartma, dikiz aynasındaki düğme ⇒ Şek.. 75② ile açılabilir ve kapatılabilir. Otomatik karartmanın açık olması durumunda kontrol lambası ① yanar.
Kontak açık olduğunda, dikiz aynası sensörü ③ karanlığın şiddetine bağlı olarak arkadan ışık düşmesi durumunda otomatik olarak kararır.
Geri vitese geçildiğinde veya iç aydınlatma ya da okuma lambası açıldığında, otomatik karartma devre dışı kalır.
Harici yön bulma cihazları ön cama veya otomatik karartmalı dikiz aynası yanına takılmamalıdır .

UYARI
Harici yön bulma cihazının aydınlatmalı ekranı otomatik karatmalı dikiz aynasının fonksiyon arızasına ve kazalara ve ağır yaralanmalara neden olabilir.
  • Otomatik karartma fonksiyon arızası takip eden aracın veya diğer nesnelerin mesafesini tam olarak belirlemek için dikiz aynası kullanımını engeller.

Sensöre ışık girişi etkilendiğinde veya kesildiğinde (örn. güneşlik nedeniyle) otomatik karartmalı dikiz aynası çalışmaz veya sorunlu çalışır.

Yan ayna


Şek.. 76 Ön kapılarda: Mekanik yan ayna ayar düğmesi.

Şek.. 77 Sürücü kapısında: Yan aynanın döner düğmesi.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Yan aynalar ayar düğmesinin ⇒ Şek.. 76 veya düğmenin ⇒ Şek.. 77 hareket ettirilmesi ile ayarlanır
Düğmeyi istenilen konuma çevirin:
m/k/n041MK Yan aynanın elektrikli kumanda ile araçta katlanması 
m/k/v102MK Yan ayna ısıtmasının açılması.
m/k/v039MK Sol yan aynanın düğme kaydırılarak öne, arkaya, sağa veya sola ayarlanması.
m/k/v045MK Sağ yan aynanın düğme kaydırılarak öne, arkaya, sağa veya sola ayarlanması.
m/k/v042MK Konum 0. Yan ayna dışa katlanmıştır, yan ayna ısıtması kapalıdır, yan aynanın ayarı mümkün değildir.

UYARI
Dikkatsizce yan aynanın kapatılması ve geri açılması yaralanmalara sebep olabilir.
  • Yan aynaları ancak fonksiyon alanında kimse bulunmadığında içe veya dışa doğru katlayın.
  • Yan ayna hareket ettirildiğinde yan ayna ile ayna ayağı arasında parmağınızın olmamasına ve sıkışmamasına herzaman dikkat edin.

UYARI
Takip edilen araçlara mesafenin yanlış tahmin edilmesi halinde kaza ve ağır yaralanmalara neden olabilir.
  • Bombeli ayna yüzeyi (konveks veya konkav) bakış alanını büyütür ve aynadaki nesneler daha küçük ve daha uzakta görünür.
  • Bombeli ayna yüzeylerini kullanarak, şerit değiştirme işleminde arkadan takip eden aracın mesafesini kusursuz şekilde tahmin etmek mümkün değildir ve kazalar ile ağır yaralanmalara neden olabilir.
  • Takip eden aracın veya diğer nesnelerin mesafesini tam olarak belirlemek için mümkün olduğunca dikiz aynasını kullanın.
  • Arka doğru yeterli görüşün mümkün olduğundan emin olun.

NOT
  • Otomatik yıkama tesisinde yan aynaları daima içe katlayın.
  • Elektrikli içe katlanabilir yan aynaları, asla mekanik olarak el ile içe veya dışa katlamayın, çünkü elektrik motoru hasar görür.

Yan ayna ısıtmasını sadece gerektiği sürece açık bırakın. Aksi takdirde gereksiz yere yakıt tüketimi yapılır.

Bir arızada, elektrikli yan aynalar ayna yüzeyinin kenarından bastırmak suretiyle mekanik olarak el ile ayarlanabilir.

KAYNAK : binekapps.vw.com.tr/








Bizi Takip Edin

Share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder