VOLKSWAGEN POLO 1.4 BENZİNLİ 2015 MODEL KULLANIM KLAVUZU
NOT : Bu klavuz aynı model aracın 2011-2012-2013-2014-2016 yıl üretimleriyle ufak tefek birtakım değişiklikler olsada hemen hemen uyum sağlamaktadır.
BÖLÜM-10
Klima
İÇİNDEKİLER :
Toz ve polen filitresi
Kullanım düğme ve butonları
Hava çıkış kanalları
Devri daim modu
Yakıt göstergeleri
Depo kilit açılması
Otogaz alım
Depo dolum miktarı
Yakıt türleri
Yakıt tüketim bilgiileri
CO.2 Emisyonu
Isıtma, havalandırma, soğutma
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:Toz ve polen filtresi
Aktif karbon filtreli toz ve polen filtresi araç iç mekanında dış havadan gelen kiri azaltır.
Toz ve polen filtresi klima gücünün etkilenmemesi için servis programında belirtilen aralıklara uygun olarak değiştirilmelidir.
Zararlı madde yüklü dış havada araç işletimi nedeniyle filtre etkisi zamanından önce azalırsa toz ve polen filtresi belirtilen servis aralıkları dışında da değiştirilmelidir.
Tamamlayıcı bilgiler ve uyarı notları:
UYARI
Tüm camlardaki kötü görüş oranı, ağır yaralanmaya neden olabilecek çarpma ve kaza riskini artırır.
- İyi bir görüş sağlamak için tüm camların buzdan, kardan ve buğudan arınmış olmasına dikkat edin.
- Mümkün olan en iyi ısıtma performansı ve ön camın çabucak buzlanmasının giderilmesi, ancak motorun normal çalışma sıcaklığına ulaşmasından sonra gerçekleşir. Ancak iyi bir görüş mevcutsa sürüşe başlayın.
- İyi bir görüş sağlanması için ısıtma ve temiz hava sisteminin veya klimanın ve rezistanslı arka camın doğru kullanılmasına dikkat edin.
- Uzun süre devridaim modunu kullanmayın. Soğutma sistemi kapalıyken hava devridaim modunda camlar çok hızlı buğulanabilir ve dışarıya olan görüş büyük ölçüde sınırlanabilir.
- Gerekli olmadığında devridaim işletimini daima kapatın.
UYARI
Kullanılan hava çabuk yorulmaya ve çarpma, kaza ve ağır yaralanmaya neden olabilecek şekilde sürücünün konsantrasyonunu kaybetmesine neden olabilir.
- İçeriye temiz havanın girmesini sağlamak için fanı kesinlikle uzun süre kapalı tutmayın ve devridaim modunu uzun süre kullanmayın.
NOT
- Klimanın hasar gördüğünden şüpheleniyorsanız klimayı kapatın. Böylece takip edecek hasarlar önlenir. Klimayı Yetkili Serviste kontrol ettirin.
- Klima üzerinde yapılacak onarımlar özel uzmanlık ve aletler ister. Volkswagen, bunun için Volkswagen Yetkili Servislerini önermektedir.
Soğutma sistemi kapalıyken emilen dış havanın nemi alınmaz. Camların buğulanmasını önlemek için soğutma sisteminin (kompresör) açılmasını öneririz. Bunun için AC tuşuna basın. Tuştaki kontrol lambası yanmalıdır.
Mümkün olan en iyi ısıtma performansı ve ön camın çabucak buzlanmasının giderilmesi, ancak motorun normal çalışma sıcaklığına ulaşmasından sonra gerçekleşir.
Isıtma veya soğutma işleminin olumsuz yönde etkilememek ve camların buğu tutmasını önlemek için, ön camın önündeki hava girişinde buz, kar ve yapraklar bulunmamalıdır.
Tamamen boşalan araç aküsü ile motor çalıştırıldıktan sonra veya bir acil çalıştırmadan sonra sistem ayarları (saat, tarih, kişisel konfor ayarları ve programlama) değişmiş veya silinmiş olabilir. Araç aküsü yeterince şarj edildikten sonra ayarları kontrol edin ve düzeltin.
Kullanım öğeleri
Şek.. 122 Orta konsolda: Isıtma ve temiz hava sistemi veya klima (manuel) kullanım elemanları.
Şek.. 123 Orta konsolda: Klimatronik kumanda elemanları.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgilerini⇒Konuya giriş
Fonksiyonu açmak veya kapatmak için ilgili tuşa basın. Fonksiyon açıkken tuşta bir kontrol lambası yanar (Isıtma ve temiz hava sistemi veya klima (manuel)) veya açık olan fonksiyon gösterge alanında ⇒ Şek.. 123② gösterilir (Climatronic). Fonksiyonu kapatmak için tuşa tekrar basın.
Kullanım öğelerindeki yanan LED'ler ilgili fonksiyonun aktifliğini gösterir.
Tuş / Regülatör | Tamamlayıcı bilgiler. Isıtma ve temiz hava sistemi ⇒ Şek.. 124 , klima (manuel) ⇒ Şek.. 122 ve klimatronik ⇒ Şek.. 123 . |
---|---|
... | Sıcaklık. Isıtma ve temiz hava sistemi, klima (manuel)⇒ Şek.. 122① veya ⇒ Şek.. 124① : Sıcaklığı ayarlamak için düğmeyi çevirin. Klimatronik⇒ Şek.. 123③ : Sıcaklığı ayarlamak için düğmeyi çevirin |
... | Fan. Isıtma ve temiz hava sistemi, klima (manuel)⇒ Şek.. 122② veya ⇒ Şek.. 124② : Kademe 0: Fan ve klima (manuel) kapalı,Kademe 4: Maksimum fan kademesi. Klimatronik⇒ Şek.. 123① : Fanın gücü otomatik ayarlanır. Fan manuel de ayarlanabilir. |
Hava dağıtımı. Isıtma ve temiz hava sistemi, klima (manuel)⇒ Şek.. 122③ veya ⇒ Şek.. 124③ : Kademesiz ayarlanabilir. Klimatronik⇒ Şek.. 123④ : Tuşlar üzerinden manuel açılabilir. | |
Buğu çözme fonksiyonu. Isıtma ve temiz hava sistemi, klima (manuel): Ön cama hava dağıtımı Devridaim modu bu konumda otomatik olarak kapatılır veya hiç açılmaz. Klima (manuel): AC tuşuna basın ve ön camların buğusunu en kısa sürede çözmek için fan gücünü artırın. | |
Buğu çözme fonksiyonu. Klimatronik: Emilen dış hava ön cama iletilir ve devridaim modu otomatik olarak kapatılır. Ön camın buğusunu en kısa sürede çözmek için yakl. +3 °C (+38 °F) sıcaklıkta havanın nemi alınır ve fan bir üst kademeye ayarlanır. | |
, | Havanın üst bedene dağıtılması. |
, | Havanın ayak bölmesine dağıtılması. |
Isıtma ve temiz hava sistemi, klima (manuel): Havanın ön cama ve ayak bölmesine dağıtılması. | |
Klimatronik: Yukarı hava dağılımı | |
Klima manuel, Klimatronik: Soğutma sistemini açmak veya kapatmak için tuşa basın. | |
Isıtma ve temiz hava sistemi, klima (manuel): Devridaim modu ⇒ Hava devridaim modu | |
Klimatronik: hava devridaim modu ⇒ Hava devridaim modu . | |
Kapatma. Isıtma ve temiz hava sistemi, klima (manuel)⇒ Şek.. 122② veya ⇒ Şek.. 124② : Fan düğmesini 0 konumuna çevirin. Klimatronik⇒ Şek.. 123① : Ayar düğmesini 0 konumuna çevirin. | |
Klimatronik: Sıcaklık, fan ve hava dağılımı otomatik ayarı. | |
Gösterge alanı. Klimatronik⇒ Şek.. 123② : İlgili açık fonksiyon gösterge alanında gösterilir. |
Arka cam rezistansı
Arka cam ısıtma tuşu orta konsolun üst bölümünde bulunur. Arka cam rezistansı sadece motor çalışırken çalışır ve en geç 10 dakika sonra kendiliğinden kapanır.
Isıtma ve temiz hava sistemi işletim notları
Şek.. 124 Orta konsolda: Kumanda öğeleri ile ısıtma ve temiz hava sistemi ayar düğmesi.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgilerini⇒Konuya giriş
Sıcaklık
Isıtma ve temiz hava sistemi havayı soğutamayacağından ve nemini alamayacağından istenilen iç mekan sıcaklığı mevcut dış havadan düşük olmamalıdır.
Optimal görüş için ayarlama
Klima işletim bilgileri
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgilerini⇒Konuya giriş
Araç iç mekanı soğutma sistemi sadece motor çalışırken ve fan açıkken çalışır.
Camlar ve panoramik sürgülü ve açılır cam tavan kapalı olduğunda klima en etkili biçimde çalışır. Fakat araç sabitken aşırı güneş ışınlarından dolayı iç mekan fazla ısınırsa, camların ve panoramik sürgülü ve açılır cam tavanın kısa süreli olarak açılması soğutma işlemini hızlandırabilir.
Optimal görüş için ayarlama
Açık olan soğutma sistemi araç iç mekanında sadece sıcaklığı değil, aynı zamanda havadaki nemi de düşürür. Böylece dış havadaki nem yüksekken araç içindeki yolcuların iyi hissetmesi sağlanır ve camların buğu tutması önlenir:
Klimada (manuel)
- Fanı istediğiniz kademeye ayarlayın.
- Sıcaklık ayarını orta konuma getirin.
- Hava dağıtım ayarını istediğiniz konuma çevirin.
- Soğutma sistemini açmak için AC tuşuna basın. Tuştaki kontrol lambası yanar.
Klimatronik'de
- AUTO tuşuna basın.
- Sıcaklığı +22 °C (+72 °F) ayarlayın.
- Sıcaklık ayarını orta konuma getirin.
Klimatronik'de sıcaklık biriminin değiştirilmesi
Sıcaklık birimini Celsius ve Fahrenheit arasında değiştirmek için AC ve AUTO tuşlarını basılı tutun.
Soğutma sistemi açılmıyor
Soğutma sistemi açılmıyorsa bunun nedenleri aşağıdakiler olabilir:
- Motor çalışmıyor.
- Fan kapatılmış.
- Klimanın sigortası yanmış.
- Çevre sıcaklığı +3 °C (+38 °F)'den soğuk.
- Motor soğutma suyu sıcaklığının yüksek olmasından dolayı soğutma sisteminin kompresörü geçici olarak kapatılmış.
- Araçta başka bir arıza söz konusu. Klimayı Yetkili Serviste kontrol ettirin.
Özellikler
Dışarıdaki havanın nemi ve sıcaklığı çok yüksekse, yoğuşmuş su soğutma sistemi evaporatöründen damlayabilir ve aracın altında bir su birikintisi oluşabilir. Bu durum normaldir ve bir su sızıntısı olduğu anlamına gelmez!
Klimadaki artık nem nedeniyle motor çalıştırıldıktan sonra ön camlar buğulanabilir. Ön camların buğusunu en kısa sürede çözmek için buğu çözme fonksiyonunu açın.
Hava çıkış kanalları
Şek.. 125 Gösterge tablosunda: Hava çıkış kanalları.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgilerini⇒Konuya giriş
Hava çıkış kanalları
Araç iç mekanında yeterli ısıtmaya, soğutmaya ve hava akışına ulaşmak için hava çıkış kanalları kesinlikle tamamen kapatılmamalıdır ⇒ Şek.. 125
- Hava çıkış kanallarını açmak ve kapatmak için tırtıklı çarkı ② istediğiniz yöne çevirin.
- Havalandırma ızgarasındaki ① kol ile çıkış yönünü ayarlayın.
Çeşitli hava çıkış kanalları gösterge tablosunda ⇒ Aracın içi , ayak bölmesinde ve araç iç mekanının arka bölgesinde bulunur.
NOT
Hava kanalları üzerine yiyacek maddeleri, ilaçlar ve diğer ısıya karşı duyarlı cisimler koymayın. Sıcağa veya soğuğa karşı duyarlı yiyecekler, ilaçlar ve cisimler hava akımı nedeniye bozulabilir veya kullanılmayacak duruma gelebilir.
Kirli havanın araçtan çıkması için yükleme kenarı altındaki ve ilkyardım seti üzerindeki hava tahliye boşlukları kapatılmamalıdır.
Hava devridaim modu
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgilerini⇒Konuya giriş
Temel olarak
Donanıma bağlı farklı hava devridaim türleri mevcuttur: | |
---|---|
Devridaim modu (Isıtma ve temiz hava sistemi, klima (manuel): | |
Hava devridaim işletimi (klimatronik) |
Hava devridaim modunda dışarıdaki havanın araç içine girmesi önlenir.
Çok sıcak veya çok soğuk dış havada araç iç mekanını kısa sürede soğutmak veya ısıtmak için, kısa süreliğine hava devridaim modu seçilmelidir.
Güvenlik nedeniyle tuşuna basılı olduğunda veya hava dağıtım düğmesi konumuna çevriliyse hava devridaim modu kapatılır ⇒ .
Klima (manuel) veya ısıtma ve temiz hava sisteminde hava devridaiminin açılması ve kapatılması
Açılması: tuşuna tuştaki kontrol lambası yanana kadar basın.
Kapatılması: tuşuna tuşta hiçbir kontrol lambası yanmayana kadar basın.
Klimatronikte hava devridaiminin açılması ve kapatılması
Açma: Gösterge alanında sembol yanana kadar tuşuna basın.
Kapatma: Gösterge alanında sembol yanmayana kadar tuşuna basın.
UYARI
Kullanılan hava çabuk yorulmaya ve çarpma, kaza ve ağır yaralanmaya neden olabilecek şekilde sürücünün konsantrasyonunu kaybetmesine neden olabilir.
- İç mekana temiz hava girmeyeceğinden kesinlikle hava devridaimini uzun süre kullanmayın.
- Soğutma sistemi kapalıyken hava devridaim modunda camlar çok hızlı buğulanabilir ve dışarıya olan görüş büyük ölçüde sınırlanabilir.
- Gerekli olmadığında devridaim işletimini daima kapatın.
NOT
Klimalı araçlarda hava devridaim modu açıkken sigara içmeyin. Emilen duman soğutma sistemi evaporatörüne ve aktif karbon filtreli toz ve polen filtresine girerek, sürekli bir kokuya neden olabilir.
Klimatronik: Egzoz gazının araç içine girmesinin önlenmesi için; hava devridaimi, geri vites takılıyken kısa süreliğine kendiliğinden açılır.
Benzin istasyonunda
Yakıt alma
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Depo kapağı aracın arka tarafında sağda bulunur.
Oto gazla çalışan araçlar iki yakıt deposuna sahiptir: Biri otogaz için, diğeri benzin için.
Tamamlayıcı bilgiler ve uyarı notları:
- Motor bölmesindeki çalışmalar için ön hazırlıklar ⇒ Motor bölmesindeki çalışmalar için ön hazırlıklar
UYARI
Uygun olmayan yakıt alma işlemi ve yakıtın uygun olmayan kullanımı patlamaya, yangına, ağır yanıklara ve yaralanmaya neden olabilir.
- Depo kapağı yakıtın buharlaşmasını ve çalkalanmasını önlemek için daima doğru kapatılmalıdır.
- Sıvı yakıt patlayıcıdır, kolayca alev alabilir ve ağır yanıklara ve başka yaralanmalara neden olabilir.
- Yakıt alınırken motor kapatılmaz veya dolum tabancası tam olarak depo dolum ağzına sokulmazsa yakıt dışarı sıçrayabilir ve akabilir. Bu, yangın, patlama, ağır yanık ve yaralanmaya neden olabilir.
- Yakıt alırken güvenlik nedeniyle motoru ve kontağı kapatın.
- Yakıt alırken mobil telefonu, telsiz cihazı ve diğer telsiz donanımlarını daima kapatın. Elektromanyetik ışımalar sonucu kıvılcım oluşabilir ve bir yangın meydana gelebilir.
- Yakıt alırken araca binmeyin. İstisnai durumlarda araca binmeniz gerekirse kapıyı kapatın ve bu sırada tekrar dolum tabancasını tutmadan önce metalik yüzeye temas edin. Böylece alev oluşumuna neden olabilecek elektrostatik yük boşalımı önlenir. Yakıt alma sırasında alevler yangına neden olabilir.
- Kesinlikle açık alev, kıvılcım veya alev alabilecek cisimler (örn.sigara) yakınında yakıt almayın veya yedek bidon doldurmayın.
- Yakıt alırken elektrostatik yük boşalımı ve elektromanyetik ışınları önleyin.
- Benzin istasyonunun geçerli güvenlik bilgilerini dikkate alın.
- Yakıtı kesinlikle araçta veya bagaj bölmesinde çalkalamayın.
UYARI
Güvenlik nedeniyle yedek bidonu araçta taşımamanızı öneririz. Dolu veya boş bidondan -her şeyden önce kaza esnasında- yakıt taşabilir ve alev alabilir. Patlama, yangın ve yaralanmalara neden olabilir.
- İstisnai durumda, yakıt yedek bidonda taşınacaksa aşağıdakiler geçerlidir:
- Doldururken bidonu kesinlikle araç içine veya üzerine koymayın, örn. bagaja. Dolum sırasında elektrostatik yükleme oluşabilir ve yakıt buharı alev alabilir.
- Yedek bidonu daima zemine koyun.
- Yedek bidonu doldururken dolum tabancasını mümkün olduğunca dolum deliğine sokun.
- Metal yedek bidonda dolum tabancası doldurma sırasında statik yüklenmenin önlenmesi için daima bidona temas etmelidir.
- Yedek bidon kullanımında, saklanmasında ve taşınmasında yasal kuralları dikkate alın.
- Yedek bidonun ANSI veya ASTM F852-86 gibi endüsteri standartına uygun olduğundan emin olun.
NOT
- Tekerlek yuvasının, lastiklerin ve araç boyasının zarar görmesini önlemek için taşan yakıtı hemen araç boyasından temizleyin.
- Dizel motorlu bir araçta benzin alınması veya benzinli motorlu bir araçta dizel yakıt alınması Volkswagen garantisinin kapsamayacağı ağır motor hasarına ve yakıt sisteminde hasara neden olabilir. Araç yanlış yakıtla doldurulursa motoru kesinlikle çalıştırmayın. Bu, çok az miktarda yanlış yakıt doldurulduğunda da geçerlidir. Yetkili Servis'ten uzman yardımı alın. Bu tür yakıt türlerinin içerdiği maddeler, motor çalışırken yakıt sistemine ve motorun kendisine kalıcı hasarlar verebilir.
- Dizel motorlu araçlar kesinlikle dizel motorlar için onaylı olmayan benzin, kerosin, sıcak yağ ve benzeri farklı yakıtla doldurulmamalı ve işletilmemelidir. Diğer yakıtlar Volkswagen garantisinin kapsamadığı ağır ve masraflı motor hasarlarına ve yakıt sisteminde hasara neden olabilir.
Yakıt çevreyi kirletebilir. Akan fren hidroliğini toplayın ve uygun biçimde imha edin.
Depo kapağının manuel açılması mümkün değildir. Gerekirse yardım almak için Yetkili Servise başvurun.
Kontrol lambaları ve yakıt göstergesi
Şek.. 126 Gösterge tablosunda: Benzin, dizel ve otogaz yakıt için yakıt göstergesi
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgilerini⇒Konuya giriş
Benzin ve dizel yakıt için yakıt göstergesi
Yanıyor | İbre konumu⇒ Şek.. 126 | Olası nedenler ⇒ | Yardım |
---|---|---|---|
Rezerv işareti veya kırmızı işaret (ok) | Yakıt deposu tamamen boş. Rezerv miktarı tüketilmiş ⇒ Dolum miktarları | İlk fırsatta yakıt alın ⇒ . | |
Otogaz işletiminde araç. |
Kontak açıldığında fonksiyon kontrolü için bazı uyarı ve kontrol lambaları kısa süreli yanar. Birkaç saniye sonra sönerler.
Otogaz motorlarda
Benzin seviyesi rezerve miktarına kadar tüketilmişse sarı kontrol lambası yanar
Araç otogaz işletimindeyken yeşil kontrol lambası yanar.
Araç otomatik veya manuel olarak benzin işletimine geçtiğinde yeşil kontrol lambası söner.
Özellikler: Araç yakıt alma işleminden hemen sonra uzun süre park edilirse araç tekrar çalıştırıldığında gaz miktarı göstergesinin ibresi yakıt alındıktan hemen sonraki tam dolum seviyesini göstermeyebilir. Bu sırada sistemde sızdırma olmayabilir.
UYARI
Çok düşük yakıt rezervi ile sürüş aracın yolda kalmasına, kazalara ve ağır yaralanmalara neden olabilir.
- Çok düşük yakıt rezervi özellikle rampa ve arazide motora düzgün yakıt akışının sağlanmamasına neden olabilir.
- Motor yakıt azlığı veya uygun olmayan yakıt akışı nedeniyle teklediğinde veya durduğunda direksiyon, tüm sürüş asistan sistemleri ve fren destekli sistemler çalışmaz.
- Düşük yakıt oranı nedeniyle aracın yolda kalmasını önlemek için yakıt deposu 1/4 oranında dolu olduğunda daima yakıt alın.
NOT
- Araç hasarlarını önlemek için yanan kontrol lambaları ve ilgili tanım ve notları daima dikkate alın.
- Yakıt deposunu kesinlikle tamamen boşaltmayın. Uygun olmayan yakıt beslemesi ile eksik ateşleme oluşabilir ve yanmayan yakıt egzoz sistemine ulaşabilir. Bu nedenle yaylı kıskaç hasar görebilir.
Gösterge tablosunda benzin pompası sembolünün yanındaki ⇒ Şek.. 126 küçük ok, depo kapağının aracın hangi tarafında bulunduğunu gösterir.
Benzin veya dizel yakıt alma
Şek.. 127 Arka sağ yan parçada: Depo kapağını açın.
Şek.. 128 Asılı depo kilidine sahip açık depo kapağı.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgilerini⇒Konuya giriş
Yakıt almadan önce daima motoru, kontağı ve mobil telefonu kapatın ve yakıt alma sırasında kapalı tutun.
Depo kilidinin açılması
- Aracın kilidini açın.
- Aracın arka sağında depo kapağına ok yönünde bastırın ⇒ Şek.. 127 . Depo kapağı biraz öne doğru sıçrar.
- Sıçrayan depo kapağını açın.
Yakıt alınması
Araç için doğru yakıt türü depo kapağının iç tarafındaki etikette mevcuttur ⇒ Yakıt .
- Kapatıldıktan sonra daha fazla yakıt almayın! Aksi takdirde yakıt deposundaki genleşme alanı ve yakıt ısınma sırasında taşabilir.
Depo kilidinin kapatılması
- Depo kapağını saat yönünde çevirerek duyulur biçimde oturana kadar dolum ağzına cıvatalayın.
- Depo kapağını duyulur biçimde oturana kadar kapatın. Depo kapağı kaportaya dayanmalıdır.
UYARI
Dolum tabancası bir defa kapandığında yakıt doldurmaya devam etmeyin. Yakıt deposu fazla doldurulmuştur. Böylece yakıt dışarı taşar ve akar. Bu, yangınlara, patlamalara ve ağır yaralanmalara neden olabilir.
NOT
Tekerlek yuvasının, lastiklerin ve araç boyasının zarar görmesini önlemek için taşan yakıtı hemen araç boyasından çıkartın.
Akan yakıt çevreyi kirletebilir.
Otogaz alma
Şek.. 129 Arka sağ yan kısımda: Gaz dolum ağzı depo kapağı ① ve adaptör ② ile açık depo kapağı.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgilerini⇒Konuya giriş
Yakıt almadan önce motoru, kontağı, mobil telefonu kapatın ⇒ .
Otogaz yakıt alma sisteminin kullanım kılavuzunu okuyun ve dikkate alın.
Depo kilidinin açılması
Araç kilidini içten açmak için, aracı araç anahtarı ile açın veya sürücü kapısındaki merkezi kilit tuşuna basın ⇒ Merkezi kilit ve kilit sistemi
Otogaz dolumu için olan gaz dolum ağızları depo kapağının arkasında benzin dolum ağzının yanında bulunur.
- Sıçrayan depo kapağını açın.
Yakıt alınması
- Gerekli adaptörü ② gaz dolum ağzına saat yönünde cıvatalayın
- Yakıt alma işlemini yakıt alma sistemi talimatında açıklandığı şekilde uygulayın.
- Yakıt alma sisteminin kompresörü otomatik olarak kapandığında yakıt deposu tamamen doludur
- Yakıt alma işlemini tamamlamak için yakıt alma sistem tuşunu bırakın.
Depo kilidinin kapatılması
- Kapağı gaz dolum ağzına ① saat yönünde cıvatalayın.
- Depo kapağını duyulur biçimde oturana kadar kapatın. Depo kapağı kaportaya dayanmalıdır.
UYARI
Otogazın uygun olmayan kullanımı patlama, yangın, ağır yanma ve yaralanmalara neden olabilir.
- Otogaz, patlayıcı ve kolay alev alabilen bir maddedir.
- Yakıt alım işleminden sonra az bir miktar otogaz dışarı çıkabilir. Cilde temasında donma tehlikesi vardır.
Araç teslimat kapsamına bir adaptör dahildir Bazı ülkelerde farklı dolum sistemleri yaygın olduğundan, genel olarak aracınızda tüm adaptörleri bulundurmanız önerilir.
Çok yüksek çevre sıcaklığında aşırı ısınma koruması otogaz yakıt alma sistemini kapatabilir.
Çok yüksek çevre sıcaklığında aracın otogaz deposundaki basınç otogaz yakıt sistemi gaz deposundakibasınçla aynı veya daha fazla olabilir. Fiziksel nedenlerle aracın yakıt alması mümkün olmaz.
Otogaz doldurma sisteminin dolum bağlantıları uygulamada farklı olabilir. Dolum yöntemi bilinmiyorsa işlem yetkili benzin istasyonu personeli tarafından uygulanmalıdır.
Dolum işlemi sırasında ortaya çıkan sesler normaldir ve bir sistem arızasını göstermez.
Dolum miktarları
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgilerini⇒Konuya giriş
Yakıt deposu dolum miktarı | |
---|---|
Benzinli ve dizel motorlar | Yaklaşık 45,0 l, yaklaşık 7,0 l rezerv. |
Otogaz motorua) | Otogaz: Yakl. 52 l. Benzin: yakl. 45,0 l, yakl. 7,0 l rezerve. |
a) Dolum miktarı dış sıcaklığa otogaz dolum sisteminin özelliğine bağlıdır. Yüksek dış ortam sıcaklıklarında otogaz deposunun tam dolum miktarı ile doldurulamama olasılığı vardır.
Yakıt alırken kontroller
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgilerini⇒Konuya giriş
Kontrol listesi
Cam yıkama suyu seviyesi Cam sileceği ve yıkama sistemi.
Motor yağı seviyesi Motor yağı
Motor soğutma suyu seviyesi Motor soğutma suyu
Fren hidroliği seviyesi Frenleme, durma ve park etme.
Lastik basıncı Tekerlek ve lastikler.- Trafik güvenliği için gerekli olan araç aydınlatmaları:
- Sinyal lambası
- Park lambası, kısa far ve uzun far
- Arka lambalar
- Fren lambaları
- Arka sis farları
Gerekli çalışmaları ve genel güvenlik talimatlarını bilmiyorsanız, yanlış işletim türü ve fren hidroliği ve uygun olmayan aletlere sahipseniz kesinlikle motorda ve motor bölmesinde çalışma yapmayın ⇒ Motor bölmesindeki çalışmalar için ön hazırlıklar . Gerektiğinde tüm bu çalışmaları bir Yetkili Servis tarafından yaptırmalısınız. Düzenli olarak, en iyisi yakıt alırken aşağıdakileri kontrol edin:
Ampul değişimi bilgileri ⇒ Ampul değişimi .
Yakıt
Konuya giriş
Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Depo kapağının iç tarafında fabrika tarafından ilgili araç için yakıt türleri bilgilerinin yer aldığı bir etiket takılmıştır.
Tamamlayıcı bilgiler ve uyarı notları:
- ⇒KitapçıkServis çizelgesi,
UYARI
Yakıtın uygun olmayan kullanımı patlama, yangın, ağır yanma ve yaralanmalara neden olabilir.
- Yakıt patlayıcı ve kolay alev alabilen bir maddedir.
- Yakıtla ilgili geçerli güvenlik bilgileri ve bölgesel talimatlara dikkat edin.
Yakıt türleri
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgilerini⇒Konuya giriş
Doldurulacak olan yakıt türü aracın motor donanımına bağlıdır. Depo kapağının iç tarafında fabrika tarafından ilgili araç için yakıt türleri bilgilerinin yer aldığı bir etiket takılmıştır.
Volkswagen, en düşük yakıt tüketimini sağlamak ve motor hasarlarını önlemek için kükürt oranı en az olan veya kükürt içermeyen yakıtı kullanmanızı önerir.
Olası yakıt türleri | Alternatif isimlendirmeler | Diğer bilgiler |
---|---|---|
OKTANa) 91 | Normal benzin, Regular unleaded | ⇒ Benzin yakıtı |
OKTANa) 95 | Süper Benzin, Premium, kurşunsuz 95 | |
OKTANa) 98 | Süper Plus Benzin, kurşunsuz 98 | |
Dizel | ⇒ Dizel yakıt | |
Otogaz | Sıvı gaz, LPG | ⇒ Otogaz |
a) OKTAN = RON
Benzin yakıtı
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgilerini⇒Konuya giriş
Benzin çeşitleri
Benzinli motorlu araçlar Avrupa normu EN 228'e uygun kurşunsuz benzinle çalıştırılmalıdır ⇒ .
Benzin çeşitleri oktan sayısı ile ayırt edilir, örneğin 91, 95, 98 veya 99 oktan (ROZ) (ROZ = Research Oktan Zahl). Araç motor için gerekenden daha yüksek oktan sayısına sahip benzinle doldurulabilir. Fakat bu yakıt tüketimi veya motor performansı için bir avantaj değildir.
Volkswagen, benzinli motorlar için en düşük yakıt tüketimini sağlamak amacıyla kükürt oranı en az olan veya kükürt içermeyen yakıtı kullanmanızı önerir.
Benzin katkı maddeleri
Benzinin kalitesi motorun çalışmasını, gücünü ve ömrünü etkilemektedir. Bu nedenle katkılı (Additiven) kaliteli benzin doldurun. Bu katkılar korozyondan korur, yakıt sistemini temizler ve motorda tortu oluşmasını önler.
Katkılı kaliteli benzin mevcut değilse veya motor arızası mevcutsa yakıt alırken gerekli benzin katkıları karıştırın ⇒ .
Tüm benzin katkı maddelerinin etkili olduğu kanıtlanmamıştır. Uygun olmayan benzin katkılarının kullanımı motor ve katalitik konvertör hasarlarına neden olabilir. Metal katkılı benzin katkıları kesinlikle kullanılmamalıdır.
Metal katkılar vuruntuyu iyileştirmek veya oktan sayısını artırmak için sunulan benzin katkılarında da bulunabilir ⇒
Volkswagen Benzinli motorlar için Volkswagen ve Audi orijinal yakıt katkılarını önerir. Volkswagen Yetkili Servislerinden bu katkılar ve kullanım bilgileri alınabilir.
NOT
- Sadece yeterli oktan sayısına sahip ve EN 228'e uygun yakıt alınmalıdır. Aksi takdirde motorda ve yakıt sisteminde ciddi hasarlar oluşabilir. Ayrıca motorun performans kaybına ve devre dışı kalmasına neden olabilir.
- Uygun olmayan benzin katkılarının kullanımı motor ve katalitik konvertör hasarlarına neden olabilir.
- Acil durumda düşük oktan sayısına sahip benzin doldurulmuşsa motor sadece orta devirle ve düşük motor yükü ile çalıştırılmalıdır. Yüksek motor devirlerinden kaçının ve motora aşırı derecede yüklenmeyin . Aksi takdirde motor hasarları oluşabilir! Mümkün olduğunca yeterli oktan sayısına sahip yakıt doldurun.
- Metal içerdiği belirtilmiş olan yakıtların yakıt pompasında kullanılmasına izin verilmez. LRP yakıtlar (lead replacement petrol) da, yüksek yoğunlukta metalik katkılar içermektedir. Motor hasarları tehlikesi!
- Bir depo kurşunlu yakıt veya diğer metal katkılı yakıt kullanımı bile motor hasarlarına ve katalitik konvertörün büyük ölçüde zarar görmesine neden olabilir.
Dizel yakıt
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgilerini⇒Konuya giriş
Dizel yakıt
Dizel yakıt, EN 590 Avrupa normuna (Almanya'da EN 590 veya DIN 51628) uygun olmalıdır.
Yüksek kükürt oranına sahip dizel yakıtta kısa servis aralıkları geçerlidir ⇒KitapçıkServis programı, ⇒ Dizel yakıtın yüksek kükürt oranına sahip olduğu ülkeleri Volkswagen Yetkili Servislerinden öğrenebilirsiniz.
Akışkanlık sağlayıcılar olarak bilinen yakıt katkıları ve benzeri maddeler dizel yakıta karıştırılmamalıdır.
Kış dizeli
Yaz dizeli kullanılması durumunda 0 °C (+32 °F) sıcaklığın altında çalışma sorunları meydana gelebilir, çünkü yakıtta parafin ayrışması nedeniyle yoğunlaşma olacaktır. Bu nedenle örneğin Almanya'da soğuk aylarda -20 °C (-20.00 °C) altında da güvenli biçimde kullanılabilen kış dizeli mevcuttur.
Farklı iklimsel koşullara sahip ülkelerde farklı sıcaklık aralığına sahip dizel yakıt sunulmaktadır. İlgili ülkede herhangi bir Volkswagen Servis ve benzin istasyonu size, kullanılan dizel yakıt hakkında bilgi verebilir.
Soğuk dizel motorun kış sıcaklıklarında sıcak havalarda olduğundan daha fazla sese neden olması normaldir. Ayrıca egzoz gazı çalıştırma ve ısınma sürecinde hafif mavimsi olabilir. Egzoz miktarı dış sıcaklığa bağlıdır.
Filtre ön ısıtması
Dizel araçlar bir ön ısıtmalı filtre sistemi ile donatılmışlardır. Böylece yakıt sistemi -15 °C (+5.0 °F)'ye kadar soğuğa dayanıklı olan kış dizeli kullanımında yakl. -24 °C (-11.2 °F)'ye kadar işletim güvenliğine sahiptir.
-24 °C (-11.2 °F) altındaki sıcaklıklarda yakıt motorun çalışmayacağı şekilde koyulaşıyorsa araç bir süre ısıtılması için sıcak bir garajda veya atölyede bekletilmelidir.
UYARI
Kesinlikle çalıştırma hızlandırıcısı kullanmayın. Bir çalıştırma hızlandırıcısı ağır yaralanmalara ve motor hasarlarına neden olabilecek şekilde patlayabilir veya motorun aniden yüksek devirde dönmesine neden olabilir.
NOT
- Araç biodizel kullanımı için uygun değildir ve kesinlikle Biodizel ile doldurulmamalı ve çalıştırılmamalıdır. Aksi takdirde yakıt sisteminde hasarlar ve motor hasarları oluşabilir!
- EN 590 veya aynı değerde bir norm (Almanya'da örn. DIN 51628) çerçevesinde biodizelin dizel yakıta karıştırılmasına dizel üreticiler tarafından onay verilmiştir ve motorda veya yakıt sisteminde bir arızaya sebep olmaz.
- Dizel motor sadece dizel yakıtın kullanılması için geliştirilmiştir. Bu nedenle benzin, sıcak yağ veya diğer uygun olmayan yakıtlar kullanılmamalıdır. Bu yakıt türlerinin içerdiği maddeler yakıt sistemine ve motora ciddi zararlar verebilir.
- Yüksek kükürt oranına sahip dizel yakıt kullanımı dizel partikül filtresinin kullanım ömrünü büyük ölçüde azaltır. Dizel yakıtın yüksek kükürt oranına sahip olduğu ülkeleri Volkswagen Yetkili Servislerinden öğrenebilirsiniz.
Otogaz
Şek.. 130 Otogaz'a geçiş tuşu.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgilerini⇒Konuya giriş
Araç yeni çalıştırıldığında otomatik olarak en son elle seçilen işletim durumu oluşturulur. Örn. otogaz işletimi elle açılmışsa motor önce benzin işletiminde çalışır ve otogaz işletimi için belirtilen koşullar karşılandığında ⇒ Otogaz işletimini açma otomatik olarak otogaz işletimine geçer.
Otogaz işletimini açma
- tuşuna basın.
Bir sistem kontrolünden sonra aşağıdaki koşullar karşılanmışsa motor benzinle çalışma işleminden otogaz işletimine geçer.
- Otogaz deposunda yeterli miktarda otogaz.
- Motor soğutma suyu otogaz işletimi için gerekli sıcaklığa ulaşmıştır.
- Otogaz işletimi için gereken çevre sıcaklığı mevcut.
- Motor devri 1200 dv/dk. üzerinde.
- Otogaz sistemi kontrolü tamamlanmış ve belirtilen bekleme süresi dolmuş. (Bu işlem birkaç dakika sürebilir.)
- Sistem kontrolünde arıza tespit edilmemiş.
Otogaz göstergesindeki yeşil kontrol lambası yanar.
Benzin işletimini açma
- tuşuna basın.
Otogaz göstergesindeki yeşil kontrol lambası söner.
Motor çalıştırıldığında veya otogaz işletimi koşullarından biri karşılanmadığında benzin işletimi otomatik olarak açılır. Koşullar tekrar yerine getirildiğinde motorun sonraki çalıştırılmasında otogazla çalıştırmaya geçilir.
Otogaz sisteminde sistem hatası
Gösterge tablosu ekranındaki gösterge | Davranış |
---|---|
Fehler: LPG. Werkstatt! "Arıza: LPG. Yetkili Servis" | Yetkili servise başvurun ve sistemin hemen kontrol edilmesini sağlayın. |
Gasbetrieb zurzeit nicht möglich. Bordbuch! "Şu anda gaz işletimi mümkün değil. Araç el kitabı!" | Otogaz işletimi için tüm koşulların karşılanıp karşılanmadığını kontrol edin⇒ Otogaz işletimini açma . Karşılanmışsa Yetkili servise başvurun ve sistemin hemen kontrol edilmesini sağlayın. |
Benzinbetrieb zurzeit nicht möglich. Bordbuch! "Şu anda benzin işletimi mümkün değil. Araç el kitabı!" | Yetkili servise başvurun ve sistemin hemen kontrol edilmesini sağlayın. |
Otogaz kalitesi ve tüketimi
Avrupa çapında otogaz kalite talepleri DIN EN 589 içinde ortak birim olarak düzenlenmiştir ve böylece sorunsuz biçimde sınır ötesi kullanıma olanak sağlanmıştır.
Otogaz Propan-Butan karışımından oluşmaktadır.
Kış gazı ve yaz gazı arasında fark vardır. Kış gazı daha yüksek propan gazı oranına sahiptir. Bu, kış gazı ile yaz gazına oranla daha düşük mesafe katedilmesine neden olmaktadır (daha yüksek tüketim).
Araç motor kumandası otomatik olarak otogaz türüne adapte edilir. Bu nedenle yakıt deposunda her iki otogaz türü karıştırılabilir. Bu nedenle başka bir kalitede yakıt almak için otogaz deposunun tamamen boşaltılmasına gerek yoktur.
Güvenli otogaz kullanımı
Gaz kokusunda veya otogaz sisteminin sızdırmasında ⇒ :
- Aracı hemen durdurun.
- Kontağı kapatın.
- Aracın yeterince havalanması için tüm kapıları açın.
- Yanıyorsa sigaraları hemen söndürün.
- Alev alabilen veya yanıcı cisimleri araçtan uzaklaştırın veya kapatın.
- Gaz kokusu devam ediyorsa sürüşe devam etmeyin!
- Yetkili Servis'ten uzman yardımı alın. Arızanın giderilmesini sağlayın.
UYARI
Araçtaki veya yakıt alırken ortaya çıkan gaz kokusunun dikkate alınmaması ağır yaralanmalara neden olabilir.
- Gerekli uygulamaları yapın.
- Risk bölgesini terk edin.
- Gerekirse kurtarma ekiplerine başvurun.
Otogaz sistemini düzenli olarak servis programına göre yetkili serviste kontrol ettirin.
Araç, gazlı işletimde olduğunda durdurulmuş olsa dahi motor daima benzinli işletimde çalışır. Benzin yakıt deposunu kesinlikle tamamen boşaltmayın.
Çok sık kısa mesafeli trafikte, özellikle soğuk dış ortam sıcaklıklarında, araç genellikle otogazlı işletim yerine benzin ile işletilir. Bundan dolayı benzin deposu otogaz deposundan daha çabuk boşalır.
Gösterge tablosunda uyarı ve bilgi metni göstergesi olan araçlarda otogaz işletimine dair bilgiler gösterilebilir.
Yakıt tüketimi bilgileri
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgilerini⇒Konuya giriş
Verilen yakıt tüketimi ve emisyon değeri bilgileri tek bir araca ilişkin değildir, farklı araç tipleri arasında bir karşılaştırma yapmaya hizmet eder. Bir aracın yakıt tüketimi ve CO2 emisyonları, sadece aracın yakıt tüketimine değil aynı zamanda sürüş tarzınıza ve başka teknik olmayan faktörlere de bağlıdır.
Yakıt tüketim değerlerinin belirlenmesi
Yakıt tüketimi ve emisyon değerleri EG 715/2007 veya EWG 80/1268 yönergesine göre günümüzde geçerli kapsamda belirlenir ve verilen boş araç ağırlığında geçerlidir. Veriler tek araca yönelik değildir. Yakıt tüketimini belirlemek amacıyla kontrol alanında iki ölçüm uygulanmaktadır. Bu esnada aşağıdaki kontrol şartları yerine getirilmektedir:
Şehir içi | Şehir içi yakıt tüketiminin ölçülmesi motor soğuk durumdayken başlar. Ardından 0 ve 50 km arasında (30 mph) bir şehiriçi sürüş simülasyonu yapılır. |
Şehir dışı | Şehir dışı periyotlarında günlük sürüşe uygun olarak araç tüm viteslerde bir çok defa hızlandırılır ve frenlenir. Bu sırada, sürüş hızı 0 ile 120 km/saat (75 mph) arasında değişir. |
Kombine edilir | Kombine yakıt tüketimi, şehiriçi periyodu için yaklaşık %37 ve şehirdışı periyodu için %63 ağırlıklı alınarak hesaplanmaktadır. |
CO2 emisyon kombinasyonu | Kombine karbondioksit emisyonlarını belirlemek için, her iki periyodda (şehiriçi ve şehirdışı) egzoz gazı toplanır. Bu işlemden sonra egzoz gazları değerlendirilir ve CO2-Emisyon değerini oluşturulur. |
İlgili donanıma bağlı olarak boş ağırlık değişebilir. Bundan dolayı yakıt tüketim değerlerinde ve CO2-emisyonunda az sapmalar görülebilir.
Yakıt tüketim değerleri uygulamada EG 715/2007 veya EWG 80/1268 yönergesine göre belirlenen değerlerden sapma gösterebilir.
Yakıt tüketimi
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgilerini⇒Konuya giriş
Teknik nedenlerle veya kumandaya yönelik nedenlerle diğer ülkelerde bazı motorların yakıt tüketim değerleri aşağıdaki bilgilerden farklı olabilir.
Benzinli Motorlar
Motor gücü | MKB "Çok fonksiyonlu gösterge" | Şanzıman türü | EG 715/2007 veya EWG 80/1268 yönergesine göre yakıt tüketimi | ||
---|---|---|---|---|---|
Şehir içi | Şehir dışı | Kombine edilir | |||
44 kWa) | CGPB | SG5 | 7,3 l/100 km | 4,5 l/100 km | 5,5 l/100 km |
44 kWa) | CHFA | SG5 | — l/100 kmb) | — l/100 kmb) | — l/100 kmb) |
51 kWa) | CGPA | SG5 | 7,3 l/100 km | 4,8 l/100 km | 5,7 l/100 km |
51 kW BlueMotion Technology | CGBA | SG5 | 6,8 l/100 km | 4,3 l/100 km | 5,2 l/100 km |
55 kW | CJLA | SG5 | — l/100 kmb) | — l/100 kmb) | — l/100 kmb) |
63 kW | CGGB | SG5 | 8,2 l/100 km | 4,9 l/100 km | 6,1 l/100 km |
DSG®7 | 7,9 l/100 km | 4,8 l/100 km | 5,9 l/100 km | ||
66 kW | CBZC | SG5 | — l/100 kmb) | — l/100 kmb) | — l/100 kmb) |
DSG®7 | — l/100 kmb) | — l/100 kmb) | — l/100 kmb) | ||
77 kW | CBZB | SG6 | 7,0 l/100 km | 4,6 l/100 km | 5,5 l/100 km |
DSG®7 | 7,1 l/100 km | 4,6 l/100 km | 5,5 l/100 km | ||
132 kW | CAVE | DSG®7 | 7,5 l/100 km | 5,1 l/100 km | 5,9 l/100 km |
Dizel motorlar
Motor gücü | MKB "Çok fonksiyonlu gösterge" | Şanzıman türü | EG 715/2007 veya EWG 80/1268 yönergesine göre yakıt tüketimi | ||
---|---|---|---|---|---|
Şehir içi | Şehir dışı | Kombine edilir | |||
55 kW , DPF olmadan | CFWA | SG5 | 5,1 l/100 km | 3,6 l/100 km | 4,1 l/100 km |
55 kW BlueMotion, DPF ile | CFWA | SG5 | 4,2 l/100 km | 3,1 l/100 km | 3,5 l/100 km |
66 kW , DPF ile | CAYB | SG5 | 5,6 l/100 km | 3.8 l/100 km | 4,4 l/100 km |
DSG®7 | 5,6 l/100 km | 4,2 l/100 km | 4,7 l/100 km | ||
66 kW BlueMotion teknolojisi, DPF ile | CAYB | SG5 | 4,7 l/100 km | 3,3 l/100 km | 3.8 l/100 km |
77 kW , DPF ile | CAYC | SG5 | 5,6 l/100 km | 3.8 l/100 km | 4,4 l/100 km |
Otogaz motoru
Motor gücü | MKB "Çok fonksiyonlu gösterge" | Şanzıman türü | EG 715/2007 veya EWG 80/1268 yönergesine göre yakıt tüketimi | ||
---|---|---|---|---|---|
Şehir içi | Şehir dışı | Kombine edilir | |||
60 kW (BiFuel) otogaz işletiminde 60 kW (BiFuel) Benzin işletiminde | CNKA | SG5 | Otogaz işletimi: 10,4 l/100 km Benzin işletimi: 8,1 l/100 km | Otogaz işletimi: 6,0 l/100 km Benzin işletimi: 4,8 l/100 km | Otogaz işletimi: 7,6 l/100 km Benzin işletimi: 6,0 l/100 km |
a) Egzoz normu EU2 olan araçlarda verilen değerler sapma gösterebilir.
b) Veriler baskı aşamasında henüz hazır değildi.
CO2-emisyonu
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgilerini⇒Konuya giriş
Benzinli Motorlar
Motor gücü | MKB "Çok fonksiyonlu gösterge" | Şanzıman türü | CO2 emisyonu |
---|---|---|---|
44 kWa) | CGPB | SG5 | 128 g/km |
51 kWa) | CGPA | SG5 | 132 g/km |
51 kW BlueMotion Technology | CGBA | SG5 | 119 g/km |
55 kW | CJLA | SG5 | — g/kmb) |
63 kW | CGGB | SG5 | 143 g/km |
DSG®7 | 139 g/km | ||
66 kW | CBZC | SG5 | — g/kmb) |
DSG®7 | — g/kmb) | ||
77 kW | CBZB | SG6 | 128 g/km |
DSG®7 | 128 g/km | ||
132 kW | CAVE | DSG®7 | 139 g/km |
Dizel motorlar
Motor gücü | MKB "Çok fonksiyonlu gösterge" | Şanzıman türü | CO2 emisyonu |
---|---|---|---|
55 kW , DPF olmadan | CFWA | SG5 | 108 g/km |
55 kW BlueMotion, DPF ile | CFWA | SG5 | 91 g/km |
66 kW , DPF ile | CAYB | SG5 | 116 g/km |
DSG®7 | 122 g/km | ||
66 kW BlueMotion teknolojisi, DPF ile | CAYB | SG5 | 99 g/km |
77 kW , DPF ile | CAYC | SG5 | 116 g/km |
Otogaz motoru
Motor gücü | MKB "Çok fonksiyonlu gösterge" | Şanzıman türü | CO2 emisyonu |
---|---|---|---|
60 kW (BiFuel) otogaz işletiminde 60 kW (BiFuel) Benzin işletiminde | CNKA | SG5 | 123 g/km (otogazla çalıştırma) 139 g/km (Benzinle çalıştırma) |
a) Egzoz normu EU2 olan araçlarda verilen değerler sapma gösterebilir.
b) Veriler baskı aşamasında henüz hazır değildi.
KAYNAK : binekapps.vw.com.tr/
Follow @AlpWebSite
Bizi Takip Edin
Tweetle
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder