15.12.2018

Volkswagen POLO-(1.4-2015) Klavuzu-8




VOLKSWAGEN POLO 1.4 BENZİNLİ 2015 MODEL KULLANIM KLAVUZU

NOT : Bu klavuz aynı model aracın 2011-2012-2013-2014-2016 yıl üretimleriyle ufak tefek birtakım değişiklikler olsada hemen hemen uyum sağlamaktadır.

BÖLÜM-8

SÜRÜŞ ESNASINDA

İÇİNDEKİLER :

Kontak anahtarı
Motorun çalıştırılması
Motorun durdurulması
Elektronik İmmobilizer
Pedallar
Viteş noktaları
Vites atma tavsiyesi
Uyarı işaretleri
El ve ayak frenleri
Fren hidrolik ve değişimi ilavesi
Vitese geçiş Km/h leri
Yakıt tasarrufu

Direksiyon kilidi

Aracı çalıştırma, vites geçişi, park etme


Motorun çalıştırılması ve durdurulması


 Konuya giriş

Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Immobilizer göstergesi
Geçersiz bir araç anahtarında veya bir sistem arızasında gösterge tablosunun ekranında SAFELOCK beachten "SAFELOCK dikkat edin" gösterilir. Motor çalıştırılamaz.
İtme veya çekme
Araç teknik nedenlerden dolayı itilerek veya çekilerek çalıştırılamaz. Bunun yerine takviye yardımı kullanılmalıdır.
Tamamlayıcı bilgiler ve uyarı notları:











UYARI
Sürüş sırasında motorun durdurulması aracın daha zor durmasına neden olur. Araç kontrolünü kaybetmenize, kazalara ve ağır yaralanmalara neden olabilir.
  • Araçtaki fren ve direksiyon destekli sistemler, hava yastığı sistemi, kemer gerdirici ve diğer güvenlik donanımları sadece motor çalışırken aktiftir.
  • Motoru sadece araç park halindeyken durdurun.

UYARI
Ağır yaralanma riski motor çalışırken veya motor çalıştırıldığında azaltılabilir.
  • Motoru kesinlikle havalandırılmayan veya kapalı alanlarda çalıştırmayın veya çalışır bırakmayın. Motor egzozu diğerleri yanında kokusuz ve renksiz zehirli karbonmonoksit gazı içerir. Karbon monoksit baygınlığa ve ölüme yol açabilir.
  • Motor çalışırken aracı kesinlikle denetimsiz bırakmayın. Araç aniden hareket edebilir veya hasarlara ve ağır yaralanmaya neden olabilecek beklenmedik bir olay gerçekleşebilir.
  • Kesinlikle çalıştırma hızlandırıcısı kullanmayın. Çalıştırma hızlandırıcı patlayabilir veya motor devri aniden yükselebilir.

UYARI
Egzoz sistemi parçaları çok sıcaktır. Bundan dolayı yangın ve ağır yaralanmalar meydana gelebilir.
  • Aracı egzoz sistemi parçalarının araç altında takoz, yaprak, kuru ot, çalkalanan yakıt gibi kolay alev alan malzemelerle temas edebileceği şekilde park etmeyin.
  • Egzoz boruları, katalitik konvertör, ısı kalkanları veya dizel partikül filtresi için ek alt taban koruması veya korozyon korumalı malzeme kullanmayın.

Kontak kilidi


Şek.. 104 Araç anahtarının kontak kilidindeki konumu
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Araç anahtarı ⇒ Şek.. 104
Kontak kilidinde araç anahtarı yok: Direksiyon kilidi aktifleşebilir.
Kontak kapalı. Araç anahtarı çıkartılabilir.
Kontak açık olmalıdır. Dizel motor ön ısıtması yapılmış. Direksiyon kilidi açılabilir.
Motoru çalıştırın. Motor çalıştığında araç anahtarını bırakın. Araç anahtarı serbest bırakıldığında ① konumuna döner.
Araçta hırsızlığı önlemek için aracı her terk edişinizde direksiyonu kilitleyin ⇒ Direksiyon.
Yetkili araç anahtarı yok
Kontak kilidine uymayan bir kontak anahtarı takıldığında aşağıdaki gibi çıkartılabilir:

  • Otomatik şanzıman: Araç anahtarı kontak kilidinden alınamayabilir. Vites kolundaki kilit tuşuna basın ve bırakın. Araç anahtarı çıkartılabilir.

  • Düz şanzıman: Araç anahtarını kontak kilidinden çekin.

UYARI
Araç anahtarının dikkatsiz veya özensiz kullanımı, kazalara ve ağır yaralanmalara neden olabilir.
  • Araç her terk edildiğinde tüm araç anahtarları birlikte dışarı alınmalıdır. Motor çalıştırılabilir, ve cam otomatiği gibi elektrikli donanımlar kullanılabilir, bu da ciddi yaralanmalara yol açabilir.
  • Çocukları veya yardıma muhtaç kişileri hiçbir zaman araç içinde yalnız bırakmayın. Bu kişiler bir acil durumda aracı terk edemeyecekleri gibi kendilerine de yardım edebilecek durumda değillerdir. Her şeyden önce mevsime göre kapalı bir araçta küçük çocukların zarar görebileceği veya ölümlerine sebep olabilecek şekilde çok yüksek veya çok düşük sıcaklıklar oluşabilir.
  • Araç hareket halindeyken hiçbir zaman kontak anahtarını kilidinden çıkartmayın. Direksiyon kilidi kilitlenebilir ve araç direksiyonu kontrol edilemeyebilir.

Motor kapalıyken anahtar uzun süre kontak kilidinde takılı kalırsa araç aküsü boşalır.

Otomatik şanzımanlı araçlarda kontak anahtarı sadece vites kolu P konumundaysa çekilebilir. Gerekirse vites kolundaki kilit tuşuna basın ve bırakın.

Motorun çalıştırılması

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
İşlemler sadece verilen sıraya göre uygulanmalıdır.
AdımDüz şanzımanlı araçlar .Otomatik şanzımana sahip araçlar
1.Fren pedalına basın ve kademe 5 uygulanana kadar basılı tutun.
1a.Debriyaj pedalına tamamen basın ve motor çalışana kadar pedalı basılı tutun.
2.Vites kolunu nötr konuma getirin.Vites kolunu P veya N konumuna getirin.
3.Sadece dizel motorlu araçlarda: Ön ısıtma için kontak anahtarını ⇒ Şek.. 104① konumuna çevirin. Gösterge tablosunda kontrol lambası m/k/v065MK yanar.
4.Kontak anahtarını ⇒ Şek.. 104② konumuna çevirin - Gaz vermeyin.
5.Motor çalıştığında, kontak anahtarını veya araç anahtarını bırakın.
6.Motor çalışmıyorsa, çalıştırma işlemini kesin ve yaklaşık bir dakika sonra tekrar deneyin.
7.Sürüş yapmanız gerektiğinde el frenini indirin ⇒ Frenleme, durma ve park etme

UYARI
Aracı kesinlikle motor çalışırken terketmeyin. Araç aniden hareket edebilir, özellikle vitese veya sürüş kademesine takılıyken kaza ve ağır yaralanmalara neden olabilir.

UYARI
Çalıştırma hızlandırıcı patlayabilir veya motor devrinin aniden yükselmesine sebep olur.
  • Kesinlikle çalıştırma hızlandırıcısı kullanmayın.

NOT
  • Sürüş sırasında motor çalıştırılmaya çalışılırsa veya motor durdurulduktan hemen sonra tekrar çalıştırılırsa marş motoru veya motor zarar görebilir.
  • Motor soğukken yüksek motor devrinden, tam gazdan ve yüksek motor yükünden kaçının.
  • Çalıştırmak için motoru itmeyin veya çekmeyin. Yanmamış yakıt katalitik konvertöre zarar verebilir.

Motor ısınmış durumda çalışırken aracı bekletmeyin, camlardan net görüş alındığında hareket edin. Bu sayede motor daha hızlı bir şekilde çalışma sıcaklığına ulaşır ve zararlı madde emisyonu asgari düzeye iner.

Motorun çalıştırılması sırasında büyük elektrikli tüketiciler geçici olarak kapatılır.

Soğuk motor çalıştırıldıktan sonra işletime bağlı olarak kısa süreliğine artan çalışma sesleri oluşabilir. Bu durum normaldir, dikkate alınmasına gerek yoktur.

Motorun durdurulması

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
İşlemler sadece verilen sıraya göre uygulanmalıdır.
1.Aracı tamamen sabit konuma getirin .
2.Fren pedalına basın ve kademe 4 uygulanana kadar basılı tutun.
3.Otomatik şanzımanda vites kolunu P konumuna getirin.
4.El frenini sıkıca çekin ⇒ Frenleme, durma ve park etme.
5.Kontak anahtarını ⇒ Şek.. 104⓪ konumuna çevirin.
6.Düz şanzımanda 1. vitese veya geri vitese takın.

UYARI
Araç hareket halindeyken kesinlikle motoru durdurmayın. Araç kontrolünü kaybetmenize, kazalara ve ağır yaralanmalara neden olabilir.
  • Kontak kapalı olduğunda hava yastıkları ve kemer gericileri çalışmaz.
  • Motor çalışmazken fren servosu çalışmaz. Aracı durdurmak için fren pedalına daha fazla basılmalıdır.
  • Hidrolik direksiyon motor kapalıyken çalışmaz ve araç kontrolü için daha fazla kuvvet gereklidir.
  • Araç anahtarı kontak kilidinden çekildiğinde direksiyon kilidi kilitlenir ve araç direksiyon manevrası mümkün değildir.

NOT
Araç uzun süreli yüksek motor yüklenmesi ile sürüldüğünde motor durdurulduktan sonra aşırı ısınabilir. Motor hasarını önlemek için motoru durdurmadan önce 2 dakika nötr konumda çalıştırın.

Otomatik şanzımanlı araçlarda kontak anahtarı sadece vites kolu P konumunda iken kontak kilidinden çıkartılabilir.

Motor durdurulduktan sonra motor bölmesindeki radyatör fanı kontak kapalıyken veya araç anahtarı çıkarılmış olduğunda da birkaç dakika daha çalışır. Soğutucu vantilatör kendiliğinden kapanır.

Elektronik Immobilizer

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
İmmobilizer motorun yetkisiz bir araç anahtarı ile çalıştırılmasını ve aracın hareket ettirilmesini önler.
Araç anahtarında bir çip bulunmaktadır. Bunun yardımıyla araç anahtarı kontak kilidine takılınca, Immobilizer otomatik olarak devre dışı bırakılır.
Kontak anahtarı kontak kilidinden çekildiğinde elektronik Immobilizer otomatik olarak aktifleşir.
Bundan dolayı motor sadece doğru olarak kodlanmış Orijinal Volkswagen araç anahtarı ile çalıştırılabilir. Kodlanmış araç anahtarı Volkswagen Yetkili Servisinden alınabilir ⇒ Araç anahtar takımı.
Yetkisiz bir araç anahtarı kullanılırsa gösterge tablosu ekranında SAFELOCK beachten "SAFELOCK dikkate alın" göstergesi belirir. Araç bu durumda artık çalıştırılamaz.

Aracınızın sorunsuz çalışması, sadece Orijinal Volkswagen Anahtar kullanıldığında garanti edilebilir.

Vites geçişi


 Konuya giriş

Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Geri vitese takıldığında ve kontak açıkken aşağıdakiler gerçekleşir:

  • Geri vites lambası yanar.

  • Geri viteste sürüş halindeyken Climatronic, otomatik olarak hava devridaim moduna geçer.

  • Ön cam sileceği açıksa arka cam sileceği çalışır.

  • Gerekirse park mesafe kontrolü ve optik park sistemi açılır.
Tamamlayıcı bilgiler ve uyarı notları:








UYARI
Çabuk hızlanmalar özellikle kaygan yollarda çekiş kaybına ve savrulmaya neden olabilir. Bu durum araç kontrolünü kaybetmenize, kazaya ve ağır yaralanmaya neden olabilir.
  • Kick-down veya hızlı ivmelenme sadece, görüş, hava, yol ve trafik durumu izin veriyorsa kullanılmalıdır.

UYARI
Frenleri kesinlikle çok sık ve çok uzun sürttürmeyin veya fren pedalına çok sık ve çok uzun basmayın. Sürekli frenleme frenin aşırı ısınmasına neden olur. Fren gücü büyük ölçüde azalır, fren yolu uzar ve fren sistemi tamamen devre dışı kalabilir.

NOT
  • Gerçekten frenleme yapmanız gerekmiyorsa kesinlikle pedala hafif basarak frenleri aşındırmayın. Bu aşınmayı arttırır.
  • Dik rampalı uzun mesafe sürüşünden önce hızı azaltın, daha küçük vitese veya sürüş kademesine geçin. Böylece motorun fren etkisi tamamen kullanılır ve fren yükü alınır. Aksi takdirde frenler aşırı ısınır ve devre dışı kalabilir. Frenleri sadece yavaşlamanız veya durmanız gerektiğinde kullanın.

Kontrol lambası

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Yanıyorolası nedenlerYardım
m/g/v089MG Fren pedalına basılmamış!Bir sürüş kademesine geçmek için fren pedalına basın ⇒ Frenleme, durma ve park etme
Yanıp sönüyorolası nedenlerYardım
m/g/v089MG Vites kolundaki kilit tuşu kilitlenmemiş. Kalkış önlenir.Vites kolu kilidini kilitleyin ⇒ Vites kolu kilidi
Kontak açıldığında fonksiyon kontrolü için bazı uyarı ve kontrol lambaları kısa süreli yanar. Birkaç saniye sonra sönerler.

UYARI
Yanmakta olan uyarı lambalarını ve metin mesajlarını dikkate almamak, trafikte yolda kalınmasına, kazalara ve ağır yaralanmalara sebep olabilir.
  • Asla yanmakta olan uyarı lambalarını ve metin mesajlarını yok saymayın.
  • Mümkün ve güvenliyse, en kısa sürede aracı durdurun.
  • Araç yolda kalırsa veya onarım için durdurulması gerekirse aracı daima güvenli bir alanda durdurun, flaşörü açın, motoru durdurun ve arkadan gelen araçları uyarmak için diğer güvenlik önlemlerini alın.

NOT
Yanan kontrol lambaları ve mesajların dikkate alınmaması aracın zarar görmesine neden olabilir.

Pedallar


Şek.. 105 Düz şanzımanlı araçlarda pedallar: ① gaz pedalı, ② fren pedalı, ③ debriyaj pedalı.

Şek.. 106 Otomatik şanzımanlı araçlarda pedallar: ① gaz pedalı, ② fren pedalı.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Pedalların kullanımı ve hareket özgürlüğü başka nesne veya paspas tarafından engellenmemelidir.
Sadece pedal alanını boşta bırakan ve ayak bölmesinde kaymaya karşı emniyetli biçimde sabitlenen ayak paspaslarını kullanın.
Fren döngülerinden birinin devre dışı kalması durumunda aracı durdurabilmek için fren pedalına alışıldığında daha kuvvetli basılmalıdır.

UYARI
Sürücü ayak bölmesindeki cisimler pedalların rahatça kullanımını engelleyebilir. Araç kontrolünün kaybedilmesine neden olabilir ve ağır yaralanma riskini artırır.
  • Bunun için tüm pedallara daima engelsiz ulaşılabilmeye dikkat edin.
  • Ayak paspası daima ayak bölmesinde emniyetli biçimde sabitlenmelidir.
  • Takılı olan ayak paspası üzerine kesinlikle ayak paspasları veya başka cisimler koymayın.
  • Sürüş sırasında sürücü ayak bölmesine cisimlerin ulaşmamasına dikkat edin.
  • Park edilen araçta bulunan cisimleri ayak bölmesinden alın.

NOT
Pedallara daima kolayca ulaşılabilmelidir. Böylece örn. bir fren devresi devre dışı kaldığında aracın durdurulması için daha uzun fren pedalı yolu gerekir. Bu sırada fren pedalına eskisinden daha sert basılmalıdır.

Düz şanzıman: Vitese takılması


Şek.. 107 5 veya 6 vites düz şanzıman vites geçiş şeması.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Vites kolunda her bir vitesin konumu gösterilmiştir ⇒ Şek.. 107.

  • Debriyaj pedalına tamamen basın ve basılı tutun.

  • Vites kolunu istediğiniz konuma getirin .

  • Kavramak için debriyaj pedalını bırakın.
Bazı ülkelerde motorun çalıştırılması için debriyaj pedalına tamamen basılmalıdır.
Geri vitese takılması

  • Geri vitese sadece araç dururken takılır.

  • Debriyaj pedalına tamamen basın ve basılı tutun .

  • Vites kolunu nötr konumuna getirin ve aşağıya doğru bastırın.

  • Vites kolunu tamamen sola, ardından öne doğru geri vites konumuna itin ⇒ Şek.. 107Ⓡ

  • Kavramak için debriyaj pedalını bırakın.
Vites küçültme
Sürüş sırasında vites küçültme daima kademeli yapılmalıdır, yani önce bir alt vitese geçilir ve yüksek motor devirlerinde vites küçültülmez . Yüksek hızlarda veya yüksek motor devirlerinde vites küçültürken bir veya birkaç vites atlatmak bu sırada kavrama ayrılmasa dahi debriyaj ve şanzıman hasarlarına neden olabilir .

UYARI
Motor çalıştığında herhangi bir vites takılır takılmaz ve debriyaj pedalı bırakılır bırakılmaz araç derhal harekete geçer. El freni çekiliyken de geçerlidir.
  • Araç hareket halindeyken kesinlikle geri vitese takılmamalıdır.

UYARI
Uygun olmayan çok düşük viteslere geçilmesi aracın kontrolünü kaybetmenize, kazalara ve ağır yaralanmalara neden olabilir.

NOT
Yüksek hızlarda veya yüksek motor devirlerinde vites kolu çok düşük bir vitese takılırsa, bunun sonucunda çok ciddi debriyaj ve şanzıman hasarları ortaya çıkabilir. Bu, debriyaj pedalına basılıyken ve kavrama olmadan da geçerlidir.

NOT
Hasar ve zamanından önce oluşan aşınmaları önlemek için aşağıdakileri dikkate alın:
  • Sürüş sırasında elinizi vites kolunda tutmayın. Eliniz şanzımandaki vites çatallarına baskı yapar.
  • Geri vitese takılmadan önce aracın tamamen durmasına dikkat edin.
  • Vites değiştirirken debriyaj pedalına daima tamamen basın.
  • Rampalarda aracı motor çalışırken yarım debriyajla durdurmayın.

Otomatik Şanzıman: Vitese takma


Şek.. 108 Sola dönüş: Kilit tuşuna sahip otomatik şanzıman vites kolu (ok)

Şek.. 109 Sağa dönüş: Kilit tuşuna sahip otomatik şanzıman vites kolu (ok)
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Vites kolu, vites kolu kilidi ile donatılmıştır. Vites kolu konumu P konumundan bir sürüş kademesine geçirilirken fren pedalına basın ve vites kolundaki kilit tuşuna ok yönünde basın ⇒ Şek.. 108 veya ⇒ Şek.. 109. Vites kolunu N konumundan D veya R konumuna almak için önceden fren pedalına basın ve basılı tutun.
Gösterge tablosu ekranında kontak açıkken güncel vites kolu konumu gösterilir.
Vites kolu konumuTanımıAnlamı 
m/k/v043MK Park kilidiTahrik dişlileri mekanik olarak kilitlidir.
Sadece araç sabitken takılır. Vites kolu konumundan çıkmak için fren pedalına basın ve kontağı açın.
m/k/v045MK Geri vitesGeri vites açık.
Sadece araç sabitkengeçilir.
m/k/v041MK BoşŞanzıman nötr konumda. Tekerleklere güç aktarılmıyor ve motorun fren etkisi mevcut değil.
m/k/v031MK İleri sürüş sürekli konumu(Normal program)Tüm ileri vitesler otomatik olarak büyültülür veya küçültülür. Vitese geçme zamanı motor yüküne, kişisel sürüş tarzına ve sürüş hızına bağlıdır.
m/k/v046MK İleri sürüş sürekli konumu(Sportif program)Tüm ileri vitesler, otomatik vites kolu D konumundakine göre daha geç yükseltmek veya daha erken düşürmek suretiyle, motorun güç rezervinden tam olarak faydalanılır. Vitese geçme zamanı motor yüküne, kişisel sürüş tarzına ve sürüş hızına bağlıdır.
Vites kolu kilidi
Vites kolu kilidi P veya N konumunda kazara bir sürüş kademesine geçilmesini ve bundan dolayı aracınızın hareket etmesini önler.
Vites kolu kilidini açmak için kontak açıkken fren pedalına basın ve basılı tutun. Aynı zamanda vites kolundaki kilit tuşuna basın.
N konumu üzerinden yapılan seri vites değiştirmelerde (örneğin R konumundan D konumuna) vites kolu kilitlenmez. Bu şekilde, örneğin çamura saplanmış bir aracın ileri geri hareket ettirilerek kurtulması sağlanır. Vites kolu, fren pedalına basılmadığında yakl. bir sn. üzerinde ve 5 km/sa (3 mph) altındaki hızda N konumunda bulunuyorsa vites kolu kilidini kilitler.
Bazı seyrek durumlarda DSG® çift kavramalı şanzımana sahip araçlarda, vites kolu kilidinin kilitlenmediği durumlar olabilir. İstem dışı bir kalkışın meydana gelmesini önlemek için, tahrik devre dışı bırakılır. Yeşil kontrol lambası m/k/v089MK yanıp söner ve buna ek olarak bir bilgi mesajı görüntülenir. Vites kolu kilidini kilitlemek için aşağıdaki yöntemi izleyin:
Vites kolunu P veya N konumuna getirin, ardından bir sürüş kademesine takın.

UYARI
Uygun olmayan bir vites kolu konumuna takılması araç kontrolünün kaybedilmesine, kazaya ve ağır yaralanmaya neden olabilir.
  • Sürüş kademesine geçirirken asla gaz vermeyin.
  • Motor çalışırken ve sürüş kademesine takılıyken fren pedalı bırakıldığında araç hareket eder.
  • Sürüş sırasında kesinlikle geri vitese takmayın veya park kilidini takmayın.

UYARI
Aracın dikkatsizce hareket ettirilmesi ciddi yaralanmalara neden olabilir.
  • Sürücü olarak kesinlikle motor çalışırken ve sürüş kademesine takılıyken sürücü koltuğunu terk etmeyin. Motor çalışırken aracı terk etmeniz gerektiğinde daima el frenini çekin ve vites kolunu P konumuna getirin.
  • Motor çalışırken ve DS veya R sürüş kademesine takılıyken aracın ayak freni ile durdurulması gereklidir. Rölanti devrinde de güç aktarımı tamamen kesilmez ve araç kayar
  • Araç hareket ettiğinde kesinlikle R veya P sürüş kademesine geçmeyin.
  • Aracı kesinlikle N sürüş kademesinde bırakmayın. Motorun çalışıp çalışmamasından bağımsız olarak araç rampa aşağı kayar.

NOT
Araç sabitken el frenini çekmezseniz ve fren pedalı P konumundaysa araç birkaç cm. ileri veya geri hareket edebilir.

Sürüş sırasında yanlışlıkla N konumuna geçilirse gazı kesin. Tekrar bir sürüş kademesine geçmeden önce motor devrinin nötr konuma gelmesini bekleyin.

Tiptronic ile vites geçişi


Şek.. 110 Vites kolu Tiptronic konumuna (soldan direksiyonlu). Sağdan direksiyonlularda simetriktir.

Şek.. 111 Tiptronik için 2 vites düğmeli direksiyon.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Tiptronik ile otomatik şanzımanda üst ve alt vitese manuel geçilebilir. Tiptronik programa geçildiğinde güncel takılı vites korunur. Bu, güncel sürüş konumu nedeniyle otomatik olarak bir vites değişimi uygulamadığı sürece geçerlidir.
Tiptroniğin vites kolu ile kullanımı

  • Vites kolunu D konumunda sağa doğru Tiptronik vites yoluna bastırın .

  • Vites yükseltmek veya küçültmek için vites kolunu öne ⊕ veya arkaya ㊀ basın ⇒ Şek.. 110.
Tiptroniğin vites düğmeleri ile kullanımı

  • D veya S sürüş programında direksiyon simidindeki vites düğmelerine basın ⇒ Şek.. 111.

  • Üst vitese geçmek için sağ düğmeyi +m/k/v042MKm/k/v033MKm/k/v033MK direksiyona doğru çekin.

  • Alt vitese geçmek için sol düğmeyi - direksiyona doğru çekin.

  • Tiptronikten çıkmak için sağ vites düğmesini m/k/v042MKm/k/v033MKm/k/v033MK yakl. bir sn. direksiyon simidine doğru çekin.
Vites düğmesine bir süre basılmadığında da tiptronikten otomatik olarak çıkılır.

NOT
  • Hızlanma sırasında şanzıman izin verilen maksimum motor devrine ulaşılmadan kısa süre önce otomatik olarak sonraki vitese geçer.
  • Manuel vites küçültmede şanzıman ancak motor dönüşü mümkün olmadığında geçiş yapar.

Otomatik şanzımanla sürüş

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
İleri vitesleri otomatik olarak yükseltilir veya düşürülür.
Rampa inişlerinde yapılan sürüşler
Rampa iniş eğimi ne kadar dikse vites o kadar küçük seçilmelidir. Küçük vitesler motorun fren etkisini artırır. Aracı kesinlikle N nötr konumunda rampa veya tepede aşağı sürmeyin.

  • Hızı düşürün


  • Vites küçültmek için vites kolunu arkaya bastırın.

Rampada durma ve kalkış
Rampa iniş eğimi ne kadar dikse vites o kadar küçük seçilmelidir.
Rampada motor çalışırken durursanız veya kalkarsanız rampa kalkış asistanını kullanmalısınız ⇒ Kalkış asistan sistemi
Rampa kalkış asistanı olmayan araçlar: Bir rampada sürüş kademesine takılıyken durursanız araç daima fren pedalına basılarak veya el freni çekilerek kaymaya karşı emniyete alınmalıdır. Ancak kalkış yaparken fren pedalını bırakın veya el frenini boşaltın .
Kick-Down
Kick-down düzeneği DS vites konumunda veya tiptronik konumunda maksimum ivmelenmeye olanak sağlar.
Gaz pedalına tamamen basıldığında şanzıman otomatiği hıza ve motor devrine bağlı olarak en küçük vitese döner. Böylece aracın tam ivmelenmesi sağlanır 
Kick-down'da otomatik olarak bir üst vitese geçiş ancak belirtilen maksimum motor devrine ulaşıldığında gerçekleşir.

UYARI
Çabuk hızlanmalar özellikle kaygan yollarda çekiş kaybına ve savrulmaya neden olabilir. Bu durum araç kontrolünü kaybetmenize, kazaya ve ağır yaralanmaya neden olabilir.
  • Daima sürüş tarzınızı trafik akışına adapte edin.
  • Kick-down veya hızlı ivmelenme sadece, görüş, hava, yol ve trafik durumu izin veriyorsa kullanılmalıdır.
  • Aracı hızlandırarak veya sürüş tarzınız ile trafikteki diğer araçlar için kesinlikle risk oluşturmayın.
  • ASR kapalıyken özellikle de yol kaygansa, tahrik tekerleklerinin patinaj yapabileceğini ve aracın kayabileceğini dikkate alın.
  • Hızlandıktan sonra ASR'yi tekrar açın!

NOT
  • Sürüş kademesine takılıyken rampada durulduğunda araca gaz vererek kaymayı önlemeyin. Bundan dolayı otomatik şanzıman ısınabilir ve zarar görebilir.
  • Aracı kesinlikle N sürüş konumunda kaydırmayın, özellikle motor kapalıyken. Otomatik şanzıman yağlanmaz ve bu nedenle zarar görebilir.

Otomatik şanzıman fonksiyon arızası

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Acil durum programı
Gösterge tablosu ekranında tüm vites kolu konumu göstergeleri açık arka planla gösteriliyorsa sistemde bir arıza vardır. Otomatik şanzıman acil durum programında çalışır. Acil durum programında araç sürüşe devam edebilir, fakat hız düşürülmelidir ve tüm vitesler kullanılamaz.
DSG® çift kavrama şanzımanda bazı durumlarda geri viteste sürüş yapılamaz. Şanzımanı Yetkili Serviste kontrol ettirin.
Her durumda otomatik şanzımanı Yetkili Servise kontrol ettirin.
Çift kavrama şanzımanın aşırı ısınması DSG®
Çift debriyajlı şanzıman örn. sık kalkış, uzun sürünme veya dur-kalk trafiği nedeniyle fazla ısınabilir. Aşırı ısınma gösterge tablosunda uyarı ile gösterilir. Ek olarak akustik bir uyarı duyulabilir. Aracı durdurun ve şanzımanı soğumaya bırakın 

NOT
  • İlk defa şanzımanın aşırı ısındığı gösterildiğinde ya araç güvenli şekilde durdurulmalı ya da 20 km/sa (12 mph) üzerinde hızla sürüş yapılmalıdır.
  • Metin mesaj ve akustik uyarı 10 sn'de bir tekrarlandığında araç hemen güvenli şekilde durdurulmalı ve motor kapatılmalıdır. Şanzımanı soğumaya bırakın.
  • Şanzımanda hasarları önlemek için ancak akustik uyarı tekrar verilmediğinde sürüşe devam edin. Şanzıman aşırı ısındığında kalkış işlemi ve kademeli hızla sürüş yapmayın.

Vites tavsiyesi

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Gösterge tablosu ekranında bazı araçlarda sürüş sırasında yakıt tasarruflu vites seçimi için rakam olarak bir tavsiye gösterilir:
GöstergeAnlamı
m/k/v145MK Optimal seçilen vites
m/k/n166MK Bir üst vitese geçme tavsiyesi.
m/k/n167MK Bir alt vitese geçme tavsiyesi.
Dizel partikül filtresinin temizlenmesi bilgileri
Egzoz sistemi kumandası tıkanan dizel partikül filtresini algılar ve hedefe yönelik vites tavsiyesi ile dizel partikül filtresinin kendi kendine temizlenmesini destekler. Bunun için yüksek motor devri ile sürüş yapmak gerekli olabilir ⇒ Motor kumandası ve egzoz temizleme sistemi

ÖNEMLİ
Vites tavsiyesi sadece bir yardımcıdır ve sürücünün dikkatinin yerini almaz.
  • İlgili sürüş tarzında doğru vites sorumluluğu, örn.; araç sollarken, rampa iniş çıkışlarında ve römork kullanımında, sürücünün kendisindedir.

Optimal seçilen vites yakıt tasarrufuna yardımcıdır.

Vites önerisi, debriyaj pedalına basıldığında söner.

Frenleme, durma ve park etme


 Konuya giriş

Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Fren destekli sistemler antiblokaj sistemi (ABS), fren asistanı (BAS), elektronik diferansiyelkilidi (EDS), patinaj önleme sistemi (ASR) ve elektronik stabilizasyon programıdır (ESP).
Tamamlayıcı bilgiler ve uyarı notları:





UYARI
Aşınan fren balataları veya arızalı fren sistemi ile sürüş kazalara ve ağır yaralanmalara neden olabilir.
  • Şayet m/k/v070MK tek tek veya gösterge tablosu ekranında metin mesajı ile birlikte yanarsa hemen bir Yetkili Servise başvurun ve fren balatalarını kontrol ettirin ve aşınan fren balatalarını yeniletin.

UYARI
Uygun olmayan biçimde park edilmesi ağır yaralanmalara neden olabilir.
  • Araç hareket halindeyken hiçbir zaman kontak anahtarını kilidinden çıkartmayın. Direksiyon kilidi kilitlenebilir ve araç direksiyonu döndürülemez veya kontrol edilemeyebilir.
  • Aracı egzoz sistemi parçalarının araç altında takoz, yaprak, kuru ot, çalkalanan yakıt gibi kolay alev alan malzemelerle temas edebileceği şekilde park etmeyin.
  • Aracı durdurduğunuzda veya park ettiğinizde daima el frenini çekin.
  • Araçta kesinlikle çocukları veya yardıma muhtaç kişileri bırakmayın. Bu kişiler el frenini indirebilir, vites kolunu çekebilir ve bu şekilde aracı hareket ettirebilir. Kazalara ve ağır yaralanmalara neden olabilir.
  • Araç her terk edildiğinde tüm araç anahtarları birlikte dışarı alınmalıdır. Motor çalıştırılabilir, ve cam otomatiği gibi elektrikli donanımlar kullanılabilir, bu da ciddi yaralanmalara yol açabilir.
  • Çocukları veya yardıma muhtaç kişileri hiçbir zaman araç içinde yalnız bırakmayın. Bu kişiler bir acil durumda aracı terk edemeyecekleri gibi kendilerine de yardım edebilecek durumda değillerdir. Her şeyden önce mevsime göre kapalı bir araçta küçük çocukların zarar görebileceği veya ölümlerine sebep olabilecek şekilde çok yüksek veya çok düşük sıcaklıklar oluşabilir.

NOT
  • Yüksek kaldırımlı veya sabit sınırlara sahip park alanlarında dikkatli sürün. Tabandan dışarı doğru çıkıntı yapan cisimler park ederken veya parktan çıkarken, tampona veya aracın diğer parçalarına zarar verebilir. Zarar görmelerini önlemek için tekerlek sınırlamalarına ve kaldırıma değmeden aracı durdurun.
  • Toprak yol, rampa, kaldırım ve diğer cisimlerin üzerinden dikkatli geçin. Tampon, rüzgarlık ve yürüyen aksam-motor-egzoz sistemi parçaları gibi alçaktaki parçalar zarar görebilir.

Uyarı ve kontrol lambaları

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
YanıyorOlası nedenler Yardım
m/r/v069MR El freni çekili.El frenini indirin ⇒ El freni.
Fren sistemi arızalı.m/r/a103MRSürüşe devam etmeyin!
Yetkili Servis'ten uzman yardımı alın ⇒ Fren sisteminde arıza.
Fren hidroliği seviyesi çok düşükm/r/a103MRSürüşe devam etmeyin!
Fren hidroliği seviyesini kontrol edin ⇒ Fren hidroliği seviyesi.
ABS kontrol lambası m/k/v071MK ile birlikte: ABS devre dışı.Yetkili Servise başvurun. Araç ABS olmadan frenlenebilir.
m/y/n180MYm/k/v135MKm/y/n602MY ESP sisteme bağlı olarak kapatılmış.Kontağı kapatın ve açın. Gerekirse kısa mesafe sürüş yapın.
ESP arızalıYetkili Servise başvurun.
ABS kontrol lambası m/k/v071MK ile birlikte: ABS arızalıYetkili Servise başvurun. Araç ABS olmadan frenlenebilir.
Araç aküsü tekrar bağlanmış.⇒ Araç aküsü.
m/y/v071MY ESP kontrol lambası m/k/n180MK ile birlikte: ABS arızalı.Yetkili Servise başvurun. Araç ABS olmadan frenlenebilir.
Uyarı lambası m/k/v069MK ile birlikte: ABS devre dışı.
m/g/v089MG Fren pedalına basılmamış!Bir sürüş kademesine geçmek için fren pedalına basın ⇒ Vites geçişi
Yanıp sönüyorolası nedenlerYardım
m/y/n180MYm/k/v135MKm/y/n602MY hızlı: ESP/ASR ayardaAyağınızı gazdan çekin. Sürüş tarzınızı yol durumuna uyarlayın.
Yavaş yanıp sönüyor: ASR manuel kapatılmıştır.ASR tuşla açılmış ⇒ ASR'nin açılması ve kapatılması Kontağın açılması ve kapatılması ile ASR'nin otomatik açılması
Kontak açıldığında fonksiyon kontrolü için bazı uyarı ve kontrol lambaları kısa süreli yanar. Birkaç saniye sonra sönerler.

UYARI
Yanmakta olan uyarı lambalarını ve metin mesajlarını dikkate almamak, trafikte yolda kalınmasına, kazalara ve ağır yaralanmalara sebep olabilir.
  • Asla yanmakta olan uyarı lambalarını ve metin mesajlarını yok saymayın.
  • Mümkün ve güvenliyse, en kısa sürede aracı durdurun.

UYARI
Bu kötü frenlerle sürüşler, kazalara ve ağır yaralanmalara neden olabilir.
  • Fren sistemi uyarı lambası m/k/v069MK sönmüyorsa veya sürüş sırasında yanıyorsa, ya depo haznesindeki fren hidroliği seviyesi çok düşüktür veya fren sisteminde bir arıza söz konusudur. Aracı hemen durdurun ve Yetkili Servisten yardım alın ⇒ Fren hidroliği.
  • m/k/v069MK Fren sistemi uyarı lambası, ABS kontrol lambası m/k/v071MK ile birlikte yanarsa, ABS'nin kontrol fonksiyonu devre dışı kalmış olabilir. Bundan dolayı arka tekerlekler frenleme esnasında oldukça hızlı bir şekilde bloke olabilir. Bloke olan arka tekerlekler araç kontrolünün kaybedilmesine neden olabilir! Mümkünse hızı düşürün ve fren sistemini kontrol ettirmek için düşük hızla dikkatlice en yakın Yetkili Servise sürün. Servise giderken de yolda ani fren ve sürüş manevrasından kaçının.
  • ABS kontrol lambası m/k/v071MK sönmez veya sürüş sırasında yanarsa ABS doğru çalışmıyor demektir. Araç sadece normal frenle durdurulabilir (ABS olmadan). ABS'nin sunduğu koruma o zaman mevcut değildir. En kısa sürede Yetkili Servise başvurun.
  • m/k/v070MK Tek tek veya gösterge tablosu ekranında metin mesajı ile birlikte yanarsa hemen bir Yetkili Servise başvurun ve fren balatalarını kontrol ettirin ve aşınan fren balatalarını yeniletin.

NOT
Yanan kontrol lambaları ve mesajların dikkate alınmaması aracın zarar görmesine neden olabilir.

El freni


Şek.. 112 Ön koltuklar arasında: El freni.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
El freninin çekilmesi

  • El freni kolunu sıkıca yukarı doğru çekin.

El freninin indirilmesi

  • El freni kolunu biraz yukarı doğru çekin ve kilit tuşuna ok yönünde ⇒ Şek.. 112 basın.

  • El freni kolunu kilitleme tuşu basılıyken aşağı doğru indirin.

UYARI
El freninin uygun olmayan kullanımı kazalara ve ağır yaralanmalara neden olabilir.
  • El frenini acil durumlar dışında kesinlikle aracı frenlemek için kullanmayın. Sadece arka tekerlekler frenlendiğinden fren yolu daha uzundur. Daima ayak frenini kullanın.
  • Kesinlikle hafif çekili el freni ile sürüş yapmayın. Fren aşırı ısınabilir ve fren sistemi olumsuz etkilenir. Ayrıca arka fren balatalarının erken aşınmasına neden olabilir.
  • Sürüş kademesine takılıyken veya vitese takılıyken ve motor çalışırken kesinlikle motor bölmesinden gaz vermeyin. El freni çekiliyken bile araç harekete geçebilir.

NOT
Araç dururken el frenini çekmezseniz ve vites seçim kolu P konumunda iken fren pedalına basılmazsa, araç birkaç cm. ileri veya geri hareket edebilir.

Çekili olan el freni ile yaklaşık 6 km/sa (4 mph) üzerinde hızla sürüş yapıldığında bir uyarı sinyali verilir.

Park etme

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Bir aracı durdurmak ve park etmek için yasal düzenlemeleri dikkate alın.
Fahrzeug abstellen "Aracı durdurun"
İşlemler sadece verilen sıraya göre uygulanmalıdır.

  • Aracı uygun bir zeminde durdurun .

  • Fren pedalına basın ve motor durana kadar pedalı basılı tutun.

  • El frenini sıkıca çekin.

  • Otomatik şanzımanda vites kolunu P konumuna getirin.

  • Motoru durdurun ve ayağınızı fren pedalından çekin.

  • Araç anahtarını kontak kilidinden çıkarın .

  • Gerekirse direksiyonu direksiyon kilidi oturana kadar çevirin ⇒ Direksiyon.

  • Düz şanzımanda düz zeminde ve rampada 1. vitese veya arazide geri vitese takın ve debriyaj pedalını bırakın.

  • Tüm yolcuların, özellikle çocukların araçtan inmesine dikkat edin.

  • Aracı terk ederken tüm araç anahtarlarını yanınıza alın.

  • Aracı kilitleyin.
Rampa ve arazi sürüşleri için ek olarak
Motoru durdurmadan önce park halindeki aracın direksiyon simidini ön tekerlekleri, şayet hareket edebiliyorsa, kaldırıma dik gelecek şekilde çevirin.

  • Arazide ön tekerlekleri kaldırım yönünü gösterecek şekilde çevirin.

  • Rampada ön tekerlekleri yolun ortasına bakacak şekilde çevirin.

UYARI
Egzoz sistemi parçaları çok sıcaktır. Bundan dolayı yangın ve ağır yaralanmalar meydana gelebilir.
  • Aracı egzoz sistemi parçalarının araç altında takoz, yaprak, kuru ot, çalkalanan yakıt gibi kolay alev alan malzemelerle temas edebileceği şekilde park etmeyin.

NOT
  • Yüksek kaldırımlı veya sabit sınırlara sahip park alanlarında dikkatli sürün. Tabandan dışarı doğru çıkıntı yapan cisimler park ederken veya parktan çıkarken, tampona veya aracın diğer parçalarına zarar verebilir. Zarar görmelerini önlemek için tekerlek sınırlamalarına ve kaldırıma değmeden aracı durdurun.
  • Toprak yol, rampa, kaldırım ve diğer cisimlerin üzerinden dikkatli geçin. Tampon, rüzgarlık ve yürüyen aksam-motor-egzoz sistemi parçaları gibi alçaktaki parçalar zarar görebilir.

Frenleme bilgileri

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Yeni fren balataları ilk 200 ila 300 km arasında tam fren etkisine sahip değildir, önce aşındırılmalıdır . Biraz azalan fren kuvveti fren pedalına daha güçlü basılması ile dengelenir. Rodaj sürüşü süresinde fren yolu tam frenlemede veya acil frenlemede rodajını tamamlamış fren balatalarından uzundur. Rodaj sürüşü sırasında tam frenlemeden ve frenlere yük binmesine neden olacak durumlardan kaçının. Örneğin çok yoğun sürüş yaptığınızda.
Fren balatalarının tamamen aşınması, kullanım koşullarına ve sürüş tarzına bağlıdır. Sık şehiriçi ve kısa mesafe sürüşlerinde ve sportif sürüş tarzında fren balataları kalınlığının Yetkili Serviste servis çizelgesinde belirtildiğinden daha sık aralıklarla kontrol ettirin.
Örn. su geçişlerinden sonra, yoğun yağmurda veya araç yıkandıktan sonra ıslak frenlerle sürüşte fren etkisi nem veya kışın donan fren diskleri nedeniyle gecikmeli olabilir. Frenler yüksek hızla dikkatli frenleme ile mümkün olduğunca hızlı kuru frenleme yapılmalıdır. Bu sırada arkadan araç gelmemesine ve trafikteki diğer araçlar için risk oluşturmamaya dikkat edin 
Fren disklerindeki ve fren balatalarındaki tuz tabakası fren etkisini geciktirir ve fren yolunu uzatır. Uzun süre tuzlu bir zeminde frenleme yapılmazsa tuz tabakası dikkatli frenleme ile temizlenmelidir 
Fren disklerindeki paslanma ve fren balatalarındaki kir uzun park süresi ile düşük çalışma gücü ve düşük tepkiye neden olabilir. Fren balatalarındaki düşük tepkide ve mevcut paslanmada Volkswagen yüksek hızda birden fazla güçlü frenleme ile fren disklerinin ve fren balatalarının temizlenmesini önermektedir. Bu sırada arkadan araç gelmemesine ve trafikteki diğer araçlar için risk oluşturmamaya dikkat edin 
Fren sisteminde arıza
Frenleme yapılması gerekiyorsa ve araç alışıdığı gibi frenleme yapmıyorsa (fren yolunun aniden uzaması) olasılıkla fren devresi devre dışı kalmıştır. Bu uyarı lambası m/k/v069MK ile ve metin mesajı ile gösterilir. Hasarları önlemek için en yakın Yetkili Servise başvurun. Yetkili Servise giderken düşük hızla sürüş yapın, bu sırada uzun fren yolu ve yüksek pedal basıncı ayarlanır.
Fren servosu
Fren servosu sadece motor çalışırken çalışır ve sürücünün fren pedalına basarak uyguladığı pedal basıncını güçlendirir.
Fren servosu çalışmadığında veya araç çekildiğinde fren yolu fren kuvveti desteği olmadığından uzayacağı için fren pedalına daha kuvvetli basılmalıdır 

UYARI
Yeni fren balataları başlangıçta optimal fren etkisine sahip değildir.
  • Yeni fren balataları 320 km'ye kadar tam fren etkisine sahip değildir, önce aşındırılmalıdır. Bu sırada fren pedalına fazla basılarak azalan fren etkisi artırılabilir.
  • Kaza, yaralanma ve araç kontrolünü kaybetme riskini azaltmak için yeni fren balataları ile özellikle dikkatli sürüş yapın.
  • Yeni fren balatalarının rodaj sürüşü sırasında kesinlikle başka bir araca çok yakın sürüş yapmayın veya frenlere yüklenecek sürüş durumlarından kaçının.

UYARI
Aşırı ısınmış frenler fren etkisini azaltırlar ve fren yolunu uzatırlar.
  • Arazide sürüşte frenler özellikle tepki verir ve çok hızlı ısınır.
  • Dik rampalı uzun mesafe sürüşünden önce hızı azaltın, daha küçük vitese veya sürüş kademesine geçin. Böylece motorun fren etkisi tamamen kullanılır ve fren yükü alınır.
  • Seri olmayan veya hasarlı ön spoylerler frenlere gelen havayı engeller ve frenlerin bundan dolayı aşırı derecede ısınmasına neden olur.

UYARI
Islak frenler veya buzlu ya da tuzlu frenler daha geç frenleme yapar ve fren yolu uzar.
  • Frenleri dikkatli deneyin.
  • Frenleri görüş, hava, yol ve trafik koşulları izin verdiğinde daima birkaç dikkatli frenleme ile kurutun ve buz ve tuzdan arındırın.

UYARI
Fren servosu olmadan sürüş fren yolunu büyük ölçüde uzatabilir ve bu nedenle kaza ve yaralanmalara neden olabilir.
  • Aracı kesinlikle motor kapalıyken kaydırmayın.
  • Fren servosu çalışmadığında veya araç çekildiğinde fren yolu fren kuvveti desteği olmadığından uzayacağı için fren pedalına daha kuvvetli basılmalıdır

NOT
  • Gerçekten frenleme yapmanız gerekmiyorsa kesinlikle pedala hafif basarak frenleri aşındırmayın. Fren pedalına sürekli basılması frenlerin aşırı ısınmasına neden olur. Fren gücü büyük ölçüde azalır, fren yolu uzar ve fren sistemi tamamen devre dışı kalabilir.
  • Dik rampalı uzun mesafe sürüşünden önce hızı azaltın, daha küçük vitese veya sürüş kademesine geçin. Böylece motorun fren etkisi tamamen kullanılır ve fren yükü alınır. Aksi takdirde frenler aşırı ısınır ve devre dışı kalabilir. Frenleri sadece yavaşlamanız veya durmanız gerektiğinde kullanın.

Ön fren balatalarının kontrol edilmesi gerektiğinde, arka fren balataları da aynı zamanda kontrol edilmelidir. Fren balataları jant deliğinden veya aracın alt tarafından kontrol edilerek fren balatalarının kalınlığı düzenli olarak kontrol edilmelidir. Gerekirse ayrıntılı bir kontrol yapabilmek için tekerlekleri sökünüz. Volkswagen, bunun için Volkswagen Yetkili Servislerini önermektedir.

Seri olmayan veya hasarlı ön spoylerler frenlere gelen havayı engeller ve frenlerin bundan dolayı aşırı derecede ısınmasına neden olur.

Fren destekli sistemler

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Fren destekli sistemler ESP, ABS, BAS, ASR ve EDS sadece motor çalışırken çalışır ve aktif sürüş güvenliğine katkıda bulunur.
Elektronik stabilizasyon programı (ESP)
ESP savrulma riskinin azaltılmasına ve belirli sürüş durumlarında herbir tekerleği frenleyerek sürüş stabilizasyonunun iyileştirilmesine yardımcı olur. Örn. aracın aşırı kumandası veya düşük kumandası ya da çekiş tekerleklerinin patinaj yapması gibi sürüş dinamiği sınır durumları ESP tarafından algılanır. Hedefe yönelik fren müdahalesi veya motor torkunun düşürülmesi ile araç stabil hale getirilir.
ESP'nin sınırları vardır. ESP'nin uygulanması ile fizik yasalarının aşılamayacağını bilmek önemlidir. ESP, sürücünün karşılaştığı tüm durumlarda yardımcı olamaz. Örneğin zemin özelliği aniden değiştiğinde ESP her zaman destek olamaz. Kuru bir zemin aniden su, çamur veya karla kaplandığında ESP aynı şekilde kuru zeminde olduğu gibi destekleyemez. Araç yüzdüğünde (zemin yerine su tabakasından geçme) zeminle temas kesildiğinden ve bu nedenle araç frenlemediği ve kumanda edilemediğinden, ESP sürücüye aracın kumanda edilmesinde yardımcı olamaz. Hızlı viraj sürüşlerinde, özellikle çok virajlı yollarda ESP düşük hızlarda olduğu kadar her zaman etkili değildir. Römork işletiminde ESP araç kontrolünü tekrar almak için sürücüye römork olmadığındaki kadar destek veremez.
Hız ve sürüş tarzını görüş, hava, yol ve trafik durumuna göre uyarlayın. ESP fiziksel sınırları geçersiz kılamaz, mevcut güç aktarımını iyileştiremez veya sürücünün dikkatsizliği nedeniyle araç yoldan çıktığında aracı yolda tutamaz. Bunun yerine ESP aracın kontrol altına alınma olasılığını artırır ve ekstra sürüş durumlarında sürücünün direksiyon hareketlerini aracın amaçlanan yönde gideceği şekilde kullanarak destek sunar. Eğer, ESP herhangi bir destek vermeden önce, aracı yoldan çıkartabilecek bir hızla sürüş yapılırsa, o zaman ESP destek vermesi mümkün olmaz.
ESP; ABS, BAS, ASR ve EDS sistemlerine entegre edilmiştir. ESP daima açık. Bazı sürüş durumlarında, yeterli ön çekiş sağlanamadığında ASR tuşuna basılarak ASR kapatılmalıdır ⇒ Şek.. 113. Ön tahrik tekrar mevcut olduğunda ASR'nin tekrar açılacağını dikkate alın.
Anti blokaj sistemi (ABS)
ABS frenleme durumunda araç durmadan hemen önce tekerleklerin bloke olmasını önler ve sürücüyü aracı kontrol etmesi ve kontrolü koruması için destekler. Bu, aracın tam frenlemede de savrulmaya daha az eğilimli olduğu anlamına gelir:

  • Fren pedalına kuvvetlice basın ve pedalı basılı tutun. Ayağınızı fren pedalından çekmeyin veya fren pedalındaki kuvveti azaltın!

  • Fren pedalını pompalamayın veya fren pedalındaki baskıyı azaltın!

  • Fren pedalına kuvvetlice basarken aracı kumanda edin.

  • Fren pedalını bıraktığınızda veya fren pedalındaki kuvveti azalttığınızda ABS kapanır.
ABS'nin ayar işlemi fren pedalının titreşimli hareketinden ve seslerden anlaşılır. ABS'nin tüm şartlar altında fren yolunu kısaltması beklenmemelidir. Fren yolu çakıllı yollarda veya karlı, buzlu ya da kaygan yollarda, normalden daha da fazla uzayabilir.
Fren asistanı (BAS)
Fren asistanı durma yolunu kısaltmada yardımcıdır. Fren asistanı sürücü acil frenleme durumunda fren pedalına hızlı bastığında fren kuvvetini artırır. Bunun sonucunda çok hızlı biçimde tam fren basıncı oluşur, fren kuvveti artar ve fren yolu kısalır. Böylece ABS daha hızlı ve etkili şekilde aktifleşir.
Fren pedalındaki basıncı azaltmayın! Fren pedalını bıraktığınızda veya fren pedalındaki kuvveti azalttığınızda fren asistanı fren kuvveti takviyesini kendiliğinden kapatır.
Patinaj önleme sistemi (ASR)
ASR tekerlekler patinaj yaparken motorun çekiş kuvvetini azaltır ve kuvveti yolun koşullarına adapte eder. ASR ile uygun olmayan yollarda kalkış, ivmelenme ve rampa çıkışı kolaylaşır.
ASR manuel açılabilir veya kapatılabilir ⇒ ASR'nin açılması ve kapatılması.
Elektronik diferansiyel kilidi (EDS)
EDS normal düz sürüşlerde mevcuttur. EDS patinaj yapan tekerlekleri frenler ve tahrik kuvvetini diğer çekiş tekerleklerine aktarır. Fren uygulanan tekerleğe ait fren diskinin aşırı ısınmaması için EDS, olağan dışı bir aşırı yüklenme söz konusu olduğunda, otomatik olarak kapanır. Fren soğuduğunda EDS otomatik olarak tekrar devreye girer.

UYARI
Buzlu, kaygan veya ıslak zeminde hızlı sürüş araç kontrolünün kaybedilmesine ve ağır yaralanmaya neden olabilir.
  • Hız ve sürüş tarzını hava, yol ve trafik durumuna göre uyarlayın. Fren destekli sistemlerin -ABS, BAS, EDS, ASR ve ESP- sunmuş olduğu yüksek emniyet standardı, sürücüye gereksiz riskler alma imkanı vermemelidir.
  • Fren destekli sistemler fiziksel sınırları aşamaz. Kaygan ve ıslak zemin ESP veya diğer sistemlerle de risk oluşturmaya devam eder.
  • Islak zeminde çok hızlı sürüş tekerleklerin zeminle temasının kaybedilmesine ve aracın yüzmesine neden olabilir. Zemin teması kaybolduğunda araç frenlenemez ve kontrol edilemez.
  • Örneğin yoğun trafikte sürüş yapıyorsanız veya ilgili sürüş durumu için hızınız çok yüksekse fren destekli sistemler bir kazayı önleyemez.
  • Fren destekli sistemler son derece etkili olmasına ve zor sürüş durumlarında aracın kontrol edilmesinde yardımcı olmalarına rağmen sürüş stabilizasyonunun lastik tutuşuna bağlı olduğunu daima dikkate alın.
  • Kaygan zemin üzerinde örneğin buz veya kar üzerinde hızlanırken dikkatlice gaz verin. Fren destekli sistemlerle de tekerlekler araç kontrolünün kaybedileceği şekilde patinaj yapabilir.

UYARI
Sürüş dinamiğini etkileyen diğer bileşenler ve sistemlerin uygun şekilde bakımı yapılmadığında veya bu sistemler doğru çalışmadığında ESP'nin etkinliği büyük ölçüde azalabilir. Bu sadece frenler, lastikler ve diğer belirtilen sistemlerle ilgili değildir.
  • Araçtaki donanım değişikliklerinin ABS, BAS, ASL EDL ve ESP fonksiyonunu etkileyebileceğini dikkate alın.
  • Araç süspansiyonundaki değişiklikler veya onaylı olmayan bir lastik-tekerlek kombinasyonunun kullanılması ABS, BAS, ASL EDL ve ESP fonksiyonunu etkileyebilir ve etkisini azaltabilir.

Sadece 4 tekerleğe de aynı lastiklerden takılmışsa ESP veya ASR arızasız çalışır. Lastiklerin farklı dönüş çapları motor performansında beklenmeyen bir düşüşe neden olabilir.

ABS'de bir arıza varsa ESP, ASR ve EDS de devre dışı kalır.

Tanımlanan sistemlerin ayar işlemleri sırasında çalışma sesleri ortaya çıkabilir.

ASR'nin açılması ve kapatılması


Şek.. 113 Orta konsolda: ASR'nin manuel kapatma ve açma tuşu.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Elektronik dengeleme programı (ESP) yalnızca motor çalışırken çalışır ve ABS, EDS ve ASR sistemlerini içermektedir.
ASR, motor çalışırken m/k/n180MKm/k/v042MKm/k/v033MKm/k/v033MK⇒ Şek.. 113 tuşuna basılarak kapatılabilir. Sadece yeterli tahriğe ulaşılmadığı durumlarda ASR kapatılır:

  • Kalın kar kaplı yolda veya yumuşak zemin üzerinde sürüş yaparken.

  • Araç battığında ileri geri hareket ettirmede.
Ardından ASR'yi tuşa m/k/n180MKm/k/v042MKm/k/v033MKm/k/v033MK basarak tekrar açın.

Fren hidroliği


Şek.. 114 Motor bölmesinde: Fren hidroliği haznesinin kapağı
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Fren hidroliği zamanla çevre havadan nem alır. Fren sıvısındaki çok yüksek su oranı fren sisteminde hasarlara neden olur. Su nedeniyle fren hidroliğinin kaynama noktası büyük ölçüde düşer. Yüksek su içeren fren hidroliğinde güçlü frenlemede ve tam frenlemede fren sisteminde buhar oluşumu ortaya çıkabilir. Buhar fren etkisini azaltır, fren yolunu uzatır ve fren sisteminin tamamen devre dışı kalmasına neden olabilir. Kendi güvenliğiniz ve trafikteki diğerlerinin güvenliği her zaman doğru çalışan fren sistemine bağlıdır 
Fren hidroliği özelliği
Volkswagen aracın fren sistemine en iyi şekilde uyarlanmış özel bir fren hidroliği geliştirmiştir. Volkswagen fren sisteminin optimal fonksiyonu için VW normu 501 14'e uygun fren hidroliği kullanmanızı önerir. Bu fren hidroliği mevcut değilse veya başka nedenlerle farklı bir fren hidroliği kullanılacaksa FMVSS 116 DOT 4 veya DIN ISO 4925 CLASS 4 US normuna uygun bir fren hidroliği kullanılabilir .
501 14 VW normuna uygun bir fren hidroliği FMVSS 116 DOT 4 ve DIN ISO 4925 CLASS 4 US normu taleplerini karşılamaktadır. Fakat bu FMVSS 116 DOT 4 veya DIN ISO 4925 CLASS 4 US normuna uygun bir fren hidroliğinin otomatikolarak 501 14 VW normuna uygun olacağaı anlamına gelmez. Bu bilgileri fren hidroliği paketindeki bilgilerle karşılaştırın ve araçta daima doğru fren hidroliğinin kullanıldığından emin olun.
Uygun fren hidroliği Volkswagen Yetkili Servisinden alınabilir.
Fren hidroliği seviyesi
Fren hidroliği seviyesi daima fren hidroliği haznesinin MIN ve MAX işaretleri arasında veya MIN işaretinin üzerinde olmalıdır .
Her modelde fren hidroliği seviyesinin tam olarak kontrol edilmesi mümkün değildir, çünkü motor parçaları fren hidroliği haznesindeki sıvı seviyesinin görülmesini engeller. Fren hidroliği seviyesi tam okunamıyorsa Yetkili Servise başvurun, profesyonelce yardım alın.
Fren balataları aşındığından ve otomatik olarak kendilerini ayarladıklarından dolayı fren hidroliği seviyesi sürüş esnasında biraz düşebilir.
Fren hidroliği değişimi
Fren hidroliği servis programındaki bilgilere göre değiştirilmelidir. Fren hidroliğini Yetkili Servislerde değiştirin. Volkswagen, bunun için Volkswagen Yetkili Servislerini önermektedir. Sadece gerekli özelliklere sahip yeni fren hidroliği ekleyin.

UYARI
Frenin etki etmemesi veya azalan fren etkisi çok zayıf fren hidroliği seviyesi ve çok eski veya uygun olmayan fren hidroliği nedeniyle olabilir.
  • Düzenli olarak fren sistemini ve fren hidroliği seviyesini kontrol ettirin!
  • Düzenli olarak, fren hidroliği değişimini servis çizelgesi bilgilerine göre uygulayın.
  • Eski fren hidroliği ile frenin fazla aşınması buhar oluşuma neden olabilir. Buhar kabarcıkları fren etkisini azaltır, fren yolunu uzatır ve fren sisteminin tamamen devre dışı kalmasına neden olabilir.
  • Doğru fren hidroliğinin kullanılmasına dikkat edin. Sadece 501 14 veya FMVSS 116 DOT 4 ya da DIN ISO 4925 CLASS 4 VW normuna uygun fren hidroliği kullanın. Başka bir fren hidroliği fren fonksiyonunu etkileyebilir ve frenleme etkisini azaltabilir. 501 14, FMVSS 116 DOT 4 veya DIN ISO 4925 CLASS 4 VW normu özelliği fren hidroliği haznesinde mevcut değilse bu fren hidroliğini kullanmayın.
  • Eklenen fren hidroliği yeni olmalıdır.

UYARI
Fren hidroliği zehirlidir.
  • Zehirlenme riskini azaltmak amacıyla fren hidroliğini saklamak için kesinlikle meşrubat şişeleri veya başka kaplar kullanmayın. Bu kaplar işaretli olsa dahi, kişilerin içindekini içme riskini barındırır.
  • Fren hidroliğini daima kapalı orijinal kaplarında ve çocukların ulaşamayacağı yerlerde muhafaza edin.

NOT
Fren hidroliği araç boyasına zarar verir. Araç boyasına dökülen fren hidroliğini hemen temizleyin.

Fren hidroliği çevreyi kirletebilir. Akan fren hidroliğini toplayın ve uygun biçimde imha edin.

Çevreye duyarlı sürüş


 Konuya giriş

Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Yakıt tüketimi, çevreyi kirletme ve motorun, frenlerin ve lastiklerin aşınması aşağıdaki 3 faktöre bağlıdır:

  • Kişisel sürüş tarzı.

  • Hava ve yol özelliği gibi kullanım koşulları.

  • Teknik ön koşullar.
Birkaç basit yöntemle ve kendi sürüş tarzınıza göre %25'e kadar varan yakıt tasarrufu yapabilirsiniz.

UYARI
Hızı ve önde seyir halindeki araca olan güvenlik mesafesini her zaman görüş, hava, yol ve trafik durumlarına göre uyarlayın.

Ekonomik sürüş tarzı

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Hızlı vites geçişi
Prensipte geçerlidir: Bir üst vites daima daha tasarruflu vitestir. Temel kural olarak çoğu araçta geçerlidir: 30 km/sa (19 mph) hızda 3. viteste, 40 km/sa (25 mph) hızda 4. viteste ve 50 km/sa (31 mph) hızda 5. viteste sürüş yapın.
Ayrıca trafik ve sürüş durumu izin verdiğinde vites artırırken vites atlama yakıt tasarrufu sağlar.
Vitesleri aşındırmayın. 1. vitesi sadece kalkış için kullanın, ardından hemen 2. vitese geçin. Otomatik şanzımanlı araçlarda Kick-Down'dan kaçının.
Vites göstergeli araçlar vites geçişi için en iyi zamanın gösterilmesi ile yakıt tasarruflu sürüşü destekler.
Kaydırma
Ayağınızı gaz pedalından çektiğinizde motor yakıt akışı kesilir ve tüketim düşer.
Bu nedenle örn. kırmızı ışığa yaklaşırken aracı gaz vermeden kaydırın. Ancak araç çok yavaşladığında veya mesafe uzun olduğunda bağlantıyı ayırmak için debriyaj pedalına basın. Motor bu durumda rölanti devrinde çalışır.
Uzun bekleme süresinin tahmin edildiği durumlarda motoru aktif olarak durdurun, örn. tren yolu önünde. Start-Stopp sistemi açık olan araçlarda, motor aracın park aşamasında otomatik olarak kapanır.
Öngörülü sürüş ve trafikle yüzme
Sık frenleme ve ivmelenme yakıt tüketimini büyük ölçüde artırır. Öndeki araca yeterli mesafede öngörülü bir sürüş ile gazdan ayağınızı çekmek suretiyle, hız salınımları dengelenebilir. Bu durumda aktif frenleme ve ivmelenme mutlaka gerekli değildir.
Sakin ve eşit ölçüde sürüş
Süreklilik hızdan daha önemlidir: Ne kadar eşit ölçüde sürüş yaparsanız yakıt tüketimi o kadar aza düşer.
Otoyol sürüşlerinde sabit ve kalıcı bir hız sürekli hızlanmak ve frenlemekten daha etkilidir. Kural olarak sabit bir sürüş tarzı ile hedefe daha hızlı varılır
Sabit bir sürüş tarzı hız sabitleme sistemi ile desteklenir.
Ek tüketicilerin ölçülü kullanımı
Araçta konfor iyi ve önemlidir, fakat çevreye duyarlı biçimde kullanılmalıdır.
Bazı açık donanımlar yakıt tüketimini artırır (örnekler):

  • Klima soğutma sistemi: Klimanın çok yüksek sıcaklık farkı oluşturması gerekiyorsa motor üzerinden üretilen çok fazla enerjiye ihtiyaç duyar. Bu nedenle, araçtaki sıcaklık farkı dış ortam sıcaklığına göre çok fazla olmamalıdır. Sürüşten önce aracı havalandırmanız ve kısa bir mesafede camlar açık sürüş yapmanız bu konuda yardımcı olacaktır. Ancak bundan sonra klimayı camlar kapalıyken açın. Yüksek hızlarda camları kapalı tutun. Açık cam yakıt tüketimini artırır.

  • İhtiyacınızı karşıladığında koltuk ısıtmasını kapatın.

  • Camlar buğudan ve buzdan arındığında, arka cam ısıtmasını kapatın.
Yakıt tüketimini artıran diğer faktörler (örnekler):

  • Arızalı motor kumandası.

  • Rampa sürüşleri.

  • Aracın bir römork ile kullanılması.

Yakıt tasarruflu sürüş


Şek.. 115 2 farklı ortam sıcaklığında l/100 km olarak yakıt tüketimi.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Öngörülü ve ekonomik sürüş tarzı, yakıt tüketimini yüzde 10 ila 15 azaltır.
Aracınız hızlanma esnasında en çok yakıtı tüketmektedir. Öngörülü bir sürüşte, çok az frene basılması ve bunun sonucu olarak da daha az hızlanmak gerekir. Örneğin bir sonraki trafik lambasının kırmızı olacağı görülüyorsa, aracın mümkün olduğunca kendiliğinden hareket etmesi sağlanmalıdır.
Kısa mesafeden kaçınma
Soğuk motor çalıştırıldıktan sonra açıkça daha fazla yakıt tüketir. Motor ancak bir kaç kilometre sonra çalışma sıcaklığına ulaşır ve yakıt tüketimi normal seviyeye düşer.
Yakıt tüketimini ve zararlı madde emisyonunu etkili biçimde azaltmak için motor ve katalitik konvertör optimal çalışma sıcaklıklarına ulaşmış olmalıdır. Burada ortam sıcaklığı da önemlidir.
⇒ Şek.. 115 kısmı aynı yol mesafesinde bir kez +20 °C (+68 °F) ve bir kez -10 °C (+14 °F) sıcaklıkta farklı yakıt tüketimini gösterir.
Bu nedenle gereksiz kısa mesafeden kaçının ve yolları birleştirin.
Araç, aynı koşullarda, kış mevsiminde yaz mevsimine göre daha fazla yakıt tüketir.
Motorun sıcak çalışması bazı ülkelerde sadece yasak değil aynı zamanda teknik açıdan gereksizdir ve yakıt israfına neden olur.
Lastik basıncının adapte edilmesi
Doğru lastik basıncı ile dönme direnci ve böylece yakıt tüketimi azalır. Ayrıca hafifçe arttırılan lastik basıncı ile (+ 0,2 bar / + 3 psi / 20 kPA) yakıt tasarrufu yapılır.
Az bir konfor düşüklüğü ile aracın yükü için tavsiye edilen lastik basıncı sürekli kullanılabilir. Bu, tek başınıza ve bagajsız olarak yolda olduğunuzda da geçerlidir.
Yeni lastik alınırken lastiklerin dönme direncinin optime edilmiş olmasına dikkat edilmelidir.
Hafif çalışma motor yağı kullanımı
Hafif çalışma motor yağları denen düşük akışkanlıkta tam sentetik motor yağları yakıt tüketimini azaltır. Hafif çalışma motor yağları motorda sürtünme direncini azaltır ve özellikle motorun soğuk çalıştırılmasında daha iyi ve hızlı dağılır. Etki özellikle sıklıkla kısa mesafede sürülen araçlarda görülür.
Daima doğru motor yağ seviyesine dikkat edin ve bakım aralıklarına (motor yağı değişim aralığı) uyun.
Motor yağı alırken daima motor yağı normuna ve Volkswagen onayına dikkat edin.
Gereksiz yüklerden kaçınma
Bir araç ne kadar hafifse o kadar tasarruflu ve çevreye duyarlıdır. Örn. 100 kg ek ağırlık yakıt tüketimini 0,3l/100km artırır.
Gerekmeyen tüm cisimleri ve gereksiz yükleri araçtan çıkartın.
Gereksiz aksesuar ve montaj parçalarını çıkartın
Bir araç ne kadar aerodinamikse yakıt tüketimi de o kadar düşüktür. Portbagaj veya bisiklet taşıyıcı gibi montaj parçaları aerodinamik avantajını azaltır.
Bu nedenle gereksiz montaj parçalarını ve kullanılmayan portbagaj sistemlerini çıkartın, özellikle de yüksek hızla sürüş yaparken.

Direksiyon


 Konuya giriş

Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Tamamlayıcı bilgiler ve uyarı notları:




UYARI
Direksiyon desteği çalışmadığında direksiyon çok zor çevrilir. Bu durum sürüş güvenliğini oldukça etkiler.
  • Direksiyon desteği sadece motor çalışırken devreye alınabilir.
  • Motor kapalıyken aracı kesinlikle kaydırmayın.
  • Araç hareket halindeyken hiçbir zaman kontak anahtarını kilidinden çıkartmayın. Direksiyon kilidi kilitlenebilir ve araç direksiyonu kontrol edilemeyebilir.

Uyarı ve kontrol lambaları

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Yanıyorolası nedenlerYardım
m/y/a083MY Elektro hidrolik direksiyon azalmışDireksiyonu Yetkili Serviste kontrol ettirin.
Motor tekrar çalıştırıldıktan sonra sarı uyarı lambası yanıyor ve kısa bir sürüşten sonra tekrar yanmıyorsa Yetkili Servise başvurmaya gerek yoktur.
Araç aküsü ayrılmış ve tekrar bağlanmış.Saatte15 - 20 km (10 – 12 mph) hızla kısa mesafede sürüş yapın.
Kontak açıldığında fonksiyon kontrolü için bazı uyarı ve kontrol lambaları kısa süreli yanar. Birkaç saniye sonra sönerler.

UYARI
Yanmakta olan uyarı lambalarını ve metin mesajlarını dikkate almamak, trafikte yolda kalınmasına, kazalara ve ağır yaralanmalara sebep olabilir.
  • Asla yanmakta olan uyarı lambalarını ve metin mesajlarını yok saymayın.
  • Mümkün ve güvenliyse, en kısa sürede aracı durdurun.

NOT
Yanan kontrol lambaları ve mesajların dikkate alınmaması aracın zarar görmesine neden olabilir.

Direksiyona ait bilgiler

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Araçta hırsızlığı önlemek için aracı her terk edişinizde direksiyonu kilitleyin.
Mekanik direksiyon kilidi
Direksiyon kilidini aktifleştirmeDireksiyon kilidini devre dışı bırakma
Aracın park edilmesi ⇒ Frenleme, durma ve park etme.Direksiyonu direksiyon kilidi gevşeyene kadar çevirin.
Araç anahtarını çekin.Araç anahtarını kontak kilidine takın.
Direksiyon simidini direksiyon kilidi duyulur şekilde sabit oturana kadar çevirin.Direksiyonu konumda tutun ve kontağı açın.
Elektro hidrolik direksiyon
Elektro hidrolik direksiyonun direksiyon desteği araç hızına, direksiyon torkuna, tekerleklerin direksiyon hareketine otomatik olarak uyarlanır. Elektro hidrolik direksiyon sadece motor çalışırken aktiftir.
Azalan veya devre dışı kalan direksiyon desteğinde direksiyon kumandası için daha fazla kuvvet gereklidir.

KAYNAK : binekapps.vw.com.tr/








Bizi Takip Edin

Share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder