15.12.2018

Volkswagen POLO-(1.4-2015) Klavuzu-11




VOLKSWAGEN POLO 1.4 BENZİNLİ 2015 MODEL KULLANIM KLAVUZU

NOT : Bu klavuz aynı model aracın 2011-2012-2013-2014-2016 yıl üretimleriyle ufak tefek birtakım değişiklikler olsada hemen hemen uyum sağlamaktadır.

BÖLÜM-11

BAKIM - TEMİZLİK - ONARIM

İÇİNDEKİLER :


Motor görünüşü
Motor kaputu
Kontrol lamp.
Motor yağı türleri
Motor yağ seviyesi
Motor soğutma suyu sıcaklık göstergesi
Motor soğutma su ilavesi- sınırı

Araç aküsü

Motor bölmesinde

Motor bölmesindeki çalışmalar için ön hazırlıklar

 Konuya giriş

Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Motor bölmesindeki tüm çalışmalardan önce aracı daima düz ve taşıma gücü olan bir zeminde güvenli şekilde park edin.
Aracın motor bölmesi tehlikeli bir bölgedir . Gerekli çalışmaları ve genel güvenlik talimatlarını bilmiyorsanız, yanlış işletim türü ve fren hidroliği ve uygun olmayan aletlere sahipseniz kesinlikle motorda ve motor bölmesinde çalışma yapmayın ! Gerektiğinde tüm bu çalışmaları bir Yetkili Servis tarafından yaptırmalısınız. Uygun olmayan çalışmalar ağır yaralanmalara neden olabilir.
Tamamlayıcı bilgiler ve uyarı notları:










UYARI
Bakım çalışmaları sırasında aracın dikkatsizce hareket ettirilmesi ciddi yaralanmalara neden olabilir.
  • Kaymaya karşı emniyete alınmadığında kesinlikle aracın altında çalışmayın. Tekerlekler zemine temas ederken aracın altında çalışırsanız araç zeminde durmalıdır, tekerlekler bloke olmalıdır ve araç anahtarı kontak kilidinden çekili olmalıdır.
  • Aracın altında çalışılacaksa, araç ayrıca uygun takozlarla güvenli bir şekilde desteklenmelidir. Kriko bunun için yeterli değildir ve ağır yaralanmaya neden olabilir.
  • Start-Stopp işletimi kapalı olmalıdır.

UYARI
Her aracın motor bölmesi tehlikeli bir yerdir ve ağır yaralanmalara neden olabilir!
  • Tüm çalışmalarda daima dikkatli olun ve genel güvenlik talimatlarını dikkate alın. Kesinlikle kişisel risk almayın.
  • Gerekli uygulamaları bilmiyorsanız kesinlikle motordaki ve motor bölmesindeki çalışmaları yapmayın. Uygulamaları bilmiyorsanız gerekli çalışmaları Yetkili Serviste yaptırın. Uygun yapılmayan çalışmalar ağır yaralanmalara neden olabilir.
  • Motor kaputunu buhar veya soğutma suyu çıktığı sürece kesinlikle açıp kapatmayın. Sıcak buhar veya soğutma suyu ağır derecede yanmaya neden olabilir. Daima motor bölmesinden buhar veya soğutma suyu çıkmayana kadar bekleyin.
  • Motor kaputunu açmadan önce daima motoru soğutun.
  • Motorun veya egzoz sisteminin sıcak parçaları ciltte yanıklara neden olabilir.
  • Motor soğuduğunda motor kaputunu açmadan önce aşağıdakiler dikkate alınmalıdır.

    • El frenini sıkı çekin ve vites kolunu P konumuna getirin veya düzşanzıman vites kolunu nötr konuma getirin.

    • Araç anahtarını kontak kilidinden çıkarın.

    • Çocukları daima motor bölmesinden uzak tutun ve kesinlikle gözetimsiz bırakmayın.
  • Motor soğutma sistemi sıcak motorda basınç altındadır. Motor sıcakken kesinlikle motor soğutma suyu genleşme kabının kapağını açmayın. Bu nedenle soğutma suyu sıçrayabilir ve ağır yanma ve yaralanmalara neden olabilir.

    • Kapağı yavaşça ve dikkatlice saat yönü tersine çevirerek açın ve bu sırada kapağa aşağı doğru hafif basın.

    • Yüzünüzü, ellerinizi ve kollarınızı daima sıcak motor soğutma suyuna veya buhara karşı büyük ve kalın bir bezle koruyun.
  • Eklerken motor parçalarına veya egzoz sistemine çalıştırma sıvılarını dökmeyin. Dökülen çalışma sıvıları yangına neden olabilir.

UYARI
Elektrik sisteminin yüksek voltajı elektrik çarpmasına, yanmaya,ağır yaralanmaya ve ölüme neden olabilir!
  • Elektrik sistemini kesinlikle yanlış bağlamayın. Araç aküsü patlayabilir.
  • Elektrik çarpması ve ağır yaralanmaları önlemek için; motor çalışırken veya çalıştırıldığında aşağıdakilere dikkat edin:

    • Ateşleme sisteminin elektrik kablolarına kesinlikle dokunmayın.

    • Akım kablosuna ve gaz deşarjlı lamba bağlantılarına temas etmeyin.

UYARI
Motor bölmesinde ağır yaralanmalara neden olabilecek dönen parçalar mevcuttur.
  • Kesinlikle bu alana veya radyatör vantilatörüne dokunmayın. Rotor yapraklarına temas ağır yaralanmaya neden olabilir. Vantilatör sıcaklık kumandalı olduğundan kendiliğinden çalışabilir - kontak kapalı olduğunda veya anahtar takılı değilken de çalışır.
  • Çalıştırma esnasında veya motor çalışırken çalışmalar yapılmak zorundaysa dönen parçalardan (örneğin V kayışı, alternatör, radyatör fanı) ve yüksek gerilimli ateşleme sisteminden kaynaklanan bir tehlike mevcuttur. Daima en büyük dikkati gösterin.

    • Dönen motor parçalarına beden parçalarınızın, takılarınızın, kravatınızın, gevşek kıyafet parçalarının ve saçlarınızın takılmamasına dikkat edin. Çalışmalardan önce motor parçalarına takılmaması için takı ve kravatınızı çıkartın, saçlarınızı yukarı bağlayın ve tüm kıyafet parçalarınızı sabitleştirin.

    • Daima büyük bir dikkat gösterin ve gaz pedalına kesinlikle dikkatsizce basmayın. El freni çekiliyken bile araç harekete geçebilir.
  • Motor bölmesinde bez veya alet gibi cisimler bırakmayın. Bırakılan cisimler fonksiyon arızalarına, motor hasarlarına ve yangına neden olabilir.

UYARI
Motor bölmesindeki işletim sıvıları ve bazı malzemeler kolay alev alır ve yangın ve ağır yaralanmaya neden olabilir.
  • Kesinlikle sigara içmeyin.
  • Kesinlikle açık alev veya kıvılcım yakınında çalışmayın.
  • Motor üzerine kesinlikle işletim sıvısı dökmeyin. Bunlar sıcak motor parçalarında alev alabilir ve yaralanmalara neden olabilir.
  • Yakıt sisteminde veya elektrik sisteminde çalışmalarda aşağıdakileri dikkate alın:

    • Araç aküsünün kutup başlarını daima ayırın. Araç aküsü kutup başları ayrıldığında araç kilitlerinin açık olmasına dikkat edin, aksi takdirde hırsızlık uyarı sistemi alarmı aktifleşir.

    • Kesinlikle ısıtmanın veya diğer açık alevlerin yakınında çalışmayın.
  • Daima çalışan ve test edilmiş bir yangın söndürücüyü yakında bulundurun.

NOT
Çalıştırma sıvılarını ilave ederken veya değiştirirken, bu sıvıların doğru kaplarda bulunmasına dikkat edin. Yanlış işletim sıvıları ağır çalışma bozukluğuna ve motor hasarına neden olabilir!

Araçtan sızan araç çalıştırma sıvıları çevreye zarar verir. Bu nedenle aracın altındaki zemini düzenli olarak kontrol edin. Zeminde yağ veya diğer işletim sıvıları lekesi görülüyorsa aracı Yetkili Serviste kontrol ettirin. Taşan işletim sıvılarını uygun biçimde imha edin.

Motor bölmesindeki çalışmalar için aracın hazırlanması

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş

Kontrol listesi

    Aşağıdaki işlemler, özellikle de motor bölmesindeki çalışmalarda, daima verilen sırada uygulanmalıdır :

  • Aracı düz ve sabit bir zeminde emniyetli şekilde park edin.

  • Fren pedalına basın ve motor durana kadar pedalı basılı tutun.

  • El frenini sıkıca çekin Frenleme, durma ve park etme.

  • Vites kolunu nötr konuma veya P vites kolu konumuna getirin Vites geçişi.

  • Motor durdurulmalı ve araç anahtarı kontak kilidinden çıkartılmalıdır Motorun çalıştırılması ve durdurulması.

  • Motoru yeterince soğutun.

  • Çocukları ve diğer kişileri daima motor bölmesinden uzakta tutun.

  • Aracın beklenmedik şekilde kaymamasına dikkat edin.

UYARI
Kendi güvenliğiniz için önemli olan kontrol listesini dikkate almadığınızda ağır yaralanmalar ortaya çıkabilir.
  • Kontrol listesindeki uygulamalara daima uyun ve genel olarak geçerli güvenlik önlemlerini dikkate alın.

Motor kaputunun açılması ve kapatılması


Şek.. 131 A: Sürücü tarafı ayak bölmesinde kilit açma kolu B: Motor kaputundaki kilit açma kolu.

Şek.. 132 C: Motor bölmesinde kapak desteği tutucusu. D: Açık motor kaputu.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Motor kaputunun açılması

  • Motor kaputu açılmadan önce cam silecek kolunun ön cama dayanmasını sağlayın 

  • Sürücü kapısını açın ve kilit açma kolunu ok yönünde çekin ⇒ Şek.. 131①. Motor kaputu yay kuvveti ile kilit taşıyıcısı kilidinden dışarı sıçrar .

  • Motor kaputunu biraz kaldırın ve motor kaputunu tamamen açmak için aynı anda kilit açma koluna ok yönünde bastırın ⇒ Şek.. 131②

Motor kaputunun kapatılması

  • Motor bölmesi kapağını hafifçe kaldırın .


  • Motor kaputu yakl. 30 cm. yükseklikte kilit taşıyıcısı kilidine oturur -bastırmayın!
Motor kaputu kapanmamışsa motor kaputunu tekrar açın ve doğru kapatın.
Doğru kapatılmış bir motor kaputu çevredeki kaporta parçaları ile bitişir.

UYARI
Doğru olarak kapatılmamış motor kaputu sürüş esnasında açılabilir ve öne doğru olan görüşünüzü engelleyebilir. Kazalara ve ağır yaralanmalara neden olabilir.
  • Motor kaputunu kapattıktan sonra kilidin kilit taşıyıcısına doğru oturmasını kontrol edin. Motor kaputu, diğer kaporta parçalarıyla uyum içinde olmalıdır.
  • Sürüş sırasında motor kaputunun doğru kapatılmadığı tespit edilirse aracı hemen durdurun ve motor kaputunu kapatın.
  • Motor kaputu sadece hareket alanında kimse bulunmadığında kapanır.

NOT
  • Motor kaputunda ve cam silecek kolunda hasarı önlemek için motor kaputunu sadece cam silecekleri katlanmışken açın.
  • Sürüşe başlamadan önce cam silecek kollarını daima cama doğru katlayın.

Motor yağı


 Konuya giriş

Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Tamamlayıcı bilgiler ve uyarı notları:

  • ⇒KitapçıkServis çizelgesi,



UYARI
Motor yağının uygun olmayan kullanımı ağır yaralanmalara neden olabilir.
  • Motor yağı ile çalışırken daima koruyucu gözlük kullanın.
  • Motor yağı zehirlidir, çocukların ulaşabileceği yerlerden uzak tutulmalıdır.
  • Motor yağını sadece kapalı orijinal kaplarında muhafaza edin. Bu, imha edilene kadar atık yağlar için de geçerlidir.
  • Motor yağını saklamak için kesinlikle boş yiyecek maddesi kutuları, şişeler veya diğer kaplar kullanmayın, aksi takdirde kişilerin içindeki motor yağını içmesine neden olabilirsiniz.
  • Motor yağı ile düzenli temas cilde zarar verebilir. Motor yağına temas eden cild su ve sabunla yıkanmalıdır.
  • Motor yağı motor çalışırken çok ısınır ve cildi yakabilir. Motoru daima soğutun.

Taşan motor yağı dahil diğer tüm işletim sıvıları çevreyi kirletebilir. Taşan çalışma sıvısını toplayın ve çevreye uygun şekilde imha edin.

Uyarı ve kontrol lambaları

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Yanıyorolası nedenlerYardım
m/y/v066MY Motor yağı seviyesi çok düşük.Motoru durdurun. Motor yağı seviyesini kontrol edin ⇒ Motor yağ seviyesi kontrolü ve motor yağı ekleme.
Yanıp sönüyorolası nedenlerYardım
m/r/v066MR Motor yağı basıncı çok düşük.m/r/a103MRSürüşe devam etmeyin!
Motoru durdurun. Motor yağı seviyesini kontrol edin.
- Motor yağı seviyesi normal olmasına rağmen uyarı lambası yanıp sönüyorsa sürüşe devam etmeyin veya motoru çalışır bırakmayın. Motor hasarlarına neden olabilir. Yetkili Servis'ten uzman yardımı alın.
m/y/v066MY Motor yağı sistemi arızalı.Yetkili Servise başvurun. Motor yağı sensörünü kontrol ettirin.

UYARI
Yanmakta olan uyarı lambalarını ve metin mesajlarını dikkate almamak, trafikte yolda kalınmasına, kazalara ve ağır yaralanmalara sebep olabilir.
  • Asla yanmakta olan uyarı lambalarını ve metin mesajlarını yok saymayın.
  • Mümkün ve güvenliyse, en kısa sürede aracı durdurun.

NOT
Yanan kontrol lambaları ve mesajların dikkate alınmaması aracın zarar görmesine neden olabilir.

Motor yağı özelliği

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Kullanılan motor yağı özelliklere uygun olmalıdır.
Doğru motor yağı motorun fonksiyonu ve kullanım ömrü için önemlidir. Fabrika çıkışlı olarak, motora prensipte tüm yıl kullanılabilen kaliteli çok amaçlı yağ doldurulmuştur.
Mümkünde sadece Volkswagen tarafından onaylanan motor yağlarını kullanın . Uzun ömürlü servisi korumak için sadece VW normuna uygun, onaylı uzun ömürlü motor yağı doldurulmalıdır () Belirtilen motor yağlarında çok alanlı kolay çalışma yağları söz konusudur.
Motor yağları sürekli geliştirilmektedir. Volkswagen Yetkili Servislerinden daima güncel değişiklikler hakkında bilgi alabilirsiniz. Bu nedenle Volkswagen motor yağı değişimini bir Volkswagen Yetkili Servisinde yaptırmanızı önerir.
MotorlarMKB "Çok fonksiyonlu gösterge"Motor yağının özellikleri
Uzun ömürlü servise sahip
(QG1)
Zamana veya katedilen kilometreye bağlı servis(QG0, QG2, QG3)
Tüm benzinli motorlarCGPBVW 504 00VW 502 00
CHFA
CGPA
CGBA
CJLA
CBZC
CBZB
CAVE
DPF'e sahip tüm dizel motorlarCFWAVW 507 00VW 507 00
CAYB
CAYC
Dizel partikül filtresine sahip BlueMotion dizel motorlarCFWAVW 507 00VW 507 00
Dizel partikül filtresine sahip BlueMotion teknolojisi dizel motorlarCAYBVW 507 00VW 507 00
Dizel partikül filtresine sahip olmayan tüm dizel motorlarCFWAVW 507 00VW 505 01
60 kW otogaz motorCNKAVW 502 00VW 502 00

NOT
  • Sadece Volkswagen tarafından motor için onaylanan motor yağı kullanılmalıdır. Başka bir motor yağının kullanılması motor hasarına neden olabilir!
  • Ek yağlama maddelerini motor yağı ile karıştırmayın. Bu tip maddelerden dolayı oluşan zarar, garanti kapsamının dışındadır.

Motor yağ seviyesi kontrolü ve motor yağı ekleme


Şek.. 133 Motor yağı seviyesi işaretlerine sahip yağ ölçüm çubuğu.

Şek.. 134 Motor bölmesinde: Motor yağı dolum ağzı kapağı.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Ön hazırlıklar

  • Yanlış motor yağı seviyesi okunmasını önlemek için aracı düz bir zemine park edin.

  • Motor yağı seviyesinin kontrol edilebilmesi için motorun işletim sıcaklığında olması gerekir. Motoru durdurun ve motor yağının yağ karterine geri akması için birkaç dakika bekleyin.

  • Motor kaputunu açın m/r/n157MR⇒ .

  • Motor yağ dolum deliği, kapaktaki sembolü m/k/v066MK⇒ Şek.. 134 ve renkli koldaki yağ ölçüm çubuğundan ayırt edilebilir.
Motor yağı seviyesi kontrolü

  • Yağ ölçüm çubuğunu kılavuz borudan çıkartın ve temiz bir bezle silin.

  • Yağ ölçüm çubuğunu dayanma noktasına kadar kılavuz boruya itin. Yağ ölçüm çubuğunda bir işaret mevcutsa bu işaret ilgili oluğa takılırken kılavuz borunun üst kenarına uymalıdır.

  • Yağ ölçüm çubuğunu tekrar dışarı çekin ve motor yağı seviyesini okuyun .

  • Motor yağı seviyesini okuduktan sonra yağ ölçüm çubuğunu dayanma noktasına kadar kılavuz borunun içine itin.
Motor yağ seviyesi alanları
⇒ Şek.. 133 Motor yağ seviyesine göre gerekli işlemler:
Ⓐ bölgesiYağ eklemeyin.
Ⓑ bölgesiYağ eklenebilir (yakl. 0,5l). Motor yağı seviyesi Ⓐ alanında olabilir, fakat Ⓐ üzerinde olmamalıdır.
Ⓒ bölgesiMutlaka yağ eklenmelidir (yaklaşık 1,0 l). Yağ ekledikten sonra motor yağı seviyesinin Ⓑ alanının yaklaşık olarak ortasında olmasını sağlayın.
Motor yağı seviyesi kontrol edildikten sonra motor yağı eklenmesi
Kademeli olarak sadece az miktarda motor yağı ekleyin.

  • Motor yağ dolum deliği kapağını silindir kapağından çıkartın ⇒ Şek.. 134. Kapağın nerede olduğu açık değilse Yetkili Servise başvurun.

  • Sadece Volkswagen tarafından motor için onaylanan motor yağını küçük miktarda ekleyin (0,5 l üzerinde değil) ⇒ Motor yağı özelliği

  • Fazla dolumu önlemek için her eklemeden sonra motor yağının yağ karterine motor ölçüm çubuğu işaretine kadar akması için beklenmelidir.

  • Tekrar az miktarda motor yağı eklemeden önce motor yağı seviyesini yeniden kontrol edin. Çok fazla motor yağı doldurmayın .

  • Motor yağı seviyesi en az ⇒ Şek.. 133Ⓑ alanında bulunuyorsa motor çalışırken motor yağının taşmasını önlemek için yağ ölçüm çubuğunu kılavuz boruya dayanma noktasına kadar itin.

  • Doldurduktan sonra dolum deliği kapağını kuralına uygun olarak kapatın.

UYARI
Motor yağı motorun sıcak parçalarına ulaştığında alev alabilir. Bu da yangınlara, yanıklara ve başka ağır yaralanmalara neden olabilir.
  • Yağ ilave ettikten sonra, motor yağı dolum deliği kapağının sıkıca kapatılmasına dikkat edin. Böylece motor çalışırken motor yağının taşarak, sıcak motor parçalarına akması önlenmiş olur.

NOT
  • Motor yağ seviyesi ⇒ Şek.. 133Ⓐ alanı üzerindeyse motoru çalıştırmayın. Yetkili Servis'ten uzman yardımı alın. Aksi takdirde katalitik konvertör ve motor zarar görebilir.
  • Çalıştırma sıvılarını ilave ederken veya değiştirirken, bu sıvıların doğru kaplarda bulunmasına dikkat edin. Yanlış işletim sıvıları ağır çalışma bozukluğuna ve motor hasarına neden olabilir!

Yağ seviyesi hiç bir zaman ⇒ Şek.. 133Ⓐ bölgesinin üstünde olmamalıdır. Aksi takdirde dışarı akan yağ, karter havalandırması tarafından emilebilir ve egzoz sisteminden atmosfere verilebilir.

Motor yağı tüketimi

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Motor yağı tüketimi motordan motora farklılık gösterebilir ve motorun kullanım ömrü süresi içinde değişebilir.
Sürüş tarzına ve kullanım koşullarına bağlı olarak yağ tüketimi 1 l / 2000 km'ye kadardır - Yeni araçlarda ilk 5000 km'de bunun üzerindedir. Bu nedenle motor yağı seviyesi düzenli aralıklarla kontrol edilmelidir -en iyisi her yakıt alımında ve uzun yola çıkmadan önce-.
Örn. yaz aylarında uzun otoban sürüşleri, römork işletimi veya yüksek rampa çıkışları gibi özel motor işletiminde motor yağ seviyesi ⇒ Şek.. 133Ⓐalanında olmalıdır.

Motor yağı değişimi

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Servis programındaki verilere göre motor yağı düzenli olarak değiştirilmelidir.
Motor yağı ve filtre değişimini gerekli özel aletler, uzmanlık bilgisi ve atık yağ imhası nedeniyle Yetkili Serviste yaptırın. Volkswagen, bunun için Volkswagen Yetkili Servislerini önermektedir.
Servis aralıklarına dair ayrıntılı bilgi servis programında mevcuttur.
Motor yağına katkı konması motor yağının kısa süre sonra koyu renkte gözükmesini sağlar. Bu durum motor yağını daha sık aralıklarla değiştirmeyi gerektirmez.

UYARI
İstisnai durumlarda araçta motor yağı değişimini kendiniz uygulamak zorundasınız,bunu yaparken aşağıdakilere dikkat etmelisiniz:
  • Daima koruyucu gözlük kullanın.
  • Yanmaları önlemek için daima motoru tamamen soğutun.
  • Yağ tahliye cıvatasını parmağınızla çıkartırken taşan yağın kolunuza akmaması için kolunuzu yatay tutun.
  • Eski yağı toplamak için, motorunuzdaki toplam yağ miktarını alabilecek uygun bir kap kullanın.
  • Boş yiyecek kutularını, şişeleri veya diğer kapları kesinlikle motor yağını muhafaza etmek için kullanmayın, içindeki motor yağı herkes tarafından tanınmayabilir.
  • Motor yağı zehirlidir, çocukların ulaşabileceği yerlerden uzak tutulmalıdır.

Bir motor yağı değişiminden önce atık yağın uygun biçimde imha edilmesi için alan bulunmalıdır.

Atık yağı çevreye duyarlı şekilde imha edin. Atık yağı kesinlikle bahçe, ormanlık alan, kanalizasyon, yol, nehir veya su içine atmayın.

Motor soğutma suyu


 Konuya giriş

Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Gerekli uygulamaları bilmiyorsanız ve uygun olmayan aletlere, yanlış işletim malzemesine ve işletim sıvısına sahipseniz kesinlikle motor soğutma sistemindeki çalışmaları uygulamayın . Bilmiyorsanız tüm çalışmaları bir Yetkili Serviste yaptırmalısınız. Volkswagen, bunun için Volkswagen Yetkili Servislerini önermektedir.
Uygun olmayan çalışmalar ağır yaralanmalara neden olabilir.
Tamamlayıcı bilgiler ve uyarı notları:




UYARI
Motor soğutma suyu zehirlidir!
  • Motor soğutma suyunu sadece kapalı orijinal kabında ve güvenli bir alanda saklayın.
  • Boş yiyecek kutularını, şişeleri veya diğer kapları kesinlikle motor soğutma suyunu muhafaza etmek için kullanmayın, içindeki motor soğutma suyu herkes tarafından tanınmayabilir.
  • Motor soğutma suyunu sadece çocukların ulaşamayacağı yerlerde muhafaza edin.
  • Doğru soğutma suyu katkısı oranının aracın kullanıldığı çevre sıcaklığına uygun olmasını sağlayın.
  • Aşırı düşük sıcaklıklarda soğutma sıvısı donabilir ve araç yolda kalır. Kalorifer de çalışmayacağından yeterli kalınlıkta giyinmemiş yolcular üşüyebilir.

Soğutma suyu ve soğutma suyu katkıları çevreyi kirletebilir. Akan işletim sıvılarını toplayın ve çevreyi de dikkate alarak uygun biçimde imha edin.

Uyarı lambası ve motor soğutma suyu sıcaklık göstergesi


Şek.. 135 Gösterge tablosunda motor soğutma suyu sıcaklık göstergesi: Ⓐ soğuk alan; Ⓑ normal alan; Ⓒ sıcak alan.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Normal sürüş tarzında ibre orta skala alanında bulunur. Motor yüksek devirde çalışırken - özellikle dış ortam sıcaklığı yüksek olduğunda - ibre sağa doğru hareket edebilir.
Kontak açıldığında fonksiyon kontrolü için bazı uyarı ve kontrol lambaları kısa süreli yanar. Birkaç saniye sonra sönerler.
Yanıyorİbre konumu
⇒ Şek.. 135
olası nedenlerYardım
m/r/v122MR 
Uyarı alanı
Motor soğutma suyu sıcaklığı çok yüksekm/r/a103MRSürüşe devam etmeyin!
Mümkün ve güvenliyse aracı durdurun. Motoru durdurun, ibre normal alana gelene kadar motoru soğutun. Motor soğutma suyu seviyesini kontrol edin ⇒ Motor soğutma suyu seviyesinin kontrolü ve motor soğutma suyu eklenmesi.

Normal alan
Motor soğutma suyu seviyesi çok düşükSoğutulan motorda motor soğutma suyu seviyesini kontrol edin ve seviye çok düşükse motor soğutma suyu ekleyin ⇒ Motor soğutma suyu seviyesinin kontrolü ve motor soğutma suyu eklenmesi.
Motor soğutma suyu seviyesi normalse bir sistem arızası vardır.
--Motor soğutma suyu sistemi arızalı.m/r/a103MRSürüşe devam etmeyin'
Yetkili Servise başvurun .
m/b/v122MB --Otogaz motorunda motor soğutma suyu sıcaklığı çok düşük.Yüksek motor devirlerinden kaçının ve motora aşırı derecede yüklenmeyin . Yeterli işletim sıcaklığına ulaşılana kadar bekleyin.
--
Soğuk alan
--Motor işletim sıcaklığında değilse yüksek motor devirleri ve yüksek motor yükünden kaçının.
Yanıp sönüyorolası nedenlerYardım
m/r/v122MR Motor soğutma suyu sistemi arızalı.Yetkili Servis'ten uzman yardımı alın.

UYARI
Yanmakta olan uyarı lambalarını ve metin mesajlarını dikkate almamak, trafikte yolda kalınmasına, kazalara ve ağır yaralanmalara sebep olabilir.
  • Yanan uyarı lambalarını ve mesajları daima dikkate alın.
  • Asla yanmakta olan uyarı lambalarını ve metin mesajlarını yok saymayın.
  • Mümkün ve güvenliyse, en kısa sürede aracı durdurun.

NOT
Yanan kontrol lambaları ve mesajların dikkate alınmaması aracın zarar görmesine neden olabilir.

Motor soğutma suyu özelliği

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Motor soğutma suyu fabrika tarafından su ve minimum yüzde 40 oranında G 12 plus-plus (TL-VW 774 G) veyaG 12 plus (TL-VW 774 F) karışımı ile doldurulmuştur. Her iki soğutma suyu katkısı eflatun renginden tanınabilir.
Bu karışım sadece -25 °C (-13 °F)'ye kadar antifriz etkisi sunmaz, aynı zamanda motor soğutma sistemindeki alaşım metal parçaları korozyona karşı korur. Ayrıca kireçlenmeyi önler ve motor soğutma suyunun kaynama noktasını artırır.
Motor soğutma suyu katkısı oranı motor soğutma sisteminin korunması için sıcak havada antifriz gerekmese dahi daima minimum % 40 olmalıdır.
İklimsel nedenlerle daha fazla antifriz gerektiğinde soğutma suyu katkı oranı artırılabilir. Ancak antifriz etkisinin tekrar düşmemesi ve soğutma etkisinin azalmaması için soğutma suyu katkısı oranı %60'ı geçmemelidir.
En iyi korozyon korumasının sağlanması için soğutma suyu eklendikten sonra, damıtılmış su ve minimum %40 antifriz - G 12 plus-plus - karışımı kullanılmalıdır .

UYARI
Motor soğutma sisteminde antifrizin eksik olması motorun devre dışı kalmasına ve ağır yaralanmalara neden olabilir.
  • Doğru soğutma suyu katkısı oranının aracın kullanıldığı çevre sıcaklığına uygun olmasını sağlayın.
  • Aşırı düşük sıcaklıklarda soğutma sıvısı donabilir ve araç yolda kalır. Kalorifer de çalışmayacağından yeterli kalınlıkta giyinmemiş yolcular üşüyebilir.

NOT
Orijinal katkılar Volkswagen tarafından onaylı olmayan katkılarla kesinlikle karıştırılmamalıdır. Diğer soğutma suyu maddeleri ile karıştırma motor ve soğutma sisteminde ciddi hasarlara neden olabilir.
  • Motor soğutma suyu - G 12 plus-plus -- G 12 plus - ve - G 11 - ile karıştırılabilir.
  • Motor soğutma suyu genleşme kabındaki sıvı eflatun renkte değil, örn. kahverengiyse - G 12 plus-plus - veya - G 12 plus - başka motor soğutma suyu ile karışmıştır. Bu durumda motor soğutma suyu mutlaka çabucak değiştirilmelidir. Aksi takdirde fonksiyon kusurları ve motor hasarları oluşabilir!

Motor soğutma suyu ve motor soğutma suyu katkıları çevreyi kirletebilir. Akan fren hidroliğini toplayın ve çevreyi de dikkate alarak uygun biçimde imha edin.

Motor soğutma suyu seviyesinin kontrolü ve motor soğutma suyu eklenmesi


Şek.. 136 Motor bölmesinde: Motor soğutma suyu genleşme kabındaki işaret.

Şek.. 137 Motor bölmesinde: Motor soğutma suyu genleşme kabı kapağı.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Motor soğutma suyu seviyesi çok düşükse motor soğutma suyu uyarı lambası yanar.
Ön hazırlıklar

  • Aracı yatay ve sabit bir zemine park edin.

  • Motoru soğumaya bırakın .

  • Motor kaputunu açın m/r/n157MR⇒ .

  • Motor soğutma suyu genleşme kabı kapaktaki m/k/a007MK⇒ Şek.. 137 sembolünden tanınabilir.
Motor soğutma suyu seviyesinin kontrolü

  • Motor soğutma suyu seviyesini soğuk motorda genleşme kabının yan işaretinden kontrol edin ⇒ Şek.. 136.

  • Haznedeki sıvı minimum işaretinin (min) altındaysa motor soğutma suyu ekleyin. Sıcak motorda motor soğutma suyu seviyesi işaretli alanın üst kenarının biraz üzerinde olmalıdır.
Motor soğutma suyu eklenmesi

  • Daima yüzünüzü, ellerinizi ve kollarınızı genleşme kabı kapağı üzerine uygun bir bez koyarak sıcak motor soğutma suyuna karşı koruyun.

  • Kapağı dikkatlice çıkartın .


  • Motor soğutma suyu seviyesi genleşme kabı işaretleri arasında olmalıdır ⇒ Şek.. 136İşaretli alanın üst kenarından fazlası doldurulmamalıdır!

  • Kapağı cıvatalayın.

  • Acil durumda talep edilen özelliğe (⇒ Motor soğutma suyu özelliği) uygun soğutma suyu mevcut değilse diğer soğutma suyu katkılarını kullanmayın! Bunun yerine önce sadece saf su doldurun . Ardından, doğru karışım oranının belirtilen motor soğutma suyu katkısı ile hazırlanmasını en çabuk şekilde sağlayın ⇒ Motor soğutma suyu özelliği.

UYARI
Sıcak buhar veya soğutma suyu ağır derecede yanmalara neden olabilir.
  • Motor bölmesinden görülür veya duyulur şekilde buhar veya motor soğutma suyu çıkıyorsa motor kaputunu kesinlikle açmayın. Buhar veya motor soğutma suyu çıkışı görülmez veya duyulmaz olana kadar bekleyin.
  • Motor kaputunu açmadan önce daima motoru soğutun. Sıcak parçalar temas ettiğinde cildi yakabilir.
  • Motor soğuduğunda motor kaputunu açmadan önce aşağıdakiler dikkate alınmalıdır.

    • El frenini sıkı çekin ve vites kolunu P konumuna getirin veya düzşanzıman vites kolunu nötr konuma getirin.

    • Araç anahtarını kontak kilidinden çıkarın.

    • Çocukları daima motor bölmesinden uzak tutun ve kesinlikle gözetimsiz bırakmayın.
  • Motor soğutma sistemi sıcak motorda basınç altındadır. Motor sıcakken kesinlikle motor soğutma suyu genleşme kabının kapağını açmayın. Bu nedenle soğutma suyu sıçrayabilir ve ağır yanma ve yaralanmalara neden olabilir.

    • Kapağı yavaşça ve dikkatlice saat yönü tersine çevirerek açın ve bu sırada kapağa aşağı doğru hafif basın.

    • Yüzünüzü, ellerinizi ve kollarınızı daima sıcak motor soğutma suyuna veya buhara karşı büyük ve kalın bir bezle koruyun.
  • Eklerken motor parçalarına veya egzoz sistemine çalıştırma sıvılarını dökmeyin. Dökülen çalışma sıvıları yangına neden olabilir. Belirli koşullar altında motor soğutma suyundaki Etilen glikol alev alabilir.

NOT
  • İlave ederken sadece saf su kullanın! Tüm diğer su türleri, içeriğindeki kimyasal temel parçalar nedeniyle motorda yüksek derecede korozyona sebep olur. Bu da motorun arızalanmasına neden olabilir. Saf su dışında başka bir su türü eklenmişse, en kısa zamanda motor soğutma sistemindeki sıvının tamamı Yetkili serviste yenilenmelidir.
  • Motor soğutma suyunu sadece işaretli alanın üst kenarına kadar doldurun ⇒ Şek.. 136. Taşan motor soğutma suyu ısınma sırasında motor soğutma sisteminden dışarı verilip hasarlara neden olabilir.
  • Büyük motor soğutma suyu kaybında motor soğutma suyu sadece tamamen soğutulan motorda doldurulmalıdır. Büyük motor soğutma suyu kaybı motor soğutma sisteminde sızdırmaya işaret edebilir. Motor soğutma sistemini hemen Yetkili Serviste kontrol ettirin. Aksi takdirde motor hasarları oluşabilir!
  • Çalışma sıvısı ilave ederken daima doğru haznenin doldurulmasına dikkat edin. Aksi takdirde fonksiyon kusurları ve motor hasarları oluşabilir!

Araç aküsü


 Konuya giriş

Bu bölümde aşağıdaki konulara ilişkin bilgiler bulacaksınız:
Araçtaki elektrik sisteminin temel parçasından biri araç aküsüdür.
Gerekli uygulamaları ve genel güvenlik kurallarını bilmiyorsanız ve uygun olmayan aletlere sahipseniz kesinlikle elektrik sisteminde çalışma yapmayın ! Gerektiğinde tüm bu çalışmaları bir Yetkili Servis tarafından yaptırmalısınız. Volkswagen, bunun için Volkswagen Yetkili Servislerini önermektedir. Uygun olmayan çalışmalar ağır yaralanmalara neden olabilir.
Araç aküsü montaj yeri
Aracın aküsü, motor bölmesi veya küçük ebatlı stepnenin altındaki stepne havuzunun içinde bulunmaktadır.
Araç aküsü üzerindeki uyarı mesajlarının açıklaması
SembolAnlamı
m/k/v153MK Daima koruyucu gözlük kullanın!
m/k/v152MK Akü asidi aşırı derecede yakıcıdır. Koruyucu eldiven ve göz koruması takın!
m/k/v151MK Ateş, kıvılcım, açık ışık bulundurmak ve sigara içmek yasaktır!
m/k/v150MK Araç aküsü şarj edilirken yüksek oranda patlayıcı olan patlayıcı gaz karışımı ortaya çıkar!
m/k/v149MK Çocukları asitten ve araç akülerinden uzak tutun!
Tamamlayıcı bilgiler ve uyarı notları:

  • ⇒KitapçıkServis çizelgesi,





UYARI
Araç aküsü ve elektrik sistemindeki çalışmalar ağır tahrişe, yangına veya elektrik çarpmasına neden olabilir. Tüm çalışmalardan önce daima aşağıdaki uyarı bilgilerini ve güvenlik talimatlarını okuyun ve dikkate alın:
  • Araç aküsündeki tüm çalışmalardan önce kontağı ve tüm elektrik tüketicilerini kapatın ve araç aküsünün eksi kablosunu ayırın.
  • Çocukları daima akü asidinden ve araç aküsünden uzak tutun.
  • Daima koruyucu gözlük kullanın.
  • Akü asidi son derece tahriş edicidir. Cildi tahriş edebilir ve gözü kör edebilir. Akü ile çalışırken, her şeyden önce ellerinizi, kollarınızı ve yüzünüzü asit sıçramasına karşı koruyun.
  • Sigara içmeyin ve kesinlikle açık alev veya kıvılcım yakınında çalışmayın.
  • Kablolardan, elektrikli cihazlardan ve elektrostatik yük boşalmasından dolayı oluşabilecek kıvılcımları önleyin.
  • Akü kutuplarını asla yanlış bağlamayın.
  • Hasarlı araç aküsünü kullanmayın. Patlayabilir. Zarar gören araç aküsünü hemen değiştirin.
  • Hasarlı veya donmuş araç aküsünü hemen değiştirin. Boşalan bir araç aküsü 0 °C (+0.00 °C) sıcaklıklarda donabilir.
  • Araç aküsü bagaj bölmesinde olan araçlarda: Gaz tahliye hortumunun araç aküsüne doğru şekilde sabitlenmesine dikkat edin.

NOT
  • Araç aküsünü kesinlikle kontak açıkken veya motor çalışırken ayırmayın, aksi takdirde elektrik sistemi veya elektronik yapı parçaları zarar görebilir.
  • Araç aküsünü uzun süre doğrudan gün ışığı altında bırakmayın, UV ışınları akü muhafazasına zarar verebilir.
  • Araç aküsünün donmaması ve bu nedenle zarar görmemesi için araç aküsünü uzun park sürelerinde donmaya karşı koruyun.

Uyarı lambası

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Yanıyorolası nedenlerYardım
m/r/v067MR Alternatör arızalı.Yetkili Servise başvurun. Elektrik sistemini kontrol ettirin.
Gerekli olmayan elektrikli tüketicileri kapatın. Araç aküsü sürüş sırasında alternatör tarafından şarj edilmez.
Kontak açıldığında fonksiyon kontrolü için bazı uyarı ve kontrol lambaları kısa süreli yanar. Birkaç saniye sonra sönerler.

UYARI
Yanmakta olan uyarı lambalarını ve metin mesajlarını dikkate almamak, trafikte yolda kalınmasına, kazalara ve ağır yaralanmalara sebep olabilir.
  • Asla yanmakta olan uyarı lambalarını ve metin mesajlarını yok saymayın.
  • Mümkün ve güvenliyse, en kısa sürede aracı durdurun.

NOT
Yanan kontrol lambaları ve mesajların dikkate alınmaması aracın zarar görmesine neden olabilir.

Araç aküsü asit seviyesinin kontrolü


Şek.. 138 Motor bölmesinde: Araç aküsü sigorta kutusunu çıkartın.
Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Araç aküsünün asit seviyesini yüksek km sürüşlerinde, sıcak ülkelerde ve eski araç akülerinde düzenli olarak kontrol edin. Diğer durumlarda araç aküleri bakım gerektirmez.
Start-Stopp (Çalıştırma-durdurma) fonksiyonlu araçlar (⇒ Çalıştır - durdur sistemi) özel bir araç aküsü ile donatılmıştır. Bu tür araç akülerinde teknik nedenlerden dolayı asit seviyesi kontrol edilemez.
Stepne havuzunda araç aküsü olan araçlarda asit seviyesinin kontrolü araç parçaları sökülmeden mümkün değildir. Yetkili Servis'ten uzman yardımı alın.
Motor bölmesinde aküsü olan araçlarda ön hazırlıklar


  • Motor kaputunu açın m/r/n157MR⇒ .
Sigorta kutusunun yana katlanması
Aracın motor donanımına bağlı olarak araç aküsü sigorta kutusu farklı olabilir:

  • Kulakları ⇒ Şek.. 138 (ince oklar) araç aküsünden dışarı bastırın, gerekirse tornavida kullanın ve sigorta kutusunu ok yönünde (kalın ok) kenara katlayın.
Akü asit seviyesinin kontrol edilmesi

  • Renklerin açıkça fark edilmesi için yeterli aydınlatma sağlayın. Açık alevi veya alevsiz yanan cisimleri kesinlikle aydınlatma olarak kullanmayın.

  • Araç aküsünün üst tarafındaki yuvarlak izleme camı asit seviyesine göre renkli göstergeye geçer.
Renk göstergesiDavranış
Açık sarı veya renksizAraç aküsü asit seviyesi çok düşük. Araç aküsünü Yetkili Serviste kontrol edin, gerekiyorsa değiştirin.
Siyah renk göstergesiAraç aküsü asit seviyesi normal.

UYARI
Araç aküsündeki çalışmalar ağır tahrişe, patlamaya veya elektrik çarpmasına neden olabilir.
  • Daima koruyucu gözlük ve eldiven takın.
  • Akü asidi son derece tahriş edicidir. Cildi tahriş edebilir ve gözü kör edebilir. Akü ile çalışırken, her şeyden önce ellerinizi, kollarınızı ve yüzünüzü asit sıçramasına karşı koruyun.
  • Araç aküsünü kesinlikle eğmeyin. Gaz tahliye deliklerinden asit taşabilir ve tahrişe neden olabilir.
  • Araç aküsünü kesinlikle açmayın.
  • Cildinize veya gözünüze asit sıçrarsa ilgili alanı birkaç dakika soğuk su ile yıkayın. Sonra vakit kaybetmeden bir doktora başvurun.
  • Asit yutmuşsanız vakit kaybetmeden bir doktora başvurun.

Araç aküsünün şarj edilmesi, değiştirilmesi, kutup başlarının ayrılması ve takılması

Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik bilgileriniKonuya giriş
Akünün şarj edilmesi
Fabrika tarafından takılan araç aküsünün teknolojisi sınırlı voltajla şarj gerektirdiğinden araç aküsünün şarj edilmesi Yetkili Servis tarafından uygulanmalıdır  Volkswagen, bunun için Volkswagen Yetkili Servislerini önermektedir.
Araç aküsünün değiştirilmesi
Araç aküsü bulunduğu yere göre geliştirilmiştir ve güvenlik özellikleri ile donatılmıştır. Bir araç aküsünün değiştirilmesi gerekiyorsa yenisi alınmadan önce Volkswagen Yetkili Servisinden yeni araç aküsünün elektromanyetik uygunluk, boyut ve gerekli bakım, güç ve güvenlik taleplerini öğrenin. Volkswagen araç aküsünü Volkswagen Yetkili Servisinde değiştirmenizi tavsiye eder.
Sadece TL 825 06 ve VW 7 50 73 normlarına uygun bakım gerektirmeyen araç akülerini kullanın. Bu normlar Nisan 2008 ya da daha yeni tarihli olmalıdır.
Start-Stopp (Çalıştırma-durdurma) işletimli araçlar özel bir araç aküsü ile donatılmıştır. Bu araç aküleri sadece aynı özellikte bir araç aküsü ile değiştirilmelidir.
Akü kutup başlarının ayrılması
Araç aküsü aracın elektrik sisteminden ayrılacaksa aşağıdakiler dikkate alınmalıdır:

  • Tüm elektrikli tüketicileri ve kontağı kapatın.

  • Ayırma işleminden önce araç kilitlerini açın, aksi takdirde alarm tetiklenir.

  • Önce eksi kutbu, sonra artı kutbu ayırın .
Araç aküsünün bağlanması

  • Araç aküsünün kutup başlarını tekrar bağlamadan önce elektrik tüketen tüm aksamları ve kontağı kapatın.

  • Önce artı kablosunu, sonra da eksi kablosunu bağlayın .
Araç aküsünü bağladıktan ve kontağı açtıktan sonra çeşitli kontrol lambaları yanabilir. 15 - 20 km/sa (10 – 12 mph) ile kısa bir mesafe katedildiğinde kontrol lambaları söner. Kontrol lambaları yanmaya devam ediyorsa Yetkili Serviste aracı kontrol ettirin.
Araç aküsü kutup başları uzun süre ayrı kalırsa zamanı gelen sonraki servis doğru gösterilmeyebilir veya hesaplanamayabilir ⇒ Göstergeler İzin verilen azami bakım aralıklarına dikkat edin ⇒KitapçıkServis programı,.
Tüketicinin otomatik kapatılması
Akılı bir elektrik sistem yönetimi ile araç akülerine aşırı yüklenildiği durumlarda otomatik olarak değişik önlemler alınır; bu sayede araç aküsünün tamamen boşalması önlenir:

  • Alternatörün daha fazla akım üretmesi için rölanti devri artırılır.

  • Gerekirse büyük akım tüketicileri gücü sınırlanır veya acil durumda tamamen kapatılır.

  • Motor çalıştırıldığında 12 Volt prizin ve çakmağın voltaj beslemesi kısa süreliğine kesilebilir.
Merkezi elektrik yönetimi araç aküsünün boşalmasını daima önlemez. Örneğin motor kapalıyken kontak veya uzun park süresinde park lambası açıksa.
Araç aküsü neden boşalır?

  • Motorun çalışmadığı uzun park süresinde, özellikle kontak açıkken.

  • Motor kapalıyken elektrik tüketicilerin kullanımında.

UYARI
Uygun olmayan sabitleme ve yanlış araç aküsü kullanımı kısa devreye, yangına ve ağır yaralanmaya neden olabilir.
  • Sadece fabrika tarafından takılan araç aküsüile aynı özelliğe ve ölçülere sahip, bakım gerektirmeyen, sızmaya karşı güvenli araç aküleri kullanın. Özellik akü muhafazasında belirtilir.

UYARI
Araç aküsü şarj edilirken yüksek patlama özelliğine sahip patlayıcı gaz karışımı oluşur.
  • Araç aküsünü sadece iyi havalandırılan alanlarda şarj edin.
  • Donmuş veya erimiş aküleri kesinlikle şarj etmeyin. Boşalan bir araç aküsü 0 °C (+0.00 °C) sıcaklıklarda donabilir.
  • Araç aküsü bir kez donmuşsa mutlaka değiştirin.
  • Yanlış bağlanmış bağlantı kablosu kısadevreye neden olabilir. Önce artı kutbu, sonra eksi kutbu bağlayın.

NOT
  • Araç aküsünü kesinlikle kontak açıkken veya motor çalışırken ayırmayın, aksi takdirde elektrik sistemi veya elektronik yapı parçaları zarar görebilir.
  • Solar panel veya araç aküsünü şarj etmek için akü şarj cihazı gibi akım veren aksesuarları kesinlikle 12 Volt prize veya çakmağa bağlamayın. Aksi takdirde aracın elektrik sistemi zarar görebilir.

Araç aküsünü talimatlara uygun şekilde imha edin. Araç aküsü sülfürikasit ve kurşun gibi zehirli maddeler içerebilir.

Akü asidi çevreyi kirletebilir. Dışarı akan fren hidroliğini toplayın ve uygun biçimde imha edin.
KAYNAK : binekapps.vw.com.tr/

<<< İçindekiler Sayfası







Bizi Takip Edin

Share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder